H**ks nya täcke

B

blondi3958

Jag funderar på detta täcke( art.nr.68191) att ha som flugtäcke.
Han har en förmåga att bli biten av allt och alla på sommaren.
Det blir som knölar små och stora.
Så jag funderar på att skaffa täcket(se ovan) som ett flygtäcke.

Vad tror ni :confused:
 
Det är nog ingen bra ide, det vore skillnad om det var kryssgjordar på det. Det är lätt att det snurrar runt.
Och täcket är bara till för att ha på hästen efter träning och tävling när dom blivit svettiga för att skydda mot flugor. Jag tycker att 68121 verkar vara ett superbra täcke, flera i stallet har såna. :)
 
Håller med ovanstående.. Skulle inte heller rekomendera det täcket.
Däremot kan jag oxå rekomndera 68121! Har bara hört massa positivt om det! :)
 
Men jag tänkte sy på kryssgjordar eller använda en täckes gjord.

Priset var ju det som lockade ;)
 
ingen bra ide...köpte ett liknande från börjes för några år sedan och det var itne alls hållbart. som tävlingstäcke ja...men som flugtäcke i hagen nej...skulle sattsa på ett riktigt flugtäcke om jag vore du
 
Täckesgjord håller inge bra. Täcket är inte speciellt hållbart för att hästen ska ha det på ute..
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 024
Senast: Fiorano
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 648
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
Utrustning Min häst har en ful ovana att nappa tag i fram på sina täcken och strimla dom i bitar. Hittills i sommar har han kasserat två nya bucas...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp