Bukefalos 28 år!

Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Skojar du?! :D
Bukeklimatet på Senior/ÄU påminner emellanåt starkt om en större avdelning inom kommunals vård och omsorg där majoriteten av de anställda är medelålders lågutbildade rökande kvinnor och skyddsombudet har iaf hunnit lämna in tre anmälningar gällande den psykosociala arbetsmiljön till Arbetsmiljöverket sedan januari 2013.

De individer som utger sig för att vara de mest toleranta, omfamnande, insiktsfulla och liberala "gilla olika" är ur alla tänkbara perspektiv värst när det kommer till intolerans och uppfostrande tangentbordsrytteri.

Jag finner diskussionerna på Buke underhållande, ibland intressanta, sällan utbildande men det understrukna räcker för att motivera min närvaro.

Så oerhört passande med "tangentbordsrytteri" på en häst-site... sorry... vill bara poängtera det. :rofl:

/priffe - njuter av nya ord
 
Sv: Hångla med en gift man

Jösses! Jag älskar såna här "jag har minsann fattat PRECIS vad ni sysslar med och nu ska jag uppfostra er riktigt ordentligt så ni fattar hur moraliserande och uppfostrande ni är"-inlägg. :D
 
Sv: Hångla med en gift man

Kom att tänka på denna tråden idag.

Jag lunchade med en kollega, som helt plötsligt biktar sig för mig.
Innan jag hinner svälja maten och bromsa så vet jag allt om hennes trista men snälla man, och det senaste snedsprånget.

Lite mer än jag ville veta, eftersom jag känner båda i paret ganska väl.
Att hon gör det stör mig inte, men berättandet? Vad är det som gör att många har ett behov av att om inte berätta för partnern, så dra in vänner eller kollegor i det man gör?
Varför vill man att andra vet, och verkar det som, rättfärdigar?

Skulle jag sagt: jo, Åke är trist så ett litet snedsprång är väl oundvikligt.



Vad är syftet?
 
Sv: Hångla med en gift man

Kom att tänka på denna tråden idag.

Jag lunchade med en kollega, som helt plötsligt biktar sig för mig.
Innan jag hinner svälja maten och bromsa så vet jag allt om hennes trista men snälla man, och det senaste snedsprånget.

Lite mer än jag ville veta, eftersom jag känner båda i paret ganska väl.
Att hon gör det stör mig inte, men berättandet? Vad är det som gör att många har ett behov av att om inte berätta för partnern, så dra in vänner eller kollegor i det man gör?
Varför vill man att andra vet, och verkar det som, rättfärdigar?

Skulle jag sagt: jo, Åke är trist så ett litet snedsprång är väl oundvikligt.



Vad är syftet?

Jag vet inte, men kankse att kunna lätta sitt hjärta, dela med sig av bördan som ett eventuellt lite dåligt samvete kan skapa. Om man pratar om det är det ingen hemlighet sägs det.
 
Sv: Hångla med en gift man

Vad är syftet?
Varför pratar man med sina kompisar över huvud taget???? :crazy:

Självklart för att man vill bolla, för att man vill veta vad som händer i kompisens liv, man vill veta hur kompisarna mår och vad som står på.

Man är ju vänner!!

Men visst, hon hade kunnat låta maten tysta mun och inte sagt ett enda ord på hela lunchen. Men vad är då poängen med att ha vänner?
Varför är just otroheten så himla känslig för dig, men inte andra saker i hennes liv?
 
Sv: Hångla med en gift man

fast för det behöver man väl inte vara vänner som berättar hemlisar för varandra ....

jag känner massa människor ganska väl men inte sitter jag och talar om allt för dom.
 
Sv: Hångla med en gift man

kl

Förlåt... just had to do it ;)

untitled_zps66bdd6c1.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
38
· Visningar
3 739
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 476
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 642
Senast: tott
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 533
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp