Bukefalos 28 år!

Haflingertråden - del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden - del III

Vad fina och söta bilder på era haflinger! :love:

Hoppas ingen misstycker till lite bilder på min kille :D:

Halt
IMG_0023.jpg


Skritt
IMG_0031-1.jpg


Rulla ;)
IMG_0035.jpg

IMG_0037.jpg
 
Sv: Haflingertråden - del III

Fin pålle :laugh:! Riktigt varmt idag - kan förstå att han ville rulla sig efter turen. Det var det första shettisen gjorde när vi varit ute i förmiddags. Mina har sitt favoritställe att rulla sig på. Det ligger kvar lite gammalt hö på ett ställe som ingen äter nu när gräset räcker bra. Det är det skönaste som finns att rulla sig i, tycker pållarna. Antar att det river lite skönt :D?
 
Sv: Haflingertråden - del III

Vilket helt enkelt underbart väder vi har:D! Var ute med pållarna en kort tur i skogen och t. o. m. den "sommar-sega" shettisen verkade upplivad där inne bland granarna. Det enda som väl är en nackdel med solen och värmen är BROMSARNA. Stora som hus och allmänt irriterande. Är det någon som har något bra tips på att hålla dem borta? Har satt Switch på hästarna, och använder tjärsalva under magen, men hjälper det mot bromsar? Kanske tjärsalvan gör hästarna såpass "äckliga" att bromsarna låter bli att bitas en stund?

Jag tycker Absorbine Ultrashield är helt outstanding. Man sprayar på några dagar i sträck sedan håller den sig i ca 1-2 veckor. Varken bromsar eller annat vågar sig fram. Den fungerar mot allt.
 
Sv: Haflingertråden - del III

Vi kör med pappas egna hemblandade & sen med tjära ! de funkar super , jag dränker alltid ebba i vitlök de är super på henne ! :)
 
Sv: Haflingertråden - del III

*lånar en knapp*

Idag har vi haft mysstund i beteshagen :love:

aaa2.jpg


Titta på Jusette, inte på hennes lantlolla till matte :o (foto: Ulf Sennerlin)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Måste bara skriva lite här så jag hittar tyill rätt tråd nu ju! :D


Fian: vilken socker söt liten dam!! :)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Sån fin sits du har!
Jag blir ju avundsjuk när ni ser så samspelta ut :devil: :D
 
Sv: Haflingertråden - del III

Ånej!
Hon är minsann mycket sötare än vad jag är :D

Angelo tack! Jag tycker ju också det förstås :laugh:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Jåvisst - hör av dig om jag kan hjälper dig.
Lycka till!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Jåvisst - hör av dig om jag kan hjälper dig.
Lycka till!

Tack, vad snäll du är! Jag återkommer när/om jag hittar nåt.

:love: Vilka fina bilder alla postar! Jag ser att sommaren har kommit till många i helgen. Det är få saker som ser så härligt ut som en flinga i sommargrönska *smälter av fölbilderna*

utte: Var hittar du absorbine nånstans? Var säljs det? Det är bara en tidsfråga innan bromsarna invaderar här också! Är tacksam för tips på återförsäljare!

Slänger in en bild på Janne också, när han gör något av det han älskar allra mest: äter! :D Han har lite rester av björnpälsen kvar precis under magen, men i övrigt så har han fin sommarpäls. Det var inte utan att jag tvivlade på att han nånsing skulle bli kortpälsad igen när jag såg all björnpälsen...
litenbild.jpg
 
Sv: Haflingertråden - del III

ååh men alla fölisar är söta och spec flingföl :D GRR smälter samman av alla fina bilder :)
 
Sv: Haflingertråden - del III

utte: Var hittar du absorbine nånstans? Var säljs det? Det är bara en tidsfråga innan bromsarna invaderar här också! Är tacksam för tips på återförsäljare!

Slänger in en bild på Janne också, när han gör något av det han älskar allra mest: äter! :D Han har lite rester av björnpälsen kvar precis under magen, men i övrigt så har han fin sommarpäls. Det var inte utan att jag tvivlade på att han nånsing skulle bli kortpälsad igen när jag såg all björnpälsen...

Om jag inte minns helt fel köpte jag det på E*ohallen (förra året). Undrar om jag inte har sett det på H**ks också.

Vad fin han är din Janne! Romeo har också, tack och lov, tappat det mesta av sin björnfäll. Jag blev lite nervös ett tag när inget ville trilla. Oroade mig för Cushings eftersom han hade mystiska decimeterlånga hårstrån framförallt under magen som inte släppte när resten äntligen började släppa men nu har dessa mammuthår också lossnat, puh :).
 
Sv: Haflingertråden - del III

knapplånar lite halvt...

Corvette har haft hur mycket päls som helst, bara att plocka,
nu har hon tappat det mesta och ser ut så här. Hon är lite rund om magen och det innan betet, hon får helt enkelt gå på magert bete i sommar :devil: :D .

 
Sv: Haflingertråden - del III

knapplånar lite halvt...

Corvette har haft hur mycket päls som helst, bara att plocka,
nu har hon tappat det mesta och ser ut så här. Hon är lite rund om magen och det innan betet, hon får helt enkelt gå på magert bete i sommar :devil: :D .


:d Stormpil, du tar alltid så vackra bilder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
4 091
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
5 396
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 294
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp