Haflingertråden - del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden - del III

Haha vi älskar att skriva ;)
De är därför :)
Hehe :) De är tur vi får nya trådar då ;)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Haha vi älskar att skriva ;)
De är därför :)
Hehe :) De är tur vi får nya trådar då ;)[/QUOTE


Sen har vi så mycket roligt och många upplevelser med våra hafliger som vi bara måste delge varandra:D
Som det att jag precis kom in från stallet och bara måste berätta vad storken lämnat i vårt stall i natt! En underbart söt liten fölunge....nu igen! Visst är det fantastiskt vad storken är snäll mot oss här på gården.:grin: Hon ska heta
Lea av Vässingarp och är dotter till min ridhaflinger Linéa och Mr A som "sässongs-jobbar" i Danmark:love:. Bildbomb följer jag lovar..........
 
Sv: Haflingertråden - del III

Grattis!!! igen!:D
Ska faktiskt iväg imorn och se en liten haflinger hingst släppas på hingstbete!
Det finns en liten angränsande ö där varje år ca 25, 1 och 2 åriga hingstar släpps, ett jätte jippo med mängder av åskådare!:)
 
Sv: Haflingertråden - del III

De är kul & se när de släpper hästar
de brukar alltid bli så glada ;D
 
Sv: Haflingertråden - del III

Grattis igen Lineá pea!!! Väldans trevlig stork ni har :laugh:.
 
Sv: Haflingertråden - del III

Ja helt underbart:laugh: så här såg det ut förra året klicka här! :)

och det ska ju bli strålande solsken hela helgen!:bump:

Fin film.:) En gång har vi släppt en ettåring på hingstbete, aldrig mer!:eek: Vår lilla angloarab, Zappa mådde inte bra av umgänget med stora ett och tvååriga tuffa halvblod och inte vi heller! Det är ingen kritik av hingstbeten som fenomen, utan snarare flockens sammansättning av olika raser, storlekar, utveckling etc.
Vi kommer att köpa en lekkamrat till Ante nu när det blev ett sto föl igen. Har redan "beställt" en jämngammal hingstunge som vi hämtar när småkillarna ska skiljas från sina mammor. Antagligen blir Wetterling, fyra år mentor för småkillarna och går det bra får de gå i en större valackflock OM de äldre uppför sig snällt mot småpojkarna, vilket de naturligtvis gör...... det är ju haflinger:bump::love:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Grattis igen Lineá pea!!! Väldans trevlig stork ni har :laugh:.

Tack, hon är helt bedårande!
Ja visst är det en trevlig stork men nu får han allt landa hos G-T, Gerry och Fia, samt alla andra som går i väntans tider.
Nu vill jag bara ha kattungar:love:
Tre små fölisar ska fostras och hanteras, Ante, Gnistra och Lea kommer att hålla mig sysselsatt, i sommar. Det blir inte mycket tid över för Buke, då även ettåringarna Fabirella, Sidney och Ondulein samt två åriga Grace kräver en del markarbete och fostran.:crazy:
Sen längtar jag efter långturer i skogen med Linéa............:love:

Stänger ner datan nu inför helgen så jag vill passa på att önska er alla en skön och solig pingsthelg!:banana:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Grattis Lineá Pea :bump:
*längtar efter bildbomben*

Och skönt med en ny tråd.. Nu får man hänga med från början i denna :banana:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Åke nu har jag äntligen kommit ihåg att kolla vad det är för westernsadel jag har. Det är ingen Börjes det är en Nash Leather fr. USA. Är det något att ha eller en sk*tsadel? Jag kan inget om westernutrustning :).
 
Sv: Haflingertråden - del III

Utte och Gerry: Tack för hjälp och uppmuntran! :love:
Jag har lyckast få fram namnet på den behandlande veterinären nu och ska försöka leta vidare. Det börjar bli riktigt spännande det här!Min tyska har hunnit rosta lite, så om jag stöter på nåt jag inte förstår kanske jag kan få PM: a dig Gerry?

Alla andra: en tredje tråd! Här är jag ute i vårvädret en månad och ni hinner fylla en hel tråd med bilder och nyheter, snacka om haflingerglädje! Ser fram emot att hinna följa den här tråden och se fler underbara fölbilder! :D
 
Sv: Haflingertråden - del III

Ja när man släpper hästar på bete helst ett gäng så är de vackert och se dem springa omkring !!
 
Sv: Haflingertråden - del III

åååh jag har panik !

nästa vecka blir ebba själv fram tills september om jag inte hittar en sällskapshäst till henne :'(

åhh de e så svårt :(
 
Sv: Haflingertråden - del III

Vad trist, känner ni ingen som har en liten ponny, unghäst eller gammal som behöver semester över sommarn?:)
 
Sv: Haflingertråden - del III

GRATTIS:)

golden_tinka--> OJ hoppas på bilder från betessläppet idag då!!! lägger du ut tråd i gnägg??:)
 
Sv: Haflingertråden - del III

åååh jag har panik !

nästa vecka blir ebba själv fram tills september om jag inte hittar en sällskapshäst till henne :'(

åhh de e så svårt :(

JAG hade panik förra veckan!!
Så här var det. Tog hem Anton till vår nya gård, min kompis skulle komma lite senare på kvällen med sin häst. Hon ringer mig på em o säger att hon vet inte om hon kommer, hon hade fått kalla fötter. Det här har vi planerat i över en månad o verkligen sett fram emot, vi skulle ha en underbar sommar ihop. Det var i alla fall vad jag trodde. Där står jag helt plötsligt med en ensam Anton i hagen. Vad i hel-ete gör jag nu? Ringer min underbara granne o kompis, vars mamma har en del hästar som bara går. "Visst vi kommer över med en ikväll, det här löser vi Ella" säger hon. Har inte en aning om vad det är för häst dom kommer med, men det visar sig vara en trevlig korsningsponny. Anton o Tarzan (som han heter) hittar varann direkt. Tur att det finns snälla människor som kan rädda en liten Ella i nöd.
Kompisen som skulle komma har inte hört av sig o frågat hur det går, känner mig sviken... Trodde jag betydde mer än så :confused:
Tack för att jag fick skriva av mig lite. Jag hoppas att det löser sig för din del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
280
Senast: Shaggy
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
538
Senast: Enya
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
549
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp