Bukefalos 28 år!

Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Jag tycker inte att jag hade någon mer frän ton än den ton som Enya använder sig av själv och på något vis känns det än mer knepigt att vi diskuterar Enya nu som om hon inte kan prata för sig själv.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har skämts sen jag skrev min fråga. Man får helt enkelt inte vara hur nyfiken som helst. Men jag råkar vara det ändå och inte kan jag behärska mig heller. tack för att du inte tog illa upp!:o

Om det inte är ett känsligt ämne och frågan ställs på ett trevligt sätt är det väl få som tar illa upp när de givit en del av informationen själv? Motsatsen, att ignoreras, är ju inte lika kul.
 
Sv: Hångla med en gift man

Nu går vi väldigt OT men är det även ok att kalla någon överviktig person för "Fatso"?
Är "Ruggugglan" ett passande smeknamn på någon som är mindre attraktiv?
De är ju de första att veta att de är överviktiga resp. fula!

När går smeknamn över till öknamn?

Nu var det fler än Enya som undrade över Ramonas smeknamn på sin pojkvän!
Andra kanske hade reagerat om en man hade presenterat "den andra kvinnan" som "Lillstumpan".

En yngre person, tex den yngsta sonen i en syskonskara, kallas ibland för Lilleman.
En manlig kortvuxen (akondroplasi) person skulle vi nog inte sätta det smeknamnet på.

Jag har en nära vän som avskyr sitt smeknamn!
Hon har komplex för en del av sitt utseende (vilket är synonymt med smeknamnet) och tack vare sitt smeknamn blir det än mer associerat med henne som person!
Men för att inte verka lättstött accepterar hon det i tysthet.
Kanske är det så för eran Lille med?



Varför ger ni er på Enya så i den här tråden?
Det enda hon har gett uttryck för är att hon vill inte att hennes partner ska bli sexuellt attraherad av andra kvinnor!
Och om detta sker så vill hon bli upplyst om det!

Vad är det som provocerar er så med det?


Jag har också funderat på varför det verkar så provocerande att jag inte har samma åsikter om kåthet som en del andra. Helt uppenbart, när jag frågat runt bland mina vänner, så är jag definitivt inte ensam om att tänka som jag. Jag tycker det är lite konstigt att man pratar om olikheter, att vi alla är olika, har olika åsikter och resonerar olika- och så får man här inte skilja sig från normen.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har också funderat på varför det verkar så provocerande att jag inte har samma åsikter om kåthet som en del andra. Helt uppenbart, när jag frågat runt bland mina vänner, så är jag definitivt inte ensam om att tänka som jag. Jag tycker det är lite konstigt att man pratar om olikheter, att vi alla är olika, har olika åsikter och resonerar olika- och så får man här inte skilja sig från normen.

Jag tror inte du skiljer dig så mycket från normen, men på Buke finns en mycket stark norm att man skall får göra det man vill.

Kalla den liberal och normkritisk norm - om man så vill.

Det är sorgligt, tycker jag, att det så snart blir en hätsk stämning och man tolkar och tolkar in mycket i det som skrivs, istället för att undra lite mer och fråga mer för klargörande av hur någon oliktänkande tänker.

Bara lite reflektioner så här på blanka söndagen...
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har också funderat på varför det verkar så provocerande att jag inte har samma åsikter om kåthet som en del andra. Helt uppenbart, när jag frågat runt bland mina vänner, så är jag definitivt inte ensam om att tänka som jag. Jag tycker det är lite konstigt att man pratar om olikheter, att vi alla är olika, har olika åsikter och resonerar olika- och så får man här inte skilja sig från normen.

Att du har en egen åsikt som skiljer sig från normen är inte det som jag upplevt som provocerande, utan att du gick ut ganska hårt från början och var rätt dömande mot de som inte tyckte som du. DET var provocerande...
(Kåta människor är äckliga, män är svin osv.)
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag tror inte du skiljer dig så mycket från normen, men på Buke finns en mycket stark norm att man skall får göra det man vill.

Kalla den liberal och normkritisk norm - om man så vill.

Det är sorgligt, tycker jag, att det så snart blir en hätsk stämning och man tolkar och tolkar in mycket i det som skrivs, istället för att undra lite mer och fråga mer för klargörande av hur någon oliktänkande tänker.

Bara lite reflektioner så här på blanka söndagen...



På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag :up:
 
Sv: Hångla med en gift man

Att du har en egen åsikt som skiljer sig från normen är inte det som jag upplevt som provocerande, utan att du gick ut ganska hårt från början och var rätt dömande mot de som inte tyckte som du. DET var provocerande...
(Kåta människor är äckliga, män är svin osv.)

Där har vi ännu en sådan grej. Har jag skrivit någonstans att män är svin? Eller var det månne så att jag skrev att otrogna män är svin. Och otrogna kvinnor.

Huruvida jag skrev att kåta människor är äckliga tror jag inte heller jag gjorde, men svära till 100% på ett nej där kan jag inte för tråden är 33 sidor lång, men vad jag menar är att kåthet som sådant är för mig äckligt och obehagligt.

Skulle du tolka att jag tycker att du är dum i huvudet om jag skriver att jag tycker att du resonerar dumt? För det är ju inte att du är dum i huvudet när jag pratar om ditt resonemang i alla fall. Precis samma är det för mig om kåthet. Kåtheten som sådan har jag en åsikt om men kåta människor som sådana kan jag ju inte påstå är dåliga eller felaktiga på några vis egentligen.

Och ja, jag har svårt för män överhuvudtaget och det påverkar mig ibland i mitt resonemang. Men jag anser inte att män är dåliga varelser osv.
 
Sv: Hångla med en gift man

På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag :up:

Jag måste vara korkad, men menar du att jag försöker fostra andra till att tycka som jag?
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag tror inte du skiljer dig så mycket från normen, men på Buke finns en mycket stark norm att man skall får göra det man vill.

Kalla den liberal och normkritisk norm - om man så vill.

Det är sorgligt, tycker jag, att det så snart blir en hätsk stämning och man tolkar och tolkar in mycket i det som skrivs, istället för att undra lite mer och fråga mer för klargörande av hur någon oliktänkande tänker.

Bara lite reflektioner så här på blanka söndagen...

Du har frågat på ett bra sätt tycker jag. Sådant har jag inte svårt med, det skapar ett tänkande hos mig själv, på ett helt annat sätt än kritik för åsikten och misstolkning av mina inlägg. Jag kan tänka och jag kan ändra åsikt när jag har förstått något eller insett fel eller vad som. Att tänka skapar ju en process.

Att man inte förstår hur jag resonerar kan jag förstå, men det är inte så lätt att sätta ord på allt alltid.
 
Sv: Hångla med en gift man

På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag :up:

Precis. Folk riktigt söker efter meningar och ord som de kan tolka fel.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jösses... håller ni på här än? Popcornen är ju slut för länge sen. :p
 
Sv: Hångla med en gift man

Skulle du tolka att jag tycker att du är dum i huvudet om jag skriver att jag tycker att du resonerar dumt? För det är ju inte att du är dum i huvudet när jag pratar om ditt resonemang i alla fall. Precis samma är det för mig om kåthet. Kåtheten som sådan har jag en åsikt om men kåta människor som sådana kan jag ju inte påstå är dåliga eller felaktiga på några vis egentligen.

Och ja, jag har svårt för män överhuvudtaget och det påverkar mig ibland i mitt resonemang. Men jag anser inte att män är dåliga varelser osv.

Men det är ju precis det du har gjort när du har utgått ifrån dina känslor om kåthet och dömt andra människor på de premisserna, din färgade åsikt om en egenskap har gjort att du uttryckt dig väldigt hårt om folk som inte beteer sig på ett sätt du tycker är lämpligt. Och visst tycker jag att du har varit väldigt tydlig med att du tycker det är felaktigt att bli kåt på någon annan när man är i ett förhållande....

Nog om det, du slängde ut en fråga om vad det var som var provocerande, jag gav min sida av den saken.
Känns inte som att jag ids dra upp hela diskussionen igen.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har skämts sen jag skrev min fråga. Man får helt enkelt inte vara hur nyfiken som helst. Men jag råkar vara det ändå och inte kan jag behärska mig heller. tack för att du inte tog illa upp!:o
Hahahahahaha, men kära gud i himlen!! Vem är så känslig att de tar illa upp ifall någon frågar varför de använder ett visst smeknamn på någon? ;)

Du får jättegärna fråga mig alla saker du vill och jag ska vara ärlig. Skulle jag mot förmodan känna att det är privat så svarar jag det också. Men min tröskel för privat är väldigt mycket högre än andras.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jösses... håller ni på här än? Popcornen är ju slut för länge sen. :p
Ja jag fick åka till ICA för att köpa mer micropop ;). Nu har jag köpt på mig ett stor lager som bör räcka över hela sommaren ifa nått "extra" skulle dyka upp här :laugh:
 
Sv: Hångla med en gift man

På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag :up:



hahaha, and ten points to No1 :D
 
Sv: Hångla med en gift man

På buke ska alla gilla olika och de som inte gillar olika utsätts för gränsöverskridande försök till fostran i rätt riktning.
Det är ett roande skådespel som med fördel beskådas under en blank söndag :up:
Fast är det verkligen så illa?
Jag tycker nog att det är så att många här har hjälpt andra att tänka till och ifrågasätta sina värderingar och åsikter. Jag har ofta fått mig en bra tankeställare vad gäller allt möjligt på Buke och jag har i ett flertalet fall ändrat åsikt. Speciellt vad gäller jämställdhet och genus.

Man blir ju många gånger utbildad på Buke på ett sätt som man inte hade blivit på andra forum, tack vare att vi har hästarna som minsta gemensamma nämnare, men att vi alla kommer ur så olika världar ändå.
 
Sv: Hångla med en gift man

KL
Men jösses vilket liv. Alla gör väl vad dom själva vill?
Gifa män är ju perfekta. Inget krångel, inte massa krav och duttande. Inte massa skitiga kläder och tvätta osv.. Bara lite hångel då och då. Perfekt ju.
 
Sv: Hångla med en gift man

Fast är det verkligen så illa?
.

Skojar du?! :D
Bukeklimatet på Senior/ÄU påminner emellanåt starkt om en större avdelning inom kommunals vård och omsorg där majoriteten av de anställda är medelålders lågutbildade rökande kvinnor och skyddsombudet har iaf hunnit lämna in tre anmälningar gällande den psykosociala arbetsmiljön till Arbetsmiljöverket sedan januari 2013.

De individer som utger sig för att vara de mest toleranta, omfamnande, insiktsfulla och liberala "gilla olika" är ur alla tänkbara perspektiv värst när det kommer till intolerans och uppfostrande tangentbordsrytteri.

Jag finner diskussionerna på Buke underhållande, ibland intressanta, sällan utbildande men det understrukna räcker för att motivera min närvaro.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 473
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 705
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 729
Senast: tott
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 610
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp