Det är inte drömmen för mig. Jag vill absolut inte ha en hästintresserad sambo. Jag vill ha mina hästar för mig själv :p Men självklart är det en bonus om han inte är rädd för dem utan kan hjälpa till om det skulle krisa. Min sambo är perfekt. Han tycker om just mina hästar för att de är just mina och hjälper till när det behövs men han lägger sig inte i hur jag sköter dem och han springer inte i stallet om jag inte har bett honom om hjälp.
Håller med, min man hjälper till om jag behöver, som när jag är sjuk. Annas vill jag ha min egna tid i stallet.
 
Håller med, min man hjälper till om jag behöver, som när jag är sjuk. Annas vill jag ha min egna tid i stallet.
Hrm...
När jag bodde ihop med mannen så var den gemensamma tiden tillsammans i stallet en av de fåt kvalitetstider vi hade. Vi småpratade medan vi pysslade. Han mockade, jag höll på med unghästar eller red. Vi var ett oslagbart team när det gällde lastning och att visa häst.

Det enda vi kom ihop oss om var verkningen och fodret. Men jag gick en 5-poängare på SLU och fick tyst på honom ;) och jag verkade själv.

Jag tycker nog att det skulle vara totalt omöjligt att avla på ett gäng ston och visa unghästar etc utan att han skulle vara intresserad alls. Tvärtom förutsatte det att han hade ett brinnande intresse. Fast innan han träffade mig hade han nog mest sett en häst på bild.

När vi skildes åt var det han som tog hästarna och han avlar fortfarande.
 
Det är inte drömmen för mig. Jag vill absolut inte ha en hästintresserad sambo. Jag vill ha mina hästar för mig själv :p Men självklart är det en bonus om han inte är rädd för dem utan kan hjälpa till om det skulle krisa. Min sambo är perfekt. Han tycker om just mina hästar för att de är just mina och hjälper till när det behövs men han lägger sig inte i hur jag sköter dem och han springer inte i stallet om jag inte har bett honom om hjälp.

Okej för många då :)

Men varför förutsätter du att han skulle råda över dina hästar isf? Det skulle inte jag gilla heller, men att ha/sköta hästar eller stall tillsammans hade enl mig varit underlättande på så många sätt.
 
Okej för många då :)

Men varför förutsätter du att han skulle råda över dina hästar isf? Det skulle inte jag gilla heller, men att ha/sköta hästar eller stall tillsammans hade enl mig varit underlättande på så många sätt.

Nej jag förutsätter inte att han skulle råda över hästarna. Jag vill bara ha dem ifred. Min oas på jorden där jag gör exakt som jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan än hästarna. Överallt annars i livet är det kompromisser på olika sätt men inte i mitt stall. Där gör jag exakt som jag vill och det är så enormt skönt. Detta är också orsaken till att jag aldrig skulle kunna tänka mig att stå inhyrd någonstans. Jag vill ha mitt eget stall hemma där jag kan göra precis som jag vill :)
 
Eller att de kostar pengar..Om jag ska vara sån tycker jag inte att det borde vara svårt för en hästkille att hitta en hästtjej..Borde ju liksom krylla av dem med gemensamt intresse iom att man rör sig i snarlika kretsar. Är väl bara att hänga runt lite på närmsta klubb, tävlingsplatser etc

Vilken hästtjej skulle inte vilja ha en hästtokig kille..Drömmen liksom
Jag är som @TinyWiny , jag är inte alls intresserad av en hästkille. Mitt hästliv och mitt kärleksliv är helt frikopplade från varandra. Jag skulle nog tycka det var jobbigt om vi var tvungna att umgås i stallet, där är jag liksom fokuserad på mitt. Jag vill ha annat att prata om med min partner än hästar, därför är det roligare om han har ett helt annat intresse. Så hästtokig kille, nej tack!
 
Om jag nyligen blivit singel så är nog inte ett nytt förhållande det första som skulle uppta mina tankar, i varje fall hade maken inget som helst intresse av häst när vi träffades. Han fick lära sig, är numera den bästa följeslagare jag kan tänka mig. Jodå han fick lära sig rida också, även om det inte sker så mycket numera.
 
Alltid bråka om tider i stallet. Ingen förståelse för att djur tar tid o saker o ting kan hända. Det är ju inget 7-4 jobb..

Fast bråka? För mig handlar det mer om acceptans. Att acceptera att den andre har ett eget liv. Vilket den måste få ha. Jag ser det som att i ett förhållande finns det tre liv. Jag har ett, han ett och så har vi ett ihop.

Jag tillhör de som inte vill ha hästintresserad kille. Det är liksom mitt space. Däremot kräver jag full förståelse över mitt intresse. Liksom att jag ger full förståelse för hans.

Min gissning är att de tjejer du hittat inte har en liknande värdegrund som du. De förstår säkert inte att deras jobb, liksom ditt, är att höja den andre. Allt annat är destruktivt.
 
Det svåraste var att inte få förståelse för att allt med djuren tar tid. Inte kunna åka iväg månadsvis på semester. På somrarna är min högsäsong med all betäckningar och försäljningar. Vilket gör att man kanske får åka iväg i september istället för juni-juli..
är ingen gå på krogen o ragga person.. inte mycket för tillfälliga relationer.
få önskemål finns på en ny flamma... Glad o trevlig.
 
Det svåraste var att inte få förståelse för att allt med djuren tar tid. Inte kunna åka iväg månadsvis på semester. På somrarna är min högsäsong med all betäckningar och försäljningar. Vilket gör att man kanske får åka iväg i september istället för juni-juli..
är ingen gå på krogen o ragga person.. inte mycket för tillfälliga relationer.
få önskemål finns på en ny flamma... Glad o trevlig.
Nu är detta iofs inget kontaktforum. Du kan ju däremot pröva på dejtingsajterna. Fast då får du nog dämpa den där minfruförstodmiginte-tonen.
 
Sant. . Men å andra sidan är det sant det andra med.
Svårt när det är en livsstil på ena hållet o inte på andra hållet.
 
Inte läst alla svar men:

Själv skulle jag aldrig vilja ha en man som vill hålla på med hästar :)

Egoistisk jag vet men stallet = min egentid :D

Hitta hästtjejer ska ju vara hur lätt som helst.

När jag stod i inackorderingstall så kändes det som fullt slagsmål om det var någon hästintresserad grabb som dök upp :D

Djur tar tid och tror att det enda som gäller är att hitta någon som vet och accepterar detta. Själv får jag planera allt i minsta detalj för att hinna träffa min pojkvän tidigare än kl 22:00 på kvällarna

Lycka till
 
Jag skulle inte heller vilja ha en hästintresserad partner. Jag är allt för ego om mina hästar och eftersom att alla hästmänniskor har sina egna ideer om hur saker och ting ska vara runt hästeriet så skulle det nog inte funka
Sen vill jag gärna vara ifred med hästarna också.
 
Jag skulle absolut kunna tänka mig en hästintresserad partner, så länge det är någon med mkt tålamod och som vet att emellanåt hålla saker för sig själv. Vilket inte är min starka sida direkt ;)

Men den där jakten har jag gett upp faktiskt!
 
Det svåraste var att inte få förståelse för att allt med djuren tar tid. Inte kunna åka iväg månadsvis på semester. På somrarna är min högsäsong med all betäckningar och försäljningar. Vilket gör att man kanske får åka iväg i september istället för juni-juli..
är ingen gå på krogen o ragga person.. inte mycket för tillfälliga relationer.
få önskemål finns på en ny flamma... Glad o trevlig.

Vad var problemet då?
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 214
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 925
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 672
Senast: LovingLife
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp