Bukefalos 28 år!

Ha oförsäkrad häst

Låter väldigt dyrt faktiskt - har du kollat upp det ordentligt? Liv/användbarhet är dyrt och där får man kanske fundera på om man ska ha någon hög försäkring. Veterinärvård för 50 000 kr låter gansak lite. Men lika viktigt är att ta reda på vad som ingår i försäkringen. Ring runt till olika bolag och prata med dem.
På de flesta bolags hemsidor går det att läsa försäkringsvillkoren om man vill jämföra:)
 
Saken är den att det finns typ inget du kan försäkra , ganska diskriminerande skulle jag vilja säga.Bara du sätter en träningsadel på en tvååring finns det typ inget du kan försäkra på hästen.Sen vet jag inte varför er häst karriär blev kort men den har hållt till 22 år och det är ju jätteskoj!.Vad jag vet har man tex inga sådana restriktioner hos fälttävlanshästen
Han startade en gång som treåring och tre som fyraåring, oplacerad i alla starter. Det är en häst född med bromsolja i blodet, ständig snigelväxel. För oss, som bara sett honom nu, är det obegripligt att någon ens tänkt tanken att starta honom... han har varit vanlig ridhäst sen dess.
Och skälet till att jag tänkte behålla försäkringen var att han har ett öga som det verkar "växa något bakom", men min veterinär tyckte inte att man behöver göra något åt det så länge han inte visar smärta och har fullgod syn, vilket är nuvarande status.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 852
Senast: ako
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
977
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hur hade ni resonerat? Om ni köper en häst som tidigare är oförsäkrad (12 år) är det bortkastat att livförsäkra den? Jag tänker att det...
Svar
9
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp