Bukefalos 28 år!

Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

Sv: Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

Det är gamla unghästavdelningen. Inte speciellt många överåriga ryttare, mest ungponny. Eller sedan uppklassningen av ponny togs bort skulle jag vilja säga att det är 100% ungponny. Clear round eller bedömning A. Ingen omhoppning. Några ponnys i varje kategori per klass. Gå in i nån startlista i ditt distrikt och se hur många starter det är där.
 
Sv: Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

Du får tävla häst med ponny mått i storhästklass om du är över 18år. Vill däremot någon under 18år tävla hästen i ponnyklass måste det gå 6 månader sen senaste starten i storhäst klass. Hästen (ponnyn) måste också ha mätintyg att den är understiger gränsen för ponny mått på148cm. Tävlar du i hästklass behövs inget mätintyg.
Mer står att läsa i TR på sevenska ridsportförbundet.:)
 
Sv: Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

Det är gamla unghästavdelningen. Inte speciellt många överåriga ryttare, mest ungponny. Eller sedan uppklassningen av ponny togs bort skulle jag vilja säga att det är 100% ungponny. Clear round eller bedömning A. Ingen omhoppning. Några ponnys i varje kategori per klass. Gå in i nån startlista i ditt distrikt och se hur många starter det är där.

Okej, dà antar jag att det kommer vara mycket ungponnyer.
Har tittat lite och det verkar vara rätt mànga ryttare, kul!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 871
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 301
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp