Bukefalos 28 år!

Här är det billigast – och dyrast – att hyra stallplats

Det blir att flytta till Västernorrland i framtiden! Så mycket man kan spara på att inte bo i en storstad.
 
Jag undrar mest vad hästarna äter i Västernorrland om snittet på en stallplats med foder är 1500 🤔

Hö från gården, som bonden redan får EU-bidrag på. Jag tror också att statistiken är skev, verkar orimligt. Västernorrland är väldigt glest befolkat, så det kan bli knasigt när det är för liten grupp.

"Tabellen med kostnader i respektive län bottnar i annonser på Hästnet, där den genomsnittliga kostnaden per månad för hyra inklusive grovfoder presenteras."

Ja, hur många annonser kan det ha varit? Typ 3? De flesta stallplatser i Norrbotten annonseras inte ut på Hästnet och vi är folktätare och hästtätare här. Tror faktiskt inte det ligger en enda stallannons på Hästnet just nu.
 
1000014698.jpg


Det här blir ingen bra statistik. Dåligt av Agria att ens publicera undersökningen.
 
Jag bor i Västernorrland och betalar 4000 för min stallplats. Ungefär vad flera andra stall i området tar. De där priserna i undersökningen måste vara någon liten lada ute i totala obygden typ 😎
 
Jag har bott i skåne i 12 år och stallhyra plus grovfoder har jag legat på 1500-2500 per häst/ månad.
Hade aldrig haft råd med flera hästar annars.
Har jag hyrt kallhyra utan uttag, foder etc har det legat på 500 kr per box (dvs som att det hemma själv)
 
Jag bor i Västernorrland och betalar 4000 för min stallplats. Ungefär vad flera andra stall i området tar. De där priserna i undersökningen måste vara någon liten lada ute i totala obygden typ 😎
Det är mer än vad jag betalar för min stallplats, även om jag inkluderar hö och strö! Då ingår de flesta fordringarna, in och utsläpp, plus att vi har paddock och ridhus. Och jag bor en bra bit från Västernorrland!
 
Det är mer än vad jag betalar för min stallplats, även om jag inkluderar hö och strö! Då ingår de flesta fordringarna, in och utsläpp, plus att vi har paddock och ridhus. Och jag bor en bra bit från Västernorrland!
Nu bor jag visserligen i Sundsvall, priserna är säkert annorlunda i kramfors/sollefteå.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hur har ni alla råd med häst? Jag jobbar heltid men får det ändå inte att gå ihop. Jag har inte 5000 över varje månad som hästen ungefär...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 425
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 626
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp