Bukefalos 28 år!

Han har sprungit bort!

Sinfonie

Trådstartare
I fredagskväll lyckades mina innekatter få upp fönstret och ta sig ut.
Jag var inte hemma förren igår eftermiddag och möttes av en tom lägenhet.
Utanför låg min Spurs och tryckte, hungrig och skitig och blev alldeles tokig när hon fick se mig.
Men inte en skymt av Brus.

Jag letade hela kvällen, mina bröder kollade skolan intill, min pappa körde runt på alla gator runtomkring, jag lockade med godis och med Spurs (som jamade konstant), med min mamma i släptåg. Även i natt och imorse var jag uppe.
Men han har inte synts till alls sen i fredagskväll och jag jobbar precis hela tiden nu och hinner inte leta.

Vi hade ett riktigt oväder natten mot lördag samt nu i natt, så förhoppningsvis har han tagit skydd.

Men, vad gör man nu?
Jag har ringt polisen, pratat med förbigående, bett mina grannar kontakta mig om dom ser något som kan likna honom, kontaktat katthem i närheten (ett har jag inte fått tag i än), efterlyst på kattforum..
Vi ska få upp lappar i området idag, och skicka in en efterlysning till lokaltidningen.

Han är otroligt skygg ute, när jag försökt att få med honom i sele har han fått panik, och så fort vi kommit in har han gömt sig en stund.

Vill inget annat än att få hem min Brus :cry:
100_3053.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Han har sprungit bort!

Jag tror att han är någonstans i närheten och håller sig gömd. Förmodligen har han sett dig när du varit ute o letat efter honom men inte vågat sig fram.

Mitt tips är att du går ut och sätter dig nånstans o håller dig väldigt stilla och ska du locka så gör det försiktigt och stillsamt. Det kan säkert ta en god stund men tålamod är det som gäller.

Håller tummarna för er!
 
Sv: Han har sprungit bort!

Tack för tipsen!

Fortfarande inte ett spår efter Brus, ingen har sett till honom.:(
Jag har varit ute halva nätterna, suttit still, lyst med ficklampa utan resultat.
Ikväll ska jag ta med mig andra katten ut och sätta oss (hon brukar jama ganska mycket, förhoppningsvis lockas han av det).

Och imorgon kommer förstärkning 40 mil bort..
 
Sv: Han har sprungit bort!

Usch vad tråkigt :(
Hoppas verkligen han kommer tillbaka. Katter har varit borta länge och ändå kommit hem så fortsätt hoppas!
 
Sv: Han har sprungit bort!

Förstår att du är orolig men jag tror han är i närheten. Leta i hålor och husgrunder i närheten om du inte gjort det. Håller tummarna!
 
Sv: Han har sprungit bort!

Har du fönstret öppet om nätterna så katten kan komma in själv? Min vildkatta rymde en gång och skulle aldrig aldrig komma fram till någon ute men hon kom in själv under natten när jag lämnat dörren öppen.
 
Sv: Han har sprungit bort!

Tyvärr så går det inte, jag bor en våning upp, och nog för att han är smidig.. men jag tvivlar på att han kan hoppa 2,5 meter upp :p

Men nu har första tipset kommit!! :bump:
En kille som varit ute med sin hund ringde för en halvtimme sedan och sa att han sett en katt som liknade Brus (jag har då aldrig sett en lös maskad katt här..) i en övervuxen trädgård till ett föreningshus.
Han reagerade på att katten såg så vilsen ut och gömde sig i en håla så fort han fick syn på killen.

Så fort jag slutat jobbet så återupptas letandet hoppas verkligen att det är min lilla skit!
 
Sv: Han har sprungit bort!

Nu är han hemma igen!
Han hittades på tomten det tipsats om. Han ser mager ut men har druckit och äter med god aptit.
 
Sv: Han har sprungit bort!

Gud va skönt att ni fick tag på honom!! Det är inte alltid så lätt att få fatt på dom, även om man ser dom.
 
Sv: Han har sprungit bort!

Han har sovit och gosats mest hela tiden sen han kom in. Även vräkt i sig ett gäng torrisar som inte var ämnade för honom, dom kräktes han upp... Kokt fisk däremot stannar kvar nere i magen.

IDA_5795.jpg
 
Sv: Han har sprungit bort!

Ja det är bra att ni tänker på fodret, men jag tror inte ni behöver vara så förskitiga som kokt torsk, iaf inte med än ngn måltid. Men torrfoder sväller ju = han känner sig inte lika mätt som han borde när han äter ocn när det sväller i efterhand blir det för mkt och dom kräks.
Köttfärs och burkmat är bra om dom hetsäter, för där blir dom ju inte mättare än vad dom är efter dom slutat äta.
 
Sv: Han har sprungit bort!

Han fick enbart kokt fisk och kattmjölk igår + inatt (några kattgodisar fick han också :p) , imorse åt han torrfoder och kräktes ett par gånger, sen dess har han bara ätit fisk och blötmat :)
Han får nog prova torrfoder imorgon, vill bara att han får behålla så mycket mat som möjligt nu :)
 
Senast ändrad:
Sv: Han har sprungit bort!

Ja det är ju det med torrfoder att äter dom tills dom är jätte mätta så sväller det ju ytterligare och får inte plats. Underbart att han är hemma igen iaf, hemska tanke att aldrig hitta katten igen!!!
 
Sv: Han har sprungit bort!

Jag håller med om att du lugnt kan ge katten fisk och köttfärs. Det är ju naturlig mat för katten. Torrfoder innehåller spannål vilket inte katter kan tillgodogöra sig så bra.
Min gammelkatt är oxå en kräkkatt men vet hitar inget fel på honom.

Så skönt att kissen är glad för att vara hemma i tryggheten igen.:D
 
Senast ändrad:
Sv: Han har sprungit bort!

Ja, himla skönt att han är hemma igen :love:

Han har aldrig varit en kräkkatt, det är nog mer för att han inte ätit på flera dagar (och för mycket för fort) :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp