Bukefalos 28 år!

"Hästpratare"?

Re: \"Hästpratare\"?

Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag tror att hon med all sannolikhet har sett insider..



--------------------------------------------------------------------------------



Typ.

*skrattar*
 
Re: \"Hästpratare\"?

Finns ju till och med de som gör det ÖVER TELEFON??
Det där med att kommunicera med djur "över telefon" har blivit mkt omdiskuterat. Jag tror dock att folk missuppfattat det lite.. Jag gör bland annat på det sättet; men då har jag kommunicerat med djuret innan via ett foto och berättar vad jag fått fram för ägaren i telefon.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

Finns ju till och med de som gör det ÖVER TELEFON??


--------------------------------------------------------------------------------


Det där med att kommunicera med djur "över telefon" har blivit mkt omdiskuterat. Jag tror dock att folk missuppfattat det lite.. Jag gör bland annat på det sättet; men då har jag kommunicerat med djuret innan via ett foto och berättar vad jag fått fram för ägaren i telefon.

Hon som 'pratade' med valacken gjorde det på distans. Utan foto. Utan vi pratade på telefon, jag sa vad hästen hette, hur gammal han var och lite sånt. Och sen fick jag ett brev hem om vad han 'sagt'. Medvetet jag valde den mest 'flummiga' utformingen av det, det var mer en kul grej. Vad som sades finns länkat till i tidigare inlägg av mig
 
Re: \"Hästpratare\"?

jag sog också insider, men jag anser att man måste testa olika häst pratare eftersom det finns dom som kan o dom som inte kan.

på insider ställde dom för jvla dumma frågor. gillar du att bli kallad ....? saknar du .....

jag kan inte "prata" med hästar men jag kan få bilder av hästar och skicka tillbaka bilder enstaka ggr. många av er anser det vara skit snack.

en gg fick jag en jätte stark bild av en häst på min praktik som visade hur rädd han blev för en lastbil. då berättade jag det för hans ägare och hon sa att han en gång skenat för en lastbil och fastnat i taggtråd och slitit upp hela insidan låret och fått sy. riktigt äckligt.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Du får självklart ha din åsikt, men bli inte så trångsynt att du bara ser det du upplevt. Skriv istället att enligt din erfarenhet är de bluff och båg.

Sen så är insider extrem vinklat oavsett vad de gör...tror aldrig jag sett ett avsnitt som inte varit vinklat.

Sen håller jag med dig om att det är ett "yrke" som är lätt att luras i, men i min erfarenhet finns det faktiskt de som kan vad de påstar att det kan.

Dock tror jag inte på de som säger att hästen pratar (så som folk pratar) med dem, men att de kan få in känslor bilder m.m. för att sedan "översätta" dem så att de som sitter/står bredvid förstår...det finns det i alla fall en tjej som jag tror helt och fullt på.

Känner henne lite privat och har haft ute henne. Hon har htills aldrig (av det jag hört) haft fel...och hon har varit ute väldigt mycket. Oavsett om det är till hästar eller hundar.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Jo vissa hästar sänder ju ut det så starkt...ni fattar vad jag menar med sänder...att "normalt" folk också kan lyckas snappa upp det ibland, men oftast uppfattar vi det ju mer som "magkänslor".
 
Re: \"Hästpratare\"?

*fnissar med* ;)

---------------

håller med om att endel hästpratar inte verkar ha så himla stor koll/talang utan bara säger det man redan berättat för dom, men så finns det de som vekligen KAN kommunicera!
Insider var otroligt vinklat och ställde fruktansvärt dumma frågor.
Var det någon annan som tänkte på att Victory Tilly skadade precis det benet killen på insider snackade om att han inte var ok i?

/Malin
 
Re: \"Hästpratare\"?

Har inte testat men jag är lite sugen på att höra vad ponnyn har att säga.

Det är väl kanske inte SÅ spännande iom att jag har haft henne snart två av de fyra år hon levat och uppfödarna de första två.

Men några små hemligheter har hon nog.
 
Re: \"Hästpratare\"?

Ja det var ju iaf ett-noll till "flumfolket" men det var det ingen som sade ngt om i tidningarna eller så sen...
 
Re: \"Hästpratare\"?

"BLUFF & BÅG är min åsikt.. & det är efter egna erfarenheter. Men det kan ju även bero på VEM man tar ut..?!

Detta var det första inlägget vag la ut.. Vad är det du inte förstår? MIN ÅSIKT.. efter EGNA erfarenheter..
Trångsynt är jag inte.. :p
 
Re: \"Hästpratare\"?

Sen.. om vi skall prata FAKTA.. så antar jag att du har sett Insiders dokumentär om just hästpratare? Där det BEVISADES att de stod & blåljög & tog ord ur tomma intet & satte ihop en fin historia om hästarna i fråga..

JAG tycker att det är skitsnack.. Och vad andra tycker det respekterar jag.

Mvh Malin

Istället för att pm:a mig med otrevliga pm tar jag gärna diskussionen öppet, du anser att insider är ett FAKTAprogram, jag anser att det är ett vinklat humorprogram som gör allt för att vinkla storyn utefter EXAKT vad producenterna vill ha fram.

Du vet fortfarande inte ett skit om vad som är sant eller inte i den historien, och fortfarande säger jag att hästprataren hade en mikroskpoisk del i det hela, allt har blivit uppförstorat för att just en hästpratare var inblandad.

Alltså, de bevis du hävdar att du har är endast vinklingar för att tillfredställa tittarna, om du nöjer dig med sådana bevis, fine, men snacka inte i sådant du inte har en aning om!
Inte ett skit vet du!
 
Re: \"Hästpratare\"?

"JAG tycker att det är skitsnack.. Och vad andra tycker det respekterar jag"

FORTFARANDE..
JAG TYCKER ATT DET ÄR SKITSNACK..
OCH ANDRAS ÅSIKTER RESPEKTERAR JAG.. FORTFARANDE..

Och NEJ jag vet inte vad som hände med Pinnen!! MEN JAG har fått MIN uppfattning om det hela.. Och om du tar åt dig av den.. så är det faktiskt inte mitt problem..
 
Re: \"Hästpratare\"?

Oavsettt vad du tycker så ger det inte dig rätt att skicka otrevliga PM. Eller hur??
 
Re: \"Hästpratare\"?

kan inte direkt säga att jag skickat otrevliga PM till nån..

Det jag skrev till C_L var:

"Förstod precis varför du reagerade som du gjorde.. Säg det rätt ut istället för att gömma dig bakom otrevliga ord.. Stå för vad du gjort & sagt. "

Det var fö C_L som högg först. Jag skrev endast var MIN åsikt var.

MVH
Malin
 
Re: \"Hästpratare\"?

Om det ska vara riktigt sant så var det "minus" till flumfolket: För Victory Tilly skadade det ANDRA benet. INTE det som hästprataren sade. Det är efterhandkonstruktion och inget annat. :devil:
 
Re: \"Hästpratare\"?

Som flera andra har sagt.. Jen80 härinne. :)
Hon har pratat med min EG och jag kan inte annat än ge henne tummen upp. :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 266
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 516
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp