Bukefalos 28 år!

hane med hane

N

Nennisen

Har en okastrerad hane som jag inte har några planer på att kastrera för jag ska ha honom till avel senare igen,men min kompis har en kasterad hane som hon inte orkar ta hand om längre,så jag tänkte de passade bra för min kaninhona dog så hanen är ensam,så jag undrar om dom två kaninerna kan gå med varandra utan att ha ihjäl varandra?
 
Sv: hane med hane

Två okastrerade hanar/en kastrerad & en okastrerad skulle jag aldrig tordas ha ihop.
Det slutar till 99,9% i slagsmål, och det kan sluta illa...
Det är inte ens säkert 2 kastrerade hanar går ihop.

Så personligen skulle jag aldrig tordas.
Har man tur, så kastrerar dem "bara" varandra.
Men det kan lika gärna sluta med döden för en eller båda...
 
Sv: hane med hane

Då var det som jag trodde då:( va synd
 
Sv: hane med hane

säger NinniH, men du kan ju ta den andra hanen ändå men låta honom bo i en annan bur? :) Kaniner är ju inte flockdjur så dom har inget behov av en kompis på samma vis som vi människor :P
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
769
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 760
Senast: alicegard
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp