Bukefalos 28 år!

"Hästpratare"?

Muninn

Trådstartare
\"Hästpratare\"?

Undrar om någon här har någon erfarenhet av "hästpratare"... känner till någon som är seriös osv.

Vet att det finns många oseriösa hästpratare som säger saker som är helt taget ur luften. men har okcså hört om dem som faktiskt verkar kunna det de gör.

Vill hitta en av dessa seriösa hästpratare.... någon som vet?

MVH
/Maria
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag vet bara om en tjej som varit hemma hos mig, men hon är i från värmland...
Men hon var duktig o seriös.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Kontakta jen80 på forumet, hon vet kanske nåt..eller sök på t ex google efter djurkommunikatörer.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Om du kikar på min hemsida. och klickar på Djur -> Hästar - Vision Enzahi Så har du sen en länk där till "Vad hästprataren sa"..
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag är MYCKET skeptisk, och inte minst efter att ha sett programmet på trean o artikeln i Ridspor för något/ några år sedan.

Att det finns människor som, p g a både talang o lååång erfarenhet, är duktigare än andra på att tolka djurs signaler och beteendem - JAVISST, SJÄLVKLART!!! Men att däremot påstå att man kan tala med hästen och få i princip mänskliga svar, näe...
 
Re: \"Hästpratare\"?

Rekomenderar Mia Matsson. Jag har själv inte haft henne, men flera i mitt stall har gjort det och hon är jätte duktig!
 
Re: \"Hästpratare\"?

Hade ut en "hästpratare" till vår gamla valack för nåtr år sedan. Efter det är jag 110% övertygad om att det funkar! :cool:
Hon berättade historier från när han va liten som inte ens jag viste om, mamma fick tänka tillbaka riktigt mycket för att minnas, men visst hade det hänt. Och det hade i sin tur lett till en snedhet i bäckenet. Och visst, kiropraktorn hittade en snedhet, dock väldigt liten, så hästprataren kunde inte upptäckt den själv. Han berättade även om sin gamle hästkompis och bästis som viste att han skulle dö, men han (bästisen) sa att han inte ville dö. :cry: Hästen i fråga va mammas första häst som alltid gått ihop med honom. Vi hade då precis börjar fundera på att avliva honom, pga kvickdrag. :cry: :cry:
~ R.I.P Juvel ~

Ett halvår senare besökte vi henne igen, den gången sa han bland annat att det blivit mycket lättare att "snurra runt fort på bakdelen" efter besöket hos kiropraktorn som rättade till bäckenet. Han tyckte alltså att galoppiruetterna blivit enklare! :D

Efter en sån häst historia, plus många andra, förstår jag inte hur folk kan vara skeptiska. Visst finns det många skojare, men själva metoden fungerar med all säkerhet!
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag har haft ute en från öland och hon berättade såna grejer som INGEN annan har en aning om, hon visste att jag hade varit rätt sjuk en längre tid och han sa att det hade varit tråkigt när jag inte hade orkat med honom som jag brukade, likadant så visste hon att han var "halt" höger fram och höger bak och det såg inte ens veterinären förrens det hade gått flera månader och skadan hade blivit värre!
Sen en lite rolig sak, han slängde av mej rejält en gång så jag bröt armen och han bad om ursäkt för det...han hade ju bara varit lite pigg och glad sa han :D

Jag är helt övertygad om att det funkar!
 
Re: \"Hästpratare\"?

Blev bara lite nyfiken eftersom jag själv är från Öland och ibland lekt med tanken att kontakta en hästpratare när jag själv tycker att hästarna beter sej konstigt på något vis....Vill du PM:a mej om hur man får tag på henne eftersom jag vet att de inte gillar att man nämner det i forumet??
 
Re: \"Hästpratare\"?

BLUFF & BÅG är min åsikt.. & det är efter egna erfarenheter. Men det kan ju även bero på VEM man tar ut..?
 
Re: \"Hästpratare\"?

Kom på en till sak.. Minns ni Pinnen? ?? Och vad "hästprataren" sa om hur han mådde?? Tycker det bevisar en hel del..=(
 
Re: \"Hästpratare\"?

Bevisar att det finns ägare som inte förstår sin häst eget bästa. Om det hade varit min häst så hade jag ALDRIG låtit det gå så långt, vare sig vad en hästpratare hade sagt! Som hästägare har man ett ansvar, och man bör veta att man inte ska lita blint på alternativa metoder.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Absolut bevisar det en hel del om vissa (okunniga!) hästägare.. men det bevisar också att "hästpratare" kanske inte riktigt vet va de snackar om! JAG tror inte på dem iaf. De är bara massa skitsnack tyvärr. (MIN åsikt)
 
Re: \"Hästpratare\"?

Absolut bevisar det en hel del om vissa (okunniga!) hästägare.. men det bevisar också att "hästpratare" kanske inte riktigt vet va de snackar om! JAG tror inte på dem iaf. De är bara massa skitsnack tyvärr. (MIN åsikt)

Det bevisar inte ett smack. Du har ingen aning om vad du dillar om. Hästprataren hade en mikroskopisk del i den historien. FAKTA.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag skriver bara vad jag tycker.. Hästpratare är endast (enligt MIG) folk som utnyttjar situationen..(och JAG tycker att mycket bevisar det)

Den hästpratare jag träffat gav mig inte ett smack!! Utan återberättade snällt det vi hade sagt om hästen men i andra ord.. Och hade dessutom fel i de punker vi frågade om (Och redan visste svaret på)


Sen.. om vi skall prata FAKTA.. så antar jag att du har sett Insiders dokumentär om just hästpratare? Där det BEVISADES att de stod & blåljög & tog ord ur tomma intet & satte ihop en fin historia om hästarna i fråga..

JAG tycker att det är skitsnack.. Och vad andra tycker det respekterar jag.

Mvh Malin
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag tror att hon med all sannolikhet har sett insider.. ;)

Du har inte tänkt på att det programmet var ganska så riktat på att hästpratare bara är bluff och båg? Tror du att de hade tagit med sådant som var till hästpratarnas fördel om det fanns sådant material? Det tror inte jag... Om det hade varit ett objektiv program som stod neutralt hade jag trott mer på det som visades. Vet att iaf en av de som var med i programmet är en mkt omtyckt och erkänd hästkommunikatör.
 
Re: \"Hästpratare\"?

jag vill gärna tro att de visade alla sidor.. Vilket jag tycker att de brukar göra annars..

Har bara väldigt svårt att tro att någon människa kan prata med hästarna på det sättet.. ledsen men jag tror verkligen inte på det.. Finns ju till och med de som gör det ÖVER TELEFON?? Då har det gått för långt..
Men jag kan ha fel..vem vet..

min häst kommer inte bli "utsatt" för det iaf.. jag hoppas och tror att jag känner honom bättre än ngn annan..

Mvh malin
 
Re: \"Hästpratare\"?

Om du är så insiktsfull hur kan det då komma sig att just du anlitade en hästpratare? :confused:
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jag red en valack när jag var runt 16-17 tror jag, som var tvungen att avlivas.. sen köpte ägaren en ny häst som hon ville testa att ta ut en hästpratare till.. & på den vägen är det..

Och utan att testa så lär man sig inte ngt (och kan inte heller bli speciellt insiktsfull).. inte sant?? & jag lärde mig att JAG tycker att hästpratare är bluffar.. det är MIN åsikt..(& som vanligt så respekterar jag din)

mvh m
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 273
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 517
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp