Bukefalos 28 år!

Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag kan väl börja med att säga att Filipus fick vila igår, och idag ska vi ut och rejsa i skogen och bara ha kul. Det behöver han nu, det känns som om att jag har pressat honom lite för mkt nu på slutet, så därför ska han få gå lite i skogen, och så ska vi jobba lite från marken!

Funderar på att ta hem en transport till helgen och lastträna, men vi får se. Filipus har ju inte lasttränat på evigheter nu.. :crazy:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Mitt första inlägg i en sådan här tråd! :D

*slänger in en någon vecka för gammal bild men det är för blött för att ta nya. http://i297.photobucket.com/albums/mm223/junibackenamren/IMG_8216.jpg?t=1217532081*

Blä oväder!! :(
Laufi tycker verkligen inte om ovädret som vi har. Han blir allmänt på trist humör och jag tror faktiskt att han föredrar värmen trots flugorna.
Jag gick in och kramade om honom länge och väl och berättade att det bara är några gråa dagar kvar, sedan kommer solen igen.

Även jag tycker att vädret är trist, jag har ju hängt upp en hängmatta i hans hage och sovit i ett par nätter. Nu kan jag inte göra det heller.

Så fort det blir bättre väder ska jag börja träna ta på-ta av-ta på- ta av grimman. Det är något han behöver känna sig trygg i.

Jag ska se om jag kan ta några nya bilder snart för regnet har tvättat honom så hans vita partier är nu bländande vita istället för lite jordmosiga. :love:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Idag har jag tömkört Kaela + lite över bommar.
Hon var superduktig!
Ikväll efter jobbet ska jag och min far öva med Kaela och fölis inför visningen...
Kanske får barnen rida Oskar också om det hinns med.

Mkt att göra just nu då jag jobbar nästan heltid+har tre hästar och 6 katter.:eek:
Kattungarna ska dock snart flytta.
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Blä oväder!! :(
Laufi tycker verkligen inte om ovädret som vi har. Han blir allmänt på trist humör och jag tror faktiskt att han föredrar värmen trots flugorna.

Filipus med. En morgon när jag kom ut för att släppa över på betet stod Filipus och frös :eek: Han som alltid har varit den hästen som stått ute i regnet, och tyckt det var skönt avskyr nu regnet och fryser om det regnar för mkt. :crazy: Dags att börja täcka honom redan nu då.. :crazy:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Idag var Jorunn DYR:love:

Hon gick helt underbart bra.. Svarade på helt supersmå hjälper var mjuk och fin och fattade galopp från skritt:eek::bump:
Vi hoppade lite och hon bibehöll galoppen i småsnäva kurvor och skuttade över än om inte så vackert men över kom vi:D

Galoppen har verkligen lossnat nu de senaste dressyrpassena..

Känns ju underbart att skicka iväg henne nu när hon går som bäst .. töltsättningen vart framsjutet till vecka 34 då bilen vart stulen och tjuvarna hade sönder den=(
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Svala gillar vädret och var pigg när vi promenerade.
På torsdag kommer hovis och sedan ska vi börja rida. :banana:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

*KL*
HAN SOM FLYGER
Berätta mer vem du är, jag måste ha träffat dig på tävlingen i helgen utan att veta att det var du :)
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Kjarni svälter.. Han dör, helt urmärglad går han i hagen. Sakta tar han sig framåt då han inte har krafter för mer. Men när han ser den blåa påsen komma får han en gnutta kraft och kommer i full karriär för att få dom ynka stråna med livskraft matte kommer med. Han börjar tvivla på hur han ska överleva veckan ut.
22614483.jpg


Ja ni ser, utmärglad och insjunkna ögon, ser han inte döende ut?
22614592.jpg


Minsta lilla strå försöker han desperat att få i sig, endast för att överleva denna svälten...
22614689.jpg


Undrar om han lever imorgon:angel:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KL.
Idag skoddes hästarna så nu ska dom börja sättas igång.
Ketill är halt på höger fram, vet kommer imorgon och kollar han ..

15 dagar kvar till avresa och 3 dagar kvar till födelsedag :)
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Söta Kjarni!
Moa ser ut att ha huggtänderna redo där bak. Och flumTappi följer bara på och fattar ingenting!

Michis!
Jag håller tummarna för Ketill!
Skall det bli kul att flytta till Dalarna? :D
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Flytten sker med lite skräckblandad förtjusning.
Ska bli jätteroligt med tanke på alla möjligheter, träningshästarna, unghästarrna o.s.v.
Men det blir jättejobbigt att lämna allt hemma :cry:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag har helt missat vart det är du ska! Låter som det är hästar inblandat i alla fall!;)
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag tror du komemr få superkul, Michis! Jag är så glad för din skull att du hittat något som du kan hålla på med där du får utvecklas och trivas :)


Idag satte jag igång min påwnie! Jag longerade några varv och sen red jag, han är inte riden sedan... pja... början på juni. Han var en sån STJÄRNA! :love:
Tusen ggr bättre än innan vilan. Plötsligt lyssnade han på förhållningar och sidförande, så vi travade runt i volter och serpentiner över ridbanan, bytte varv ofta och gjorde lite mjukgörande. Efter 10-15 min stack vi ut på vägen, travade lite rakt fram ett tag och tittade på konstiga saker (läääskigt....) och sen gungade vi lite in mot tölttakten några steg.
Nu ska han få börja så här 2-3 dagar i veckan för att sedan öka till varannan dag. I höst får vi dessutom hjälp av mamma en gång i veckan, hon ska komma ner och hålla lektion för oss :D

Nu ska lyckliga Ia laga mat till svärföräldrarna "to be". Baconlindad kyckling med fetaost i, en mumsig sallad till det och sen pannacotta. Mumma! :D
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Sputnick: Jag flyttar till Hedemora i ett år. Jaa, hästar är det absolut inblandade, en hel gård med sådana ;) Bl.a. Erro's mamma och en hel drös med Ási-avkommor. Samt underbara vackra Edall - 5 åriga hingsten E: Askur :love:

Muninn: Jag är också glad att jag hittat något som kommer utveckla mig så mkt som både ryttare, tränare samt person. Jag vet att jag kommer lära mig JÄTTEMYCKET ! Och det som gör mig ännu gladare är så klart att dom bad mig komma dit, det är något som värmer väldigt mycket.
Men samtidigt så är det jättejobbigt att åka ifrån pojkvän, bästa vän, alla extramammor o.s.v.

Gud så kul att Lillen skötte sig !
Jag ska sitta på Erro imorgon eller i övermorgon är tanken .. Han har ju stått sen .. jaa, länge .. Ási ska också sättas igång nu.

KL.
Om Ketill inte är fräsch tills jag flyttar så kommer Ási stanna kvar i sthlm tills han är frisk så mami har något att rida på ..
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Knapplån

Idag har mina pållar haft besök av tant veterinären, de var så duktiga så! De fick årliga vaccinationen och så fick vi raspat tänder på bägge, utan lugnande o de stod som två ljus! *stolt* De hade vassa kanter på utsidorna, men som tur var inga sår i kinderna, då hade jag skämts!

O så har jag ridit en sväng på Kvekki, hon är så go nu! Fast idag var hon pigg, o inte så alert på bromsen. Desto mer alert på gasen :) Vi tränade galoppfattningar, både för hennes och mest min skull. Jag tror jag fick rätt alla gånger. Hon kan nämnligen inte "rätt" galopp, vi har aldrig tränat galoppfattning mer avancerat än att öka farten. Men nu skall vi ha styr på det snart!

O så har hon töltat på lång tygel, på hemvägen när vi skrittade av så taktade hon o jag gasade lite försiktigt o hon höll säkert 10-15m själv innan hon tog galoppen. Så var det med den avskrittningen :D
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

*KL*
HAN SOM FLYGER
Berätta mer vem du är, jag måste ha träffat dig på tävlingen i helgen utan att veta att det var du :)

Här är jag ^^,!

Min häst är en musblack vid namn Gymir från Wreta. Det var han som kom tvåa i lätta fyrgången ungdom. Är det du som är syster till hon som hade en häst efter Odinn?
Själv är jag lång, 182 cm för att vara exakt också har jag ganska långt, vågigt, blont hår. För övrigt var det min hage som blev stulen :p!
Jag bad också om resultatlistor till den lätta fyrgången, det var min kompis som det stod Gandur på istället för Naggur ;).
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Haha din texter är ju bara så :rofl:

Jag tycker inte du ska skämmas för hans hull, då har du inte sett Pjakkurs ballong-mage :angel:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Ja men han tycker verkligen att han svälter:D

Skäms inte för hans hull, med tanke på att han vilat största delen av sommaren så tycker jag han är okej i hullet. Han har gått ner en del sedan ni såg bilder sist på honom:laugh:
Men dom flesta hästar har nog ballongmage på sommaren:D
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Fasiken också, minns inte ditt ansikte. Jag vet att det kom en tjej och snackade om det här med hage, då satt jag med Jule inne i transporten.. men jag minns inte din häst... Kan det vara den som jag blandade ihop med Maddes gamla Vili kanske.. ja jag minns inte..;) Men jag måste ha gett dig rosett iallafall, för jag delade ut i de flesta klasser.
Träffade nog aldrig tjejen som det skulle stått gandur på istället för naggur, men jag hörde om snacket, då hade Jule kallat dit både mig och min syster för rådgivning ;)

Jo det stämmer, hon har Vignir som också är efter Odinn. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 815
Senast: hundtant
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 330
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 960
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp