Bukefalos 28 år!

Sv: Häst

Skönt att du flyttat och trivs bra nu!

När man läser om sådana här människor så börjar man ju undra hur det står till egentligen bakom deras pannben? Går "hissen" verkligen hela vägen upp undrar jag?

Nä, tur du flyttade, låt de ha sin egen lilla klubb för inbördes beundran, de var ändå inte värda ditt och pållens sällskap!

// Kvandi -som gillar sina märkesprylar och sitt "färgmatchningstvång" även om de sitter på en lurvig islandshäst! :D :angel:
 
Sv: Häst

Kanske borde hota dom med att om dom kommer nära så ska jag smitta deras häst med avdankad travar syndromet ;) det verkar vara en väldigt farlig sjukdom ;)

:rofl::rofl::rofl:

Men, jag undrar. Jag fick min häst gratis, får jag inte ha nån utrustning alls då? Om man bara får ha utrustning = hästens marknadsvärde:confused:
Visste inte det innan jag köpte grejer. SkagenastsäljaalltpåBlocket ;)
 
Sv: Häst

:rofl::rofl::rofl:

Men, jag undrar. Jag fick min häst gratis, får jag inte ha nån utrustning alls då? Om man bara får ha utrustning = hästens marknadsvärde:confused:
Visste inte det innan jag köpte grejer. SkagenastsäljaalltpåBlocket ;)

Jag började precis undra om jag borde slänga sadeln jag har till min ridtravardam, den är värd det dubbla mer än henne.. ST Española, och de är en bra bit dyrare i Finland än Sverige.
 
Sv: Häst

KL

Skönt att höra att ni hittat "hem"!

Jag får en känsla av att det kan vara stallägarens attityd som är orsaken till att mobbningen fått fortgå. Svarar hon på ett sånt sätt så finns det nog risk att hon slängt ur sig en och en annan kommentar själv, men när ägaren inte är närvarande.

Det är ju naturligtvis inget som fråntar övriga inblandade deras ansvar vad gäller sitt beteende, men som man säger "kaka söker maka". Dock förklarar det spelutrymmet de har haft och förmodligen fortfarande har.

Skulle vår stallägare få veta att någon sagt såna dumheter skulle personen få en varning - nästa gång hade det blivit flytt - för mobbaren!
 
Sv: Häst

Men usch vilka hemska människor,jag blir riktigt ledsen när jag tänker på hur du har haft det :cry: Jag hade inte klarat många dagar utan ett sammanbrott eller utbrott. I min perfekta värld borde det inte spela någon roll vilken häst eller vilken utrustning man har. Samt kombinationen av de båda. Det är inget fel på vare sig billiga hästar, dyra hästar, dyr eller billig utrustning, var och en måste få välja själv vad som passar och hur man kombinerar. Jag är otroligt glad över det lyckliga slutet för dig och din häst, ingen ska behöva leva sådär! Kör hårt och stay strong, orange är fränt ;)!
 
Sv: Häst

:rofl::rofl::rofl:

Men, jag undrar. Jag fick min häst gratis, får jag inte ha nån utrustning alls då? Om man bara får ha utrustning = hästens marknadsvärde:confused:
Visste inte det innan jag köpte grejer. SkagenastsäljaalltpåBlocket ;)

Oj då, hoppsan. Min kallblodstravares reiningsadel kostade mer än han kostade i språngavgift + levande fölavgift. Den är nog värd minst 3 ggr mer än vad han är som han står idag :crazy: Sen ullpadden och vi skall inte tala om transporten....
 
Sv: Häst

Man blir ju alldeles stum!! Klart man inte får/ska nedvärdera varandras hästar! Det är ju bara idiotiskt och oförskämt! Är de inte riktigt som de ska? Tur du ska flytta! De ska väl strunta i vad du har för saker till din häst! Bara för att hästen inte är ett halvblod så kanske man vill ha saker av bra kvalitet som passar och håller i längden.

Jag var medryttare på en häst med rysk härstamning innan en budjonni som lätt blev tygelhalt om man red honom fel, som jag älskade/älskar den hästen! Han är mig mycket kärare än mitt nuvarande halvblod med bra hoppstam, det sitter ju inte i rasen! Hoppas ni får det jättebra i det nya stallet och att du får ha dina saker ifred!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 194
Senast: Cambrie
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 204
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 434
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp