Häst Avtal

Sv: Häst Avtal

För att få lite perspektiv på kostnaderna (eftersom du har problem att prissätta din egen insats) är det ju vettigt att jämföra vad likvärdigt kostar på närliggande ställe...
 
Sv: Häst Avtal

dom flesta tar 1800-2000:- i mån med full service

problemet är att det varken står ett datum eller va vi kom överens om
enligt advokaten så ska avtalet inte gälla, pgr av att hon hade skrivit det själv
utan att ja va med om de

jag har inga problem att prissätta detta för ja vet va det kostar hästen i mån med allt
inkls bussen/bensin så de har jag redan skrivit o räknat ut och hon äter dubbelt så mkt mer än min häst tacka fan på att det springer iväg i kostnader direkt!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst Avtal

Nu kan jag inte utläsa om ditt foderavtal HAR gått ut eller om det går ut i framtiden (antar att det HAR gått ut).

Jag tycker du ska skicka brevet och formulera att du från och med 1/5 kommer att debitera hästägaren avskräckande 7000 kr/månad för fullskötsel. Vitsen med detta är att hon ska bli just AVSKRÄCKT och ta hem hästen så du slipper hålla på med allt joxandet.

Om hon INTE tar hem hästen är det goa pengar för dig och kanske värt att ha hästen gående hos dig.

Jag hade LÄTT tagit 2000 kr/månad för det du redan har lagt ner.
 
Sv: Häst Avtal

Ja detta är ju Goa Pengar för min del men sen vill man ju inte överdriva heller man ja måste ju få MARKERA!!

DETTA KOSTAR MIG:

stallhyra: 1100:-
hovslagare 1000:-
bussen 6 mil fram o tillbaka 40:- enkel resa 668:-/månadskort
spån 67:-/1 bal i veckan 4 st på en månad 268:-
hö 2 bal om dagen/31 dagar 930:-
kraftgrund 122:-/st 3 säckar i mån ca
betfor 1½ säck i mån 90:-/st
havre 60 kg 120:- 1-2 säckar i mån ca
mineral hink 350:-
saltsten 60:-/mån
bensin 1000:-/mån 21 L 10.72:- L på OKQ8
arbete/skötsel ??????:confused:
:crazy: :smirk: :(

hon kostar mig dubbelt upp i mån än va mitt lilla varmblod gör!
Jag har jobb mm så ja har ju råd så det är ingen fara med pengar för mig men endå!!

foderavtalet har inte börjat att gälla ännu!!!
jag hade hästen på prov i 5 veckor först!! Vilket har gått ut för länge sen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst Avtal

Hur skulle du även göra med hästens utrustning:confused:
det är en gammal sadel, 2 utetäcke och ett fleecetäcke 2 grimmor och 2 fodertunnor!!:p :eek: :cool: ;) :(

Nu överdriver inte äns ja va ja köper i foderväg, hon är 170 och är 3 år och äter massor med mat!!!
 
Sv: Häst Avtal

maria25 skrev:
foderavtalet har inte börjat att gälla ännu!!!
jag hade hästen på prov i 5 veckor först!! Vilket har gått ut för länge sen

Var det inte skrivet något om att det vid prövotidens utgång övergår till att du har hästen på foder?

Varför har du inte kört tillbaka hästen för länge sedan om det är vad som var överenskommet i kontraktet?
 
Sv: Häst Avtal

Jag frågar mig samma som Gnist; med tillägget vad VILL du?

Vill du behålla hästen och få betalt för att du har den där? I så fall, glöm att du får betalt. Har inte ägaren pengar att betala för hästen när hon har den själv, hur skulle hon ha råd när den står hos dig?

I dina kläder hade jag desperat försökt bli av med hästen, den kommer bara att kosta dig pengar i slutänden. Du funkade ju inte med den och ville lämna tillbaka den, varför inte bara köra tillbaka den, eller försöka få ägaren att inse att det kostar henne mer att ha den hos dig än ta hem den....
 
Sv: Häst Avtal

*kl*

Gör inga misstag nu utan kör genast tillbaks hästen. Jag var i en liknande sits. Nu sitter jag med en 2 åring som äter som en galning och kostar skjortan. Ägaren är inte längre anträffbar och hästen har nu tillfalligt mig. Hon är oreggad och när jag började gräva i allt så är inte ens språngavgiften betald.:eek:

Så vill du inte bli sittande med en häst du inte vill ha så se till att köra hem henne per omgående.
 
Sv: Häst Avtal

jag fick lov att ringa hennes lärare på skolan för att få hem hästen, nästa vecka åker hon med en lastbil ner, gud sååååå skönt::angel:
 
Sv: Häst Avtal

Fullservice häromkring kostar 3200kr/mån men då ingår inte ridning utan endast utsläpp och intag i hagen fodring mockning mm. Ska man ha någon att rida, borsta och sköta och ta ANSVAR för hästen för övrigt så är vi nog uppe i det dubbla. 7000 kr/ mån exkl hovslagarutgifter, vaccineringar mm är inget orealistiskt
 
Sv: Häst Avtal

hovslagare 1000:- /2 eftersom du bara skor varannan månad i snitt. Om din hovslagare tar 2000:-/skoning... byt hovslagare.


bensin 1000:-/mån 21 L 10.72:- L på OKQ8

Utan att klanka ner, jag är inte säker på att du kan begära Både bensin och bussreseersättning för samma dag.



Sen förstog jag inte riktigt vad du skulle med hästpasset till?
Du kan ha hästen till försäljning utan det och jag kan förstå hästägaren som inte vill skicka det till dig utan att hästen är betald.

Vill inte ägaren ta tillbaka hästen så kan du antingen åka hem med hästen (för att stå och ta ut pengar för dina utgifter, risken är Stor att du blir blåst) eller så kan du säga åt hästägaren att du säljer hästen för X antal kronor, du drar av dina utgifter för den månaden Och skickar kvitto på alla dessa utgifter till ägaren tillsammans med pengarna som blev över.
 
Sv: Häst Avtal

Enklast för alla inblande är ju att du kör hem hästen. Att ägaren inte har plats för sin egen häst är ju dennes problem inte ditt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 138
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp