Bukefalos 28 år!

Hästen står som död!?

Sv: Hästen står som död!?

NEEEJ!!! Nu har jag ju missat något stort här känns det som :p

Om vi säger så här: hästens uppfödare o den som stod som ägare var även ägare till fullblod som gick på en auktion som var väldigt omtalad i en tråd här på galopp ;)

Vi var då en del som drog vissa slutsatser :angel:

Hängde du med?
 
Sv: Hästen står som död!?

Den hästen såg jag på annons tidigare, och reagerade på att priset var extremt lågt och undrade vad som var 'skumt'. Och nu är den ju ute för ännu lägre pris, i princip 'slaktpris'. (Om det inte säljs två fbl med samma namn då)

Så jag tror din kompis gjorde rätt som drog öronen åt sig..

Ja hon har sänkt priset från 5000 kr till 3000 kr. Iofs utan utrustning men ändå.
 
Sv: Hästen står som död!?

aaaaah.... nu är jag med på noterna, och helt plötsligt är jag inte förvånad längre:P
 
Sv: Hästen står som död!?

Lite apropå.
Engång i förra milleniet hade jag en häst, som blev avreggad när han gick heden.
Åtskilliga år senare fick jag en lista från Norge, där han var anmäld till ett lopp.
Självfallet visade det sig, att det var en yngre förmåga, som hade fått samma namn och skulle ut för första gången, men lite kul var det att se honom på anmälningslistan med en angiven ålder på 36 år.
 
Sv: Hästen står som död!?

Mitt första fullblod gjorde sin sista start 1992 och blev avlivad 2007, han blev 22 år gammal. Och inte förrän vi anmälde att han dött stod det på Svensk Galopp. Kollade nyss, och där står (död 2007) efter hans namn.

Jag har 2 fullblod nu, stoet gick av banan 2006, och valacken samma år. Livs levande, så även på svensk galopps hemsida.
 
Sv: Hästen står som död!?

Jag har också ett fullblods-sto som jag för skoj skull tittade efter på sportinfo eller vad det heter och där stod hon som död!! Blev aldeles förskräckt!!:D Jag ringde förbundet och frågade och då hade det blivit fel, ett gäng andra hästar hade blivit avlivade och hennes namn hade hamnat med där.
Jag skickade in kvitto-kopia så ändrade dom så att hon stod som levande igen!
 
Sv: Hästen står som död!?

Jag har också ett fullblods-sto som jag för skoj skull tittade efter på sportinfo eller vad det heter och där stod hon som död!! Blev aldeles förskräckt!!:D Jag ringde förbundet och frågade och då hade det blivit fel, ett gäng andra hästar hade blivit avlivade och hennes namn hade hamnat med där.
Jag skickade in kvitto-kopia så ändrade dom så att hon stod som levande igen!

Nästan som när Bobby Ewing klev ur duschen. :D
 
Sv: Hästen står som död!?

Vårat fullblod vi hade förut slutade springa när hon var 6 år född 92 och hon avlivades 2009 men innan det stog det att hon levde även efter hon hade slutat springa
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 558
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 388
Senast: help_me
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 490
Senast: Lobelia
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp