Bukefalos 28 år!

Hästarna splittrar Torna-Hällestad

Sv: Hästarna splittrar Torna-Hällestad

Vi kommer från Dalbyhållet. Har häst hos Böckmans på Svenshögs gård. Det är våra sommarhagar som ligger på båda sidor om spåret precis efter kaninlandet, mot Dalby sett. Vart ligger ditt hus? Är det i sommarbyn eller i Torna-Hällestads by?
 
Sv: Hästarna splittrar Torna-Hällestad

Riskera benen? Klarar inte era hästar av att gå i terräng? Eller är ridstigen fylld av kvicksand och taggtråd? Allvarligt.

En ska inte behöva "stå ut" med att möta ryttare på cykelspåret - eftersom det inte är tillåtet att rida där!

Nu vet jag inte vad du kallar terräng men i min mening är det INTE att rida genom buskar riskera att/och få grenar både stora och mindre inte bara i ansiktet utan också mot kroppen.
För att undgå detta måste du rida på en liten shettis och vara max 1.10 hög själv. Tyvärr är mer talet av ryttare och hästar betydligt större.
Som Inte_ung påpekade varför gör ni inget själva? Varför fotbolls killarna klipper inte gräset själv eller kritar linjerna, det finns massvis med exempel där kommunen sköter anläggningarna, ta ishallarna, kom nu inte och säg att dessa även är för allmänheten, det är våra ridstigar också.
 
Sv: Hästarna splittrar Torna-Hällestad

vet du om prästgården har helinackordering, eller är det ett kollektivstall?:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Folksam har nyligen gått igenom närmare 7 000 ridskador under perioden 2017–2021, undersökningen visar att 1 400 personer skadas inom...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 945
Senast: krek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp