Bukefalos 28 år!

Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

1 av hästarna har klippts 1 gång i månaden nu i 2 månader.
Lúkas kommer klippas om igen kanske om 2 månader. Han står iof på stall nu så vi får se om det blir en pudelrakning.
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

mina 3 älsklingar

23869840.jpg


snygga killarna Glampi och Mestur
23869358.jpg


23869850.jpg
minminminminminminminmin:love:

23868048.jpg

min supersnygging Romeo

23869868.jpg

finast i världen

forts...
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Här skiner solen, ska snart fara och rida.

Någon som skulle säga vad för sadel som skulle passa Örnen? Vill ha en sadel med mkt stöd och så man hamnar i rätt sits :) Har en kentaur kári nu och den är för svängd för honom.

 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag har sett din annons (tror jag iaf, kopplade till dig iaf :) )
och jag tänkte ringa för jag är ute efter en Kari till Flisan,

men så såg jag att det var samma sitsstrl som jag just sålde.
(hade en sprill-ny men sålde då sätet inte passade mig) :(


Du kanske kan prova en globus gloi eller clic (den är supermkt stöd)
båda är billiga och helt okej sadlar för raka ryggar.
Eller Jacson Hekla, också den billig och rätt skön.
Passar raka ryggar och ligger i samma prisläge (runt 7500kr ny)¨
Den är dessutom snygg för att vara budget sadel! :)

Jag har också en topreiter Z, platt säte men bra stöd för benen.
Den är skön och man känner sig 'fri' i sitsen.
passar också raka ryggar.


Vet inte var du bor, men om du har möjligthet så får du gärna komma till ö-vik o prova mina sadlar. :)
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

din häst är verkligen skitfin har gillat den från första stund.
vad är det för sadel du har?
hur gick det för er...ni är kanonfina.
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag minns att jag sett en fin bild på Snudda för ett tag sedan, har för mig att jag skrev nåt med utropstecken efter. Ändå kopplade jag inte till henne när jag kom ut från mitt hem (bor på Örnäs) och hajjade till över en underbar häst som red fram. Jag hann till och med kommentera henne positivt under fyrgångsprogrammet innan jag förstod vilken pålle det var.

Hon är JÄTTEFIN! Jämna och bra gångarter och väldigt trevligt riden. Gillar ekipaget skarpt!

Himla synd på bilden som ni bara är halva på, för där är hon banne mig urflott!:love:
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

ska uppdatera från idag.

släppte in thengill o romeo till unghästarna och de sprang runt o levde rövare tyckte det var skitkul, speciellt mestur och romeo har skitkul de håller på o biter varann i frambenen även om mestur nästan ramlar omkull när han försöker nå romeos små fötter så går det de med tycker de haha.
mestur är ju lika stor om inte större än thengill nu med o glampi med snart.

sen sprang romeo runt och unghästarna efter haha ser så kul ut.

sen skulle de allihopa kuta iväg och då HALKAR min stackars thengill:( usch det var hemskt att se så han drutta på rumpan stackarn tycker så synd om han men upp snabbt igen och efter de andra, det första jag tänkte var neeeej nu kommer han få sån där lårkaka och allt vad ni snackar om att era hästar fått....MEN han visade ingenting alls sån jäkla tur var travade o galopperade runt glatt endå och visade inte att han hade ont någonstans.

NI MED HÄSTAR MED LÅRKAKA O VA DE VAR DE HADE BLEV DE HALTA DIREKT NÄR DET HÄNDE O HUR HÄNDE DET? TROR DETTA GÄLLER CARLA OCH FREYA BUS?

min lille stackare men tur var att de va så mjuk i marken och ingen sten som han landade på...o så stod han ju still när han halkade det var när han skulle dra iväg från halt till galopp som det inte riktigt tog fäste. men han blev inte ens lerig och det var inte svullet eller nåt.

så jag red en sväng för att känna hur han kändes och det var inga som helst problem han var SKITPIGG och det har han varit sen jag klippte honom HURRA är så glad. och skrittade riktigt snabbt och glatt på hemvägen tränade vi lite galopp och han tog i så utav tusan det gick snabbt men inte för snabbt utan mest kraft kom uppåt så att säga han samlade sig så himla mkt.
det funkar skitbra i galoppen med formen nu.

just nu tränar vi på formen i traven för vi har ju legat av oss rätt bra där, om 3 veckor ska formen sitta i alla gångarter och det vet jag att de kan göra.
vi ska nämligen TÄVLA då. hihi men det är bara som en typ av skoj tävling vilket passar oss skitbra, vi kommer inte ens få några poäng men vi får träffa andra hästar och slippa all press bara träna mass för skojs skull.
i vårt favorit ridhus oxå så det blir kalas.

om 2 veckor ska glampi på mönstring med det blir riktigt spännande. måste nog börja träna lite, iaf testa lite haha.

i hagen verkar glampi vara lite försiktigare mestur är mer kastar sig ner på backen och börjar kravla runt och leka med romeo medans glampi står som ett fromt lamm brevid och tittar på haha..

men när thengill kom in i hagen med så stod glampi o thengill o kliade på varann hihi medans de andra tokstollarna höll på att brottas brevid o höll på att ramla över det kliande paret haha....de är för roliga de där.

är så glad för att jag har mina små älsklingar och min inlånade älskling de får en alltid på gott humör hur nedstämd man än må vara eller hur dåligt man än mår så glömmer man vardagen och allt jobbigt när man är med dem då är det bara nu som gäller och det är underbart.
livet med hästar är verkligen värt allt slit alla pengar och alla tidiga mornar när man får känna hur bra man mår av dem. skulle inte kunna vara utan dem och kan inte tänka mig ett liv utan speciellt thengill han har följt mig vart jag än har flyttat, han står alltid och väntar på mig när jag kommer han är en äkta vän han är verkligen speciell han är helt enkelt nåt helt annat än de andra men jag känner dem inte lika bra ännu och de är underbara dem med.
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Gullan86, Glampi ser väldigt trevlig ut!!! Lätta, fina rörelser! :laugh:

Cheeserica (förr ganska aktiv här på Buke)tog några jättefina bilder idag på min älskade Tindra.
Tindra gör tillsammans med Thrandurs Kengála och en nordsvenskvpå lösdrift och myser. Hon rids två dagar i veckan av sin medryttare och några dagar i veckan av mig och så löshoppar vi ibland.

Men titta vilka vackra bilder Cheeserica tog på henne idag:

main.php


main.php


main.php


/Malin
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KL.
Vet inte hur jag ska säga detta .. men min häst ..
ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN !! :love:
Rider i princip bara ut på honom nu för att hitta framåtbjudningen och satan i gatan vad han blir flott när han tänker framåt och släpper i kroppen :love:
Det händer inte hela tiden men när det väl släpper, då är jag lyckligast på jorden. Det kommer mer och mer iaf, men han orkar bara jättekorta sträckor innan han "dör". Det tar att röra på sig så mkt ..

Han har även börjat gå med en massa skydd nu, asjobbigt. Ser ut som om man ska ut och ritta på en klumpig, känslig ponny eller något i den stilen.
Strykkappor bak och skyddsboots runt om .. SUCK !!
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

jättefina bilder, vad mysigt hon ser ut att ha det.
så hon rids inte för fullt nu utan nu är det mamma ledigt som gäller?
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Ridningen är på halvfart som sagt. Mest i skogen och för att det är mysigt och roligt att rida henne.
Rent fysiskt finns det ju inga hinder att rida henne fullt ut, men Gná är prio ett nu och Tindra har en underbar medryttare och älskar henne.
Men hon är och förblir nummer ett för mig. Hon är hästen jag aldrig säljer och som jag skulle dö för!

/Malin
 
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

varför? för att träna upp styrkan eller?, syftar på skydden.

hur menar du har inte riktigt hängt med har han blivit "seg"? hur tränar du framåtbjudningen då?

thengill har gått o blivit skitpigg=sitt gamla jag igen är skitglad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 914
Senast: hundtant
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 396
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 090
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp