Bukefalos 28 år!

Sv: Häst

Men fy så omoget:mad:!! Vad är det för fel på folk?
Det spelar väl ingen roll vad man har för ras, alla hästliv är ju lika mycket värda och vad man har för utrustning ska andra strunta i! Din häst har ju, som någon annan sa, dessutom förtjänat sina "märkeskläder":bow:

Är det ett stall i Örsundsbro? Vill du pm:a mig om vilket isf (jag har iofs mina gissningar)? Så jag vet var jag inte ska flytta (inte för att det är aktuellt, jag står i världens bästa stall:love:)

Skönt att det löser sig för dig nu iaf, för där ska du INTE stå kvar! Hör av dig om du behöver stallplats annars, det finns lediga i mitt stall och där skiljer vi inte på vare sig halvblod, varmblod eller shetlandsponny!
 
Sv: Häst

Denna typ av kommentarer säger mer om dem än om dig och din häst. vissa människor är så svaga att de prompt måste hacka ner på andra (ofta utsatta personer) och verkar känna sig bättre till mods om de får andra att må dåligt.

Kom ihåg att det är de som har problem- inte du.
 
Sv: Häst

Lycka till på nya platsen och ta inte åt dig av idioternas kommentarer om din häst!

Jag har flyttade nu i vintras till ett toppen ställe där både jag och hästarna trivs super! Inget skitsnack eller nedvärderande:) Istället för att vantrivas och inte tycka det är kul i stallet, man lägger ändå ut en hel del pengar på det...
 
Sv: Häst

Otur att jag inte delade stallet där.. Då hade det fan blivit ordning.

Min vän fick skit, har själv 2 travare och några andra hästar i andra raser..
Min kompis ställde upp sitt varmblod samtidigt som jag min arabhingst i ett stall där det var massvis med struntprat.

När jag fick höra vad som hade sagts, tog det inte mindre än 2 minuter innan jag var ute i stallet och tog ett rejält snack med dessa människor.. 7st som snackar precis som dina "stallvänner" hade gjort.. Och nä, idag tror de att jag blir gladare om de fjäskar.. Ikke sa nikke, ville bara ha tyst på idioterna, men jag fick som jag ville i allafall.

/ från tjejen som aldrig håller käft när någon är i skiten.
 
Sv: Häst

ja min häst är kasper tim :) jag lånade ut honom på foder åt tjejen som hade honom som passhäst när han var riktigt travare för jag lära avsluta mina studier osv, jag har pratat med stallägaren och frågat om hon kunde tänka sig att hjälpa mig med dessa kommentarer osv svaret jag fick kom som en chock! " ja vad ska jag göra, du har valt en ras som man får nervärdera då det inte är en ridhäst!" så nu ska jag packa mina saker och gå, jag får ställa honom hos min gamla medryttarhäst, som tur i oturen får en box ledig idag! DÄR KOMMER JAG ATT TRIVAS!! usch, när jag träffade stallägaren första gången verkade hon super trevlig och verkligen påvisade att om det fanns minsta problem så skulle det meddelas direkt till henne, men tydligen så var mobbningen mot mig och min häst inget "problem".. Jag blir så arg, frustrerad och ledsen över sånt här! varför ska det vara så svårt att vara snäll och trevlig? hade jag öppnat käften och sagt något om deras uppiffade halvblod så har dom väl slängt ut mig med huvudet före, men jag säger inget för att dom är fina på sitt sätt, men jag kan inte rida dom, alldeles för stora steg så jag hinner inte med i farten (A) men nu är det förhoppningsvis slut på allt tjaffs, hoppas bara inte man möter dom när man är ute och rider, nya stallet ligger bara 4 km från mobbnings stallet.. Kanske borde hota dom med att om dom kommer nära så ska jag smitta deras häst med avdankad travar syndromet ;) det verkar vara en väldigt farlig sjukdom ;)

Hejsan!
Jag har läst din tråd nu och undertiden har jag blivit så fruktansvärt arg! Jävla folk o göra så emot er! En pensionerad (avdankad) travare är precis lika fin som en fullblodsarab hingst eller som i detta fallet svenska halvblod. Det är INGET fel på varmblod, de är lika vackra,fina och underbara som alla andra raser. Vad får folk detta griller ifrån att det är ngt fel på dom?!
De som står i mobbingstallet är barnsliga,omogna och patetiska småbarn som inte verkar vara mer än 14år. Dom ska skämmas ögonen ur sig! Och stallägaren sen?! Hur är hon som människa då hon säger så? "du har valt en ras som man får nervärdera då det inte är en ridhäst". Hon borde sätta sig i skamvrån med en strut på huvet o tänka om! Jag har ridit många olika raser i många olika grenar och INGEN häst har varit olika den andre. Alla har varit, just det, hästar!!!

Bry dig inte om vad folk säger om din häst, vad du har för färger på din utrustning, vad du har för fina schabrak och annan utrustning till din häst. Han har som sagt betalt för dom själv med tanke på hans tidigare karriär.
https://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=81973
Jag tror att mobbarna är avundsjuka,bittra och ensamma. De vet inte hur dom ska ta kontakt och gör det då så här på ett omoget och barnsligt sätt. eller så har dom ständig pms....Haha

Jag hoppas att dom sätts på plats någon gång i sina ensamma liv. Om du skulle råka på dom då du rider ut så säg inget bara bläng på dom. Skulle dom tilltala dig så säga. Akta dig för din häst kan få avdankadetravarbacillsjukan! Hahahaha! En dag så kanske dom behöver hjälp, då ska du bara säga: Det skulel ni ha tänkt på innan....

Jag önskar dig allt gott och skickar dig många kramar till dig och din vackra Kasper Tim.
 
Sv: Häst

Dom är glömda nu, men jag kan inte förstå hur man kan behandla en människa på detta viset och precis som du säger, stallägaren är helt och hållet..ja vad man nu ska kalla det... Vi trivs mega bra nu och hästen verkar inte lida, utan tvärtom, han verkar trivas ännu bättre här :D
 
Sv: Häst

*Knapplån*

Tänk om är mitt råd. Min häst är 21 år och jag har flyttat henne mycket de senaste åren. ;)

Jag tänkte också som du först, att nu har hon flyttat klart och ska få stå på samma ställe. Men nu ser jag att det är viktigare att vi båda trivs.

Jag skulle inte stå kvar på ett ställe med otrevliga stallkamrater, det är för svårlöst.

Oj, du hade visst redan flyttat, slarvade med att läsa tråden...
 
Senast ändrad:
Sv: Häst

Ja du, det är ju rent pinsamt hur folk beter sig. Vad du ska lägga dina pengar på är väl upp till dig menar jag. Och som någon sade. Din häst har tjänat in sina kostnader med råge, har deras hästar det??? Jag köper också märkesgrejor till min ridtravare. Tycker inte att det är något konstigt med det. Nästa gång du rider förbi det där stallet, kan du inte sätta på hästen värstingutrustningen då:devil: Gärna grejor där märket syns tydligt (och låna någons värstingsadel om du inte har det själv) Då kan du visa att de inte lyckades knäcka dig avseende ditt hästval eller utrustningsval i alla fall :)
 
Sv: Häst

Va bra =) Man blir glad att det ordnat sig för er och att ni trivs i nya stallet. Ja du det var nog ett helvetiskt stall du kom till först, men bry dig inte om dom, de är ena bittra varelser de där tjejerna.
Gör som en sa här på tråden, rid förbi fd stallet och gärna på en tid där du vet att de är samlade dessa sk hästfolk och sätt på värsting utrustningen inkl benskydd/lindor och värstingsadel och värstingträns. ta gärna med dig en stallkompis o då ni rider förbi sä prata högt om om det med=) Det kan dom gott ha! Man knäcker inte en äkta hästtjej=)

Kramar om er båda=)
 
Sv: Häst

Ja du, det är ju rent pinsamt hur folk beter sig. Vad du ska lägga dina pengar på är väl upp till dig menar jag. Och som någon sade. Din häst har tjänat in sina kostnader med råge, har deras hästar det??? Jag köper också märkesgrejor till min ridtravare. Tycker inte att det är något konstigt med det. Nästa gång du rider förbi det där stallet, kan du inte sätta på hästen värstingutrustningen då:devil: Gärna grejor där märket syns tydligt (och låna någons värstingsadel om du inte har det själv) Då kan du visa att de inte lyckades knäcka dig avseende ditt hästval eller utrustningsval i alla fall :)

Hahaha :D det var ett smart råd :D tror jag ska ta och klä ut han lite i den orangea utstyrseln, :D den är mest hatad :devil: får vi se vad minerna säger :D
 
Sv: Häst

Hahaha :D det var ett smart råd :D tror jag ska ta och klä ut han lite i den orangea utstyrseln, :D den är mest hatad :devil: får vi se vad minerna säger :D

Haha Gör det!:banana: Det kan gott sticka i ögonen på de patetiska folken! :devil: Dom ska inte tro att dom ska bestämma vad man ska ha för utrustning på sin häst utefter hästens härkomst. Snobbfolk ska ta sig i kragen!
Heja heja på er!!!:bow::bow:
 
Sv: Häst

Och det som är en så fin färg :)! Och aldrig har jag blivit retad för det, annat än en person (ingen hästmänniska dock) som kommenterade min jacka som tydligen var helt ute. men orka bry sig :D
 
Sv: Häst

:bow::bow::bow:
Men se det så här: Vilken sned verklighetsuppfattning de stackars satarna i förra stallet har som tycks tro att det finns en "bra-pott" som alltså gör att de tror att de är bättre om de inbillar sig att ngn annan inte är lika bra.
Tycker det är underbart att du hittat Kasper Tim igen och lika kul att du gillar att "klä upp" honom. Om han är världens bästa häst för dig så är han det:love:.
Lycka till och glöm knäppskallarna i förra stallet. De förtjänar inte att lägga ytterligare energi på. Använd den energin till ngt positivt istället :bow:
 
Sv: Häst

Beklagar, den där attityden verkar tyvärr finnas på alldeles för många ställen. Alla behöver inte älska travare men man kan väl åtminstone ha vett nog att hålla käft om det i så fall. Hästvärlden är minsann full av idioter..

Jag hade två fd. travare på halvfoder när jag var yngre. Dom tillhörde samma tjej som drev stallet. Efter en tid var hon tyvärr tvungen att stänga ner och flytta hästarna till tillhörande lite större anläggning precis bredvid. Det var inte alls särskilt kul att stå där kan jag säga.. Nu slutade jag rida hennes hästar en kort tid efter det (av andra anledningar än flytten). Har dock hört att hon skaffat eget stall nu igen.
 
Sv: Häst

Det är tråkigt att råka ut för sådana människor men det är inte mycket man kan göra åt det utom att flytta på sig (vilket du nu gjort). De här människorna är rädda för allt som är annorlunda, de skulle aldrig våga sticka ut på något sätt och attackerar dig för att du har en annan ras och en annan stil. Stackars dem som bara följer strömmen och har tappat sin hjärna och tankeförmåga på vägen.
Jag tycker gott du kan maila (din ryggradslösa) stallägare och stall"kompisarna" den här tråden nu när du flyttat så kanske de förstår hur korkade, skitsnackande och taktlösa de framstår som. De kan ju gärna skriva sin syn på saken här ... om de vågar. :angel:
 
Sv: Häst

Kontakta stallägaren om detta, det är ju mobbing på hög nivå!!!!
Om du vet vilka dessa är kan du ju även ta tag i det själv och berätta precis hur du känner, tänk på att detta ALDRIG är okej!!

Om det inte bättrar på sig hade jag flyttat hästen .
 
Sv: Häst

Får man bara ha billiga saker på billiga hästar?

Tycker som andra sagt att du inte ska bry dig alls om vad dom säger. Ta på hästen det orangea när du ska ut nästa gång :) Och skulle dom eller nån annan säga nåt om din häst igen får du väl fråga hur mycker deras häst har tjänat.
 
Sv: Häst

Du har en häst som har gjort bra ifrån sig i livet!! han är en travare och har dessutom lyckats bra som det!!:) har deras hästar hoppat 160 cm?? För det är väl det ett halvblod ska klara av?? eller?? (skämt!!!)

jag har också en travarpojke men som tur är bor vi i ett stall med bara 3 ridtravare=D Men jag fick också höra en kommentar för ett par dagar sedan... Vi ska till ridskolan och vara med på läger och fick på höra "Med travaren?? Jaha, vi får se hur det går..." det hade väl varit lite trevligare att få höra "vad kul! Lycka till!" men men...jag älskar min häst och det är honom jag vill ha!!! jag hade chansen att få bli medryttare på en klass 1 dressyrvalack som jag skulle få ha som min egen men mitt hjärta svämmar redan över av kärlek till min TRAVARE:love:
 
Sv: Häst

Får man bara ha billiga saker på billiga hästar?

TS har flyttat till ett annat stall och trivs, härligt!

Jag har också vbl-travare och fjording. En person på mitt förra stall föreslog ideligen att jag skulle byta ut fjordningen ("den kan bära omkring på barn i skogen, du som vill tävla ska väl ha en riktig häst") tills hon såg mig träna på ridbanan.
Därefter gav hon konkreta råd om hur jag skulle träna in piaff och sade inget negativt om någon av mina hästar.

Hon är fd ridskolechef...
men som sagt, hon ändrade sig när hon sett fjordingen i arbete.

Jag har köpt en Stübben focus för 23000kr till en fjording. Ganska dyr utrustning på häst för 1000kr (samma fjording som ovan).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 244
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 581
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 042
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 365
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp