Hästsportsbutik

Blomskan

Trådstartare
Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering.
Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?
 
Det beror nog lite på vilka omkostnader man har. Har man inte höga kostnader t ex för lokalhyra så kan man ju ligga lägre i pris och få samma förtjänst.
 
Vissa märken har riktpriser också för att inte återförsäljarna ska konkurrera ut varandra. Men för att täcka kostnaderna för ridkläder, schabrak och liknande brukar 2-2,5 vara ganska normalt. Lägre påslag för sadlar och foder t ex. Det är ganska mycket som påslaget ska täcka. T ex. lager, nya inköp, lön, lokalkostnader etc.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
944
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: tara
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 665
Senast: Badger
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp