Häst svalt ihjäl – ägaren får betala 5 000 kronor

Jag fattar inte hur någon kan få bete sig på det fruktansvärda viset och bara få 5.000 kr i böter. Hoppas att personen i fråga får djurförbud. Hoppas också att säljare kan lära sig att följa upp djur som dom har sålt för ni har faktiskt också ett ansvar för att kolla vart djuret tar vägen till för ett hem. Gå inte bara sk meriter utan åk dit efter tag och kolla helt enkelt
 
Jag fattar inte hur någon kan få bete sig på det fruktansvärda viset och bara få 5.000 kr i böter. Hoppas att personen i fråga får djurförbud. Hoppas också att säljare kan lära sig att följa upp djur som dom har sålt för ni har faktiskt också ett ansvar för att kolla vart djuret tar vägen till för ett hem. Gå inte bara sk meriter utan åk dit efter tag och kolla helt enkelt
Vad tycker du man kan göra när djuret är sålt? Många har ingen möjlighet att besöka nya ägaren.
 
Jag fattar inte hur någon kan få bete sig på det fruktansvärda viset och bara få 5.000 kr i böter. Hoppas att personen i fråga får djurförbud. Hoppas också att säljare kan lära sig att följa upp djur som dom har sålt för ni har faktiskt också ett ansvar för att kolla vart djuret tar vägen till för ett hem. Gå inte bara sk meriter utan åk dit efter tag och kolla helt enkelt

Fast det har du ingen rätt till som säljare. Sålt är sålt och du har inga rättigheter som fd. ägare. Visst kan man fråga om man får besöka men man ska inte ta det förgivet och du kan inte heller som säljare ta djuret ifrån köparen om djuret missköts. Det enda du kan göra är att anmäla.
 
Jag fattar inte hur någon kan få bete sig på det fruktansvärda viset och bara få 5.000 kr i böter. Hoppas att personen i fråga får djurförbud. Hoppas också att säljare kan lära sig att följa upp djur som dom har sålt för ni har faktiskt också ett ansvar för att kolla vart djuret tar vägen till för ett hem. Gå inte bara sk meriter utan åk dit efter tag och kolla helt enkelt
Om jag säljer en häst är ju den såld och jag har ingenting att säga till om länge eftersom hästen är såld och jag har inte kvar bestämmande rätten över hästen.

Skulle själv tycka det var riktigt obehagligt med en säljare smygande på gården.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen såldes för 25 000 kronor, med sedan en skada upptäckts tvingades säljaren ta tillbaka hästen och betala 150 000 kronor. Så starkt...
2
Svar
22
· Visningar
2 060
Senast: Tassetass
·
  • Artikel
Hästnyheter Fyra hästar gick en ögonblicklig död till mötes då de blev påkörda av ett godståg på nyårsdagen. Nu får en hästägare en ersättning på 79...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter Hunden befann sig på "sin" tomt och sprang fram till staketet och skällde när ett ekipage med en travhäst passerade utanför. Hästen blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 614
Senast: purity_666
·
  • Artikel
Hästnyheter Magra nötkreatur som gick i en lösdrift full av lös inredning, en tjur som gick med för unga kvigor och hästar i vars hage det fanns så...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp