Bukefalos 28 år!

Hängiga kycklingar!

S

sajrot

Nu i sommras fick två av mina blommehöns var sin kull med kycklingar och allting har gått bra ända till nu, för igår såg vi att två av den ena hönans kycklingar bara stod ihopkurade och varken följde efter sin mamma eller reagerade när man tog upp dom. När man satte dom hos mamman försökte dom bara ställa sig under henne och värma sig men det hade hon inte tid med. Så vi tog in dom under värmelampan under natten och nu på morgonen så var den ena död :( den andra verkar något piggare nu.
Såg också idag att deras mamma låg ute på morgonen, så är lite orolig att hon sover ute med ungarna :confused:
Kan det vara lunginflamation?
 
Sv: Hängiga kycklingar!

usch vad tråkigt :( Jag är ingen expert på kycklingar, är relativt nybörjare själv men , kan dom blivit nerkylda? Kan du se om du kan få i dom något vatten? Om du sätter kycklngen intill örat hur låter andingen? Finns de något flöde från andningsvägarna?
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 853
Senast: Nota
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp