Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Idag sökte han upp mig och ville bara säga EN sak.
Han malde på och jag sa att jag vill vara ifred. Han säger att jag ska tänka på allt bra, behålla tanken på honom när han är bra och inte gå vidare.
Jag sa till honom att sluta säga till mig vad jag ska göra och känna och gick. Han skuttade efter en stund men jag bara gick till min chef så då slutade han följa efter.
Sa till chefen att jag vill att han pratar med exets chef att han ska låta mig vara.

Sen när jag åkte hem var han i trapphuset och sen följde han efter mig i sin bil en stund.

Herregud alltså...
 
Idag sökte han upp mig och ville bara säga EN sak.
Han malde på och jag sa att jag vill vara ifred. Han säger att jag ska tänka på allt bra, behålla tanken på honom när han är bra och inte gå vidare.
Jag sa till honom att sluta säga till mig vad jag ska göra och känna och gick. Han skuttade efter en stund men jag bara gick till min chef så då slutade han följa efter.
Sa till chefen att jag vill att han pratar med exets chef att han ska låta mig vara.

Sen när jag åkte hem var han i trapphuset och sen följde han efter mig i sin bil en stund.

Herregud alltså...
Bra att du säger ifrån till honom och att du tar upp det här med chefen. :up:
 
Idag sökte han upp mig och ville bara säga EN sak.
Han malde på och jag sa att jag vill vara ifred. Han säger att jag ska tänka på allt bra, behålla tanken på honom när han är bra och inte gå vidare.
Jag sa till honom att sluta säga till mig vad jag ska göra och känna och gick. Han skuttade efter en stund men jag bara gick till min chef så då slutade han följa efter.
Sa till chefen att jag vill att han pratar med exets chef att han ska låta mig vara.

Sen när jag åkte hem var han i trapphuset och sen följde han efter mig i sin bil en stund.

Herregud alltså...
Bra hanterat av dig!
 
Om han förföljer dig mot din vilja så tycker jag att du gott och väl kan anmäla honom. Du har ju sagt att han ska lämna dig ifred, men följer efter dig. Helt galet ifrån hans sida och mycket obehagligt.

Ta hand om dig.

Håller med! Hans chef har redan pratat med honom innan så nu vill jag verkligen att han låter mig vara annars sa min chef att de måste avskeda honom. Han är konsult så han kan få gå på dagen om han inte slutar med detta.

Tack!
 
Håller med! Hans chef har redan pratat med honom innan så nu vill jag verkligen att han låter mig vara annars sa min chef att de måste avskeda honom. Han är konsult så han kan få gå på dagen om han inte slutar med detta.

Tack!

Bra! Och du kan även göra en anmälan till polisen. Dvs. Att han förföljer dig i sin bil när du ska gå hem från jobbet och inte lämnar dig ifred trots att du både sagt till honom och gått till din chef om problemet. Så att det blir svart på vitt att vad han gör är absolut inte okej.
 
Idag sökte han upp mig och ville bara säga EN sak.
Han malde på och jag sa att jag vill vara ifred. Han säger att jag ska tänka på allt bra, behålla tanken på honom när han är bra och inte gå vidare.
Det kryper i mig av obehag när jag läser att han gång på gång säger att du inte ska gå vidare. Det är så fruktansvärt egoistiskt och vad han egentligen säger är att du ska fortsätta må dåligt.
Hoppas du får stopp på de här dumheterna nu och får möjlighet att läka :heart
 
Idag sökte han upp mig och ville bara säga EN sak.
Han malde på och jag sa att jag vill vara ifred. Han säger att jag ska tänka på allt bra, behålla tanken på honom när han är bra och inte gå vidare.
Jag sa till honom att sluta säga till mig vad jag ska göra och känna och gick. Han skuttade efter en stund men jag bara gick till min chef så då slutade han följa efter.
Sa till chefen att jag vill att han pratar med exets chef att han ska låta mig vara.

Sen när jag åkte hem var han i trapphuset och sen följde han efter mig i sin bil en stund.

Herregud alltså...

Så bra hanterat av dig!

OM han skulle utsätta dig för det igen, och OM du inte redan sagt det så tala om för honom att det inte finns något han kan säga för att få dig att ändra dig och att varje ord han säger och varje sak han gör ökar ditt avstånd till honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 130
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 847
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp