Bukefalos 28 år!

Häst släpar bakbenen?

torsdag

Trådstartare
Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?
 
Kolla upp den !! Träna i kuperad mark om den är frisk. Kolla även sadeln. Jag trodde att jag hade en perfekt sadel men den var för rak och tryckte mycket bakpå.
 
Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?

Man börjar med en kontroll hos veterinär, med fokus på bakknän. Hittas något fel ska det åtgärdas om det går.

SEDAN kan man börja tänka på övningar, t ex cavaletti, skritt i skogen över stock och sten, korta och intensiva pass med travträning med fokus på att aktivera bålmusklerna och bakdelen.
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: skiesabove
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 339
Senast: Smurfoff
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: Josefineeee
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp