Härskartekniker och maktutövande

Jag är sådan att jag kan inte ta order från idioter, så en sådan idiotchef hade jag aldrig arbetat för. Jag har blivit mindre tolerant med åren. Jag har haft en hel del idioter som chefer, när jag arbetade som assistent var min närmsta chef - MAMMAN till brukarna. Ni kan ju föreställa er hur pass känslomässigt involverade de var i ens arbetsuppgifter och arbetsplats. Men när den senaste mamman berättade för mig att regeringen släpper ut gifter i luften för att se vilka som blir sjuka - då insåg jag att en total galenpanna bestämmer över min arbetssituation. Och då bestämde jag mig för att sluta som personlig assistent för all framtid.
Anser man att man har haft "en hel del" idioter till chefer kanske det är dags att titta på och utvärdera sig själv och ställa sig frågan -varför stöter just jag på så många idioter till chefer?
Jag har haft ett flertal chefer......men inte en enda idiot faktiskt! De har varit olika duktiga och skickliga i sin yrkesroll så klart.
gulan
 
Känslor kan lägga sig, det kan komma någon form av ursäkt (inte så troligt) eller så blir det mer tramserier och då reser jag mig och går med värdighet.
Min erfarenhet av konstiga chefer är att de inte går att förändra utan man måste gå till sig själv och komma fram till vad man kan stå ut med och vad man kan hantera.
Jag skulle inte konfrontera.
Men lyda uppmaningen att ta kontakt igen.
Du har ju fått en arbetsinstruktion att följa så det bör du göra.
 
-varför stöter just jag på så många idioter till chefer?
Det kan vara olika orsaker till det som man inte riktigt råder över.
Nya chefer i en stor organisation.
Ett jobb som man verkligen vill ha/behöver och så kommer chefen med på köpet.
För att ta några exempel.

Jag har haft massor med fantastiskt bra chefer och så några idioter.
Gemensamt för idioterna är att det skulle gå att ställa olika diagnoser på dem.
En hade totalt kraschat in i väggen och blivit psykotisk, inget som man kan förutse.
Den byttes ut mot en psykopat.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 251
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 336
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp