Bukefalos 28 år!

"Gurkmeja kan bota cancer"-idioti?

Monstermom

Trådstartare
Hur? Allvarligt, hur kan folk vara så dumma?! Jag fattar att den som är sjuk vill tro, även om tvivlet gnager - desperation är fullt förståeligt. Men hur kan ickedesperata människor med att påstå sådana här saker!? Uppenbarligen fullt fungerande, till den nivå att hen kan driva ett företag... Det är ju knappast ondska (i det här fallet i alla fall), utan ren dumhet. Men jag får inte ihop det! :arghh:

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-26/juicebar-gurkmeja-kan-bota-cancer-jag-vet-det-jag-har-bevis
 
Vet inte hur mycket som är dumhet och hur mycket som är girighet+samvetslöshet.. :rage:
Dessutom ett fantastiskt exempel på anekdotisk bevisföring.. :banghead:

Jag förstår också desperationen hos sjuka som kan göra att de går på sånt här, att de VILL tro. Men av de som säljer tror jag ofta att det är pengarna som talar. Dessutom var det olagligt att påstå att man kan bota cancer med juice/naturläkemedel/voodoo sist jag kollade. Men det kanske ändrats, ur led är tiden.. :turd:
 
tin-foil-hat-.jpg
 
Hur? Allvarligt, hur kan folk vara så dumma?! Jag fattar att den som är sjuk vill tro, även om tvivlet gnager - desperation är fullt förståeligt. Men hur kan ickedesperata människor med att påstå sådana här saker!? Uppenbarligen fullt fungerande, till den nivå att hen kan driva ett företag... Det är ju knappast ondska (i det här fallet i alla fall), utan ren dumhet. Men jag får inte ihop det! :arghh:

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-26/juicebar-gurkmeja-kan-bota-cancer-jag-vet-det-jag-har-bevis

Funkar det inte med gurkmeja är det bara att slänga i lite silver :up:
 
Jo, det tror jag absolut är fallet många gånger, men en juicebar!? Hur stort är deras cancerkundunderlag? O_o
Och det finns ju folk som inte tjänar ett öre på sådant här, som ändå bergsäkert påstår det...

Ja vanliga idioter finns det ju tyvärr gott om.

För min del gör det mig inget om vissa inbillar sig att de kan bota sig själva med murgröna och att alla inom vården är "köpta". Men när de övertygar andra om skiten blir jag arg. När de försöker tjäna pengar på det blir jag ännu argare. Och när de sedan hycklar och själva söker vård.. Då önskar jag att jag levde i ett mer frispråkigt land :wtf:
 
Läste i bloggen. Hon har ju vanföreställningar och störd verklighetsuppfattning. :crazy:
Ingen normalt funtad människa kan ju tro på atlantis (eller något av allt annat dravel hon skriver om måste jag tillägga). Alltså det finns inte. Att hon sen skriver att hon har ena foten i det naturvetenskapliga får min att få sura uppstötningar. Det där är så långt ifrån det naturvetenskapliga man kan komma! :banghead: Osså har kvinnan jobbat för Aztrasenica :nailbiting:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp