Haflingertråden - del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden - del III

Vad kul med en uppdatering!:)
Wapasha ser ju jättefin ut förstår att du vill behålla honom, vilket av stona var han efter?
och stona är ju lika fina dom!:love:
Angående hältan på gera, du har inte funderat på att ta ut en massör, sitter det uppe i bogen är det troligtvis en sträckning eller överansträngd muskel!

fyy älgar är det värsta som finns har sett några på håll ibland när jag vart ute och ridit och är glad att jag sluppit närkontakt!;)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Vad trist, hoppas få se dig här snart igen!
om inte annat så hör jag säkert av mig framigenom så att jag kan komma på studiebesök och se på bla Alpkotten!:)
kanske när snön kommit så jag kan ta med kameran och ta lite fina kort!:D

om inte annat så kanske vi springer på varann nere i Ebbs!:laugh:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Vad kul ser framemot bilderna!:laugh:

Eufemia om sidan mot förmodan finns, vilket inte borde vara omöjligt och du hittar den får du gärna dela med dig till oss!:)

Irene87 stoet ska visas i träns om hon är över ett år vilket jag förmodar, och fölet i grimma. Fölet får inte vara löst utan skall ledas, alt sitta fast i mamman via en gjord!;)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Hej kära Buke-vänner!

Av olika skäl som jag inte vill gå inpå här lämnar jag er, kanske inte för alltid men för en lång tid i alla fall.
Inget allvarligt men ett måste.
Tack för alla roliga stunder vi haft och ibland jobbiga diskussioner men ändå i slutändan någon form av resultat.
Sköt om er och njut av era haflinger........ det ska jag göra!
Kramisar!
Pia

:cry: :cry:. Jag kommer att sakna dig. Hoppas du inte blir borta alltför länge. Då kanske jag blir tvungen att åka på studiebesök på Stuteri Vässingarp!
 
Sv: Haflingertråden - del III

KL

Ja då står det klart att ytterligare en haflinger kommer in i familjen!!!:bump:
På lördag åker vi och hämtar min mammas nya häst -ett 4årigt sto e. Harras u. Picachu (kommer inte ihåg morfars namn)
Tanken är att vi ska göra ett försök att köra in henne och sedan ha henne som hobby rid- och körhäst.:laugh:
Så spännande!!!

Kommer in bilder på den nya tjejen och Maxi så fort vi tagit några!:p

Men vad roligt och spännande med en till flinga :banana:. Du måste ta massor av bilder!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Bild007.jpg
[/IMG]

Vilka fina bilder och vilken fantastisk man :love:. Jag har så dåligt minne men är det Gera som är så hårfager? Trist att Gera också blivit halt. Inga fler halta flingor nu !!!!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Wapasha är efter Ninna, hon med den långa manen, halvsyster till Tinka!
Jag tycker egentligen att Winnetou är mer"perfekt" men Pasha likna så mycket Ninna!:)Ninna är en väldigt speciellt häst,för oss i alla fall och Sofias älskling och hon vill ju gärna ha ett föl efter henne. Ninna ska inte betäckas mer, Sofia vill tävla med henne nu.
Vi har redan också ett föl efter samma föräldrar som Winnie har- Gin! :laugh::crazy:
Pasha är född en månad efter "Winnie" men nästan lika stor.Hur stor är dina föl?Har hos dina "kulorna" kommit ner?
Jag tror att det är en sträckning hos Gera, det sitter ungefär ovanpå skulderbladet.Jag ringde till min veterinär idag men han är bortrest.Jag masserade själv lite- om det är till någon nytta är tveksam men ändå.Hade en gång en hästmasseur här men jag har ej så bra efarenhet av detta.
Älger vill jag nu också bara se från långt hall - efter vi red vidare måste jag erkänner att jag darrade likadant som Gera!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Jag har läst lite i tråden nu - oj då, det är jag flera som har haft besvär med halt! Jag tror det blir bra med Gera men det tar nu sin tid, det tar säkret flera veckor och jag få börja i början igen när jag rider henne.Men bara hon blir bra!
Det är Ninna, vart tirolersto, med så mycket mån - min dotter rider henne.
"Min "häst är Gera, den mörka tjejen.
 
Sv: Haflingertråden - del III

*Delvis knapplån*
Så följer även jag Linea peas spår och lämnar kanske inte forumet men iaf denna tråden och allt vad gäller Haflinger på det här forumet!

Jag tycker själv att det är jättetrist, men när man inte kan yttra sig utan att det man säger vänds mot sig själv eller anhöriga finns det ingen anledning att vara kvar!

Lycka till med era flingor, och jag går alltid att nå på pm!:)
 
Sv: Haflingertråden - del III

NEEEEEEJ! Inte DU också!Linnea pea och du - ni bidrog ju så himmlamycket med kunskap och annat och ni båda verklingen älskar haflinger och älskar att berätta om dom och hjälper andra.Skulle inte därför tråden vara här?Då har jag missförstodd det hela.Där är det inte roligt längre.Var det det som hände ? Misstänkte nästan att det hade hänt något så.Jag är ledsen och besviken och vill ha er tillbåka!!!!Det är inte lika roligt längre här nu!!!!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Håller med dig! Tråkigt om alla kunniga börjar lämna tråden :(... Jag som tyckt att det varit så roligt att vi haft en av de få trådar på Buke som inte spårat ur.
 
Sv: Haflingertråden - del III

jag stänger denna tråden nu, då den blivit väldigt lång.

Starta gärna en fortsättning och lägg en länk till denna i första inlägget så hittar ni tillbaka vid behov.

/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
280
Senast: Shaggy
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
532
Senast: Enya
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
549
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp