Bukefalos 28 år!

"Gurkmeja kan bota cancer"-idioti?

Jag är med av ren nyfikenhet i en grupp på FB, en ganska vanlig sjukdom och där läkare bara ses som en medicinförskrivare trots att hen är dum i huvudet. Läkare är outbildade , är inte uppdaterade på senaste rönen osv. Men sen tipsas det om allsköns olika medel och behandlingar och kosttillskott och dieter och faan och hans moster. Att man kanske har en psykisk komponent i det hela förkastas helt, sån medicin är rena giftet.
Jag ska nog gå ur nu innan jag får hjärtproblem också :banghead: av all dumhet.
 
Hur? Allvarligt, hur kan folk vara så dumma?!
Fast vi har ju alla trott på saker som sen visat sig inte stämma. Hur vet man egentligen vad man ska tro på? Sunt förnuft är ju inte samma sak som verkliga fakta och kunskap.

En gång i tiden, för inte alls så länge sen, trodde man att man inte skulle bara på en timme efter att man ätit för då fick man kramp. Det var ju helt fel, men tänk så många som trodde det. Eller att grävlingar biter tills det knakar, så man skickade ut barnen i skogen med knäckebröd i stövlarna. Inte alls ovanligt där jag kommer från i Värmland. Jag hör fortfarande folk säga att man inte får stoppa tillbaka en utramlad fågelunge i boet för känner föräldrarna lukten stöter de bort fågelungen. Det är också helt fel, fast folk tror på det. Folk tror ju på massor med saker som är felaktiga.

Det är så mycket i vår omgivning som är stora fejkade grejer. Svårt att veta om något är sanning eller inte eftersom man bara inte pallar med att kolla upp allting som är i samhället. Ibland blir man bestört över alla konspirationsteorier och alla foliehattar bakom dem, men någonstans stämmer uttrycket ingen rök utan eld.

Och med tanke på vad människor faktiskt tror på. Bara den grejen att folk tror att jul är tiden på året då Jesus föddes. Eller att Jesus faktiskt fick besök av tre vise män. Står ingenting i Bibeln eller någon annanstans att det var just tre stycken män. Det står att det var stjärntydare från öst och att det var visa män, och att de kom med tre stycken gåvor. Ärligt, folk tror på så mycket, varför ska vi ens hetsa upp oss över att de tror att gurkmeja botar cancer?
 
För att gurkmeja inte botar cancer.
Men det är ju så mycket annat som inte heller stämmer med vad folk tror. Och hur vet vi att vi har rätt i alla lägen så vi sitter i en position att hyckla andra?

Folk blev dödade förr i tiden för att de kunde bevisa saker och ting som andra visste inte stämde.....fast nu vet vi att det stämde. Typ att jorden är rund. ;)
 
Men det är ju så mycket annat som inte heller stämmer med vad folk tror. Och hur vet vi att vi har rätt i alla lägen så vi sitter i en position att hyckla andra?

Om bara de galna personerna får säga vad de tror så blir det inget bra. Särskilt när det gäller allvarliga saker som cancer, och särskilt när de gör det för att snylta pengar som borde gå till riktig forskning, inte deras ketchuplavemang.
 
Hur? Allvarligt, hur kan folk vara så dumma?! Jag fattar att den som är sjuk vill tro, även om tvivlet gnager - desperation är fullt förståeligt. Men hur kan ickedesperata människor med att påstå sådana här saker!? Uppenbarligen fullt fungerande, till den nivå att hen kan driva ett företag... Det är ju knappast ondska (i det här fallet i alla fall), utan ren dumhet. Men jag får inte ihop det! :arghh:

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-26/juicebar-gurkmeja-kan-bota-cancer-jag-vet-det-jag-har-bevis
Men vad är det för jävla tidning som publicerar idioten då?
 
Men vad är det för jävla tidning som publicerar idioten då?
Jag får ju säga att det kanske är lite bra att en tidning gör en tyngre emotsägning i ämnet än vad exempelvis dess facebookssida påhejad av sina troende troll klarar av att producera.

Även om artikeln som sådan osar både av tidningsdöd och hur människan konsumerar nyheter i nådens år av 2016.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp