Bukefalos 28 år!

Guppy odling

P

Piggelkot

Jag ska börja föda upp guppysar men jag har lite frågor först om någon skulle kunna svara på dem. :D Hur många guppisar kan man ha i ett 50 l akvarium om man har trå algeätare i med? Hur länge är guppisar "gravida" Hur lång tid tar det för en guppy att bli vuxen? Jag har en bok där detta står men jag har slarvat bort den :) Tacksam för svar :d
 
Sv: Guppy odling

Tycker nog man ska veta sånt innan man planerar uppfödning. Sen måste man ju ha någonstans att göra av guppysarna som blir till. Fast sånt får andra mer kunniga svara på.
 
Sv: Guppy odling

Jag har pratat med en som äger en zoo affär och hon ska köpa fiskarna av mig. :D Jag har en bok där de står som jag naturligtvis inte kan hitta.:p
 
Sv: Guppy odling

De är dräktiga i en knapp månad.

Hur lång tid det tar innan de blir vuxna vet jag inte riktigt faktiskt. 4 mån kanske?

Är det två eller tre algätare du har i?
 
Sv: Guppy odling

Kolla upp foder också. Jag tycker lätt de som man föder upp själv blir betydligt mindre än de i zooaffärerna.
 
Sv: Guppy odling

Jag ska köpa ett till akvarium för mina yngel. :P De ska vara ca 50 l stort med två algeätare i. Mina guppysar är riktigt stora och nästan lysande. :) de får ålika sorters mat
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 343
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp