Bukefalos 28 år!

"Hästgårdar"

Re: \"Hästgårdar\"

Ja, men snacka om förlustaffär om man köper en "hästgård" och sen inte får ha häst där om ett par år... :eek:
 
Re: \"Hästgårdar\"

Ja det blir som ett pyramidspel, där säljaren av de små markplättarna vinner och köparna av "häst-gårdarna" förlorar.
Och byggherrarna mitt i mellan suger ut vad de kan.

Med den enorma efterfrågan som finns i dessa trakter, så verkar det ju gå att sälja vad som helst.
 
Re: \"Hästgårdar\"

Det värsta är väl att det finns många som inte ens fattar att de förlorar eftersom de tycker det är helt ok att ha häst i paddockstora hagar 365 dgr om året. Eller vänta - de ska kanske inte ut om det regnar och så förstås. Och bara med transportskydd och en och en i samma hage så de inte gör sig illa.

Det där med god hästhållning verkar vara på utgående om du frågar mig.
 

Liknande trådar

Anläggning Släktingar köpte en skogsfastighet i höstas som ska regleras in i deras stamfastighet, men de var inte intresserade av byggnaderna...
2
Svar
24
· Visningar
7 525
Senast: ptr
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min man bor på en liten gård på landet. Vi ska köpa till mark så att vi får ca 4 hektar totalt. Mest för att vi ska kunna...
2
Svar
31
· Visningar
15 520
Senast: athena
·
Hemmet Jag och sambon köpte ett hus i maj 2014, inflyttning september -14. Säljaren sålde för att hans son inte ville köpa huset som de kommit...
Svar
15
· Visningar
1 402
Senast: Ava22
·
Anläggning Jag har länge sneglat på en gård i krokarna kring där min käre far bor. Här våren 2010 blev den till salu - utgångspriset hamnade på...
Svar
19
· Visningar
2 976
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp