Halvsyskon-bästa vän som ej vet att person har halvsyskon

Det beror väl helt på ens relation till syskonen/t.

Mina nära vänner som jag har känt länge vet om att jag har ett syskon. De har träffat syskonet flera gånger trots att vi bor 50 mil ifrån varandra. Det faller sig naturligt när hen är hos mig och hälsar på (typ en gång/året). Vi sitter liksom inte och kucklar vi två bara.

I och med att du blev stött och snabbt övergår till att beskriva ditt syskon i negativa ordalag så känns det som att det ligger lite groll där och att ni inte är jättetajta? Att ditt syskon aldrig har nämnt dig är väl inte konstigare än att du aldrig har träffat den där gamla barndomsvännen. Eller, om ni har träffats så har ju du uppenbarligen inte heller nämnt ditt syskon.
Nej vi är inte tighta. Groll & groll.....nä det enda som gjorde att jag förklarade detta med att hen själv har ett bekräftelsebehov är att man kanske också ska bekräfta att andra finns om man vill ha det själv.

Men det är intressant att höra alla kommentarer, jag känner att det finns både och det känns mer som att detta ger mig en vidare synvinkel och det känns tämligen lätt att skaka av sig detta nu. Så tack för alla kommentarer ni delar med er av!
 
Det beror väl helt på ens relation till syskonen/t.

Mina nära vänner som jag har känt länge vet om att jag har ett syskon. De har träffat syskonet flera gånger trots att vi bor 50 mil ifrån varandra. Det faller sig naturligt när hen är hos mig och hälsar på (typ en gång/året). Vi sitter liksom inte och kucklar vi två bara.

I och med att du blev stött och snabbt övergår till att beskriva ditt syskon i negativa ordalag så känns det som att det ligger lite groll där och att ni inte är jättetajta? Att ditt syskon aldrig har nämnt dig är väl inte konstigare än att du aldrig har träffat den där gamla barndomsvännen. Eller, om ni har träffats så har ju du uppenbarligen inte heller nämnt ditt syskon.
*Dubblett postades*
 
Har 3 syskon, men mina vänner vet bara 2 av dem. Den tredje har inte jag kontakt med så varför ska jag berätta om henne? Min sambo fick veta det när vi varit ihop nåt år och såg denna tjej på stan. Sa till sambon nåt i stil med; happ då har du sett min lillasyster. Enda gången hon blivit nämnd under vår tid.

Vissa av mina vänner vet inte vad mina syskon heter, eller ens hur många jag har. Det är inte så intressant ämne att diskutera varandras syskon. Mina närmaste vänner vet vad mina syskon heter, och lite av deras familjeliv. Men jag tror inte heller att mina syskon pratar om mig eller mina barn när de umgås med sina vänner. En av min brors kompisar blev paff när han fick veta att min bror var morbror, min bror fick en knuff på armen och "va, inte bara du som ynglar av dig *****".
 
Vet både hur många, vad de heter och kön på mina närmare vänner syskon. Bästa vännens vet jag betydligt mer om (och hon om mina) då vi ofta pratar av oss om till exempel ifall vi är osams med våra syskon angående något, tycker dom gjort något dumt eller något bra eller lite vad som helst.

Vi har även så pass "nära" relation att vi träffar varandras föräldrar minst ett par ggr om året även hennes svärföräldrar. Pratar mycket om våra föräldrar med.

vet även det mesta om varandras ekonomi, viktiga livshändeler och sexliv osv, vi har helt enkelt en väldigt öppen relation och pratar om det mesta.
 
Eftersom jag har en ganska ovanlig familj så är det något som ofta kommer upp. Är den enda flickan med många äldre syskon och det är ganska stor ålder emellan oss. Tror inte många av mina vänner lärt sig alla namnen än, kanske två av dom närmsta!
 
De flesta av mina vänner vet om att jag har en bror. Eftersom han är världens bästa bror talar jag om honom ganska ofta.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 211
Senast: Anders
·
Småbarn Det här är en ganska känslig tråd för mig så tänk gärna på det i era svar. Jag har en vän som själv inte har barn men säger sig vilja...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 678
Senast: Energi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 569
Senast: Imna
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 909
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp