Bukefalos 28 år!

Hannoveranerförbundet i Sverige

Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

*kl, eller kanske trådlån också*

Vi (eller, min chef iaf) ska iväg med ett 3-årssto till Hannoverarerförbundets visning (stoprov/unghästtest??) i Danmark midsommarhelgen. Vet någon var man kan hitta bedömningsreglemente/anvisningar för detta? Eller som kan berätta ungfär hur upplägget är?
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Jag roade mig just med DV:s hemsida och stotestkatalogerna idag på jobbet; en liten lugn stund :o
http://varmblod.dk/DK/HOPPER/Kataloger.aspx
DV gör sina kataloger gemensamt och centralt, samma kåringsnämnd reser runt på alla platserna. Katalogerna innehåller info om hur man visar.
Funkar inte länken eller moderator tar bort den gå in på Dansk Varmblods hemsida, länk till hoppekåring finns på förstasidan. Där kan man f ö hitta hela deras storeglemente också.
I DV kan man visa stona i ren exteriörkåring eller göra både exteriör- och sadelkåring. Resultaten avgör vilken stambok stoet hamnar i, 8-nivå eller högre krävs för högsta stamboksklassen. De bedömer fler exteriörpunkter än vi och har testryttare. Man kan välja att göra enbart hopp- eller dressyrtest, eller både och. Rödvita visarkläder förväntas. Mycket mer att läsa!
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Oj där var jag för snabb - det var ju Hannoveranerförbundets visning - men jag har varit där med:
http://www.hannoveraner.com/fileadmin/user_upload/pdf/Daenemark.pdf
Detta är "Lathund för avleren" där det beskrivs hur bedömning sker och hur man visar - det är samma visning som i Tyskland. På samma hemsida finns de danska arrangemangen. Och dessutom kan man se hur en "riktig" utländsk Hannoveranerförbundssida ska se ut, di svenske har en bit kvar.
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Lånar sista knappen och knuffar upp den här tråden, ...igen :angel:

Nån som hört något om det blir några fölvisningar eller andra bedömningar? När, var hur i så fall? Skulle gärna åka och titta :)

Hemsidan blir bara konstigare och konstigare, svårt att få någon vettig info. Någon som vet om det är någon annan aktivitet på gång? Vad får man för de 300 kr som det kostar i medlemsavgift?
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Fick detta o de vill det skulle spridas :)

INBJUDAN till Stopremiering och Fölmönstring för inregistrering i Tyska Hannoveranerförbundet 2011.

• 13 augusti 2011 på Tygelsjögården, Södra Sandby samt Stall Gnubbarp, Killeberg
• 14 augusti 2011 i Essunga, Nossebro samt på Stjärnborgs gård, Upplands Väsby

Svenska Hannoveranerklubben bjuder hjärtligt välkommen till fölmönstring och stopremiering under helgen den 13-14 augusti 2011. Under detta inledande år kommer vi att arrangera bedömningar på fyra olika platser i Sverige.

text borttagen av moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Kul att det rullar igång. Hoppas få regga och visa föl om två år. Skönt att slippa åka till Danmark! :D
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Fick detta o de vill det skulle spridas :)
En idé kan vara att skriva ut det på hemsidan om de vill sprida infon... :angel: :grin:
Tider? Var kommer startlistorna att finnas? Hur anmäler sig folk? Vägbeskrivningar? Blir nog för långt att åka för min del, inte någon av platserna är nästgårds tyvärr. Beror på hur många hästar som ska visas (lär ju inte åka så långt för att se 3 hästar eller så).
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

*kl, drar fram tråd*

Hur blir det, är det någon som ska iväg på visning? På lör ska vi med en 4-åring till laholm och visa på stoprov! Är ingen ren hannoveraner men har hannoveranerfar och nu i år gjorde de om jag förstod det rätt lite undantag.

3-åringen vi var i Danmark med vann förresten sitt prov och blev berättigad till Staatspremie i både dressyr och hoppning! Ska ha fått en helt egen artikel i Der Hannoveraner, men jag har inte sett den själv!
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Lycka till i helgen, hade jag haft närmre hade jag åkt dit då testryttaren är en bekant till mig från Tyskland. Rapportera gärna här hur det var och hur det gick!!

Vad var det för sto ni visade i Dk?
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

KL

Hittar inte startlistan till på lördag, nån som vet?
Blev Enköping inställt pga få anmälningar eller?
Resultatlistor från fölvisningarna; nån som vet var man kan hitta det?
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Håller med Flippeti - vill man ha medlemmar och uppmärksamhet måste hemsida, allmän info och marknadsföring lyftas rejält. Nu verkar det mest vara en klubb för inbördes beundran?
Jag gillar modellen för Hannovers stoprov och jag vet dessutom hur det går till vilket vore lämpligt att informera om för alla som inte sett/vet det, t ex genom att många kom och tittade. OM man nu vill ha fler medlemmar och deltagare alltså.....
Hannoveraner Verband är ju annars både marknadsinriktat och toppstyrt så den nuvarande nivån på den svenska dotterföreningen tror jag inte de accepterar i längden.
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Ja, klubben för inbördes beundran verkar stämma bra här... Hur svårt kan det vara att få ut en startlista på 12 hästar lite tidigare än kvällen innan visningen? Sen är ju inte ens stammarna fullständigt utskrivna på flera av hästarna. :(

Vilket liv det skulle bli om ASVHs regionala föreningar inte la ut startlistorna förrens kvällen innan treårstestet, hi, hi :D

Är jätteintresserad av resultaten från fölvisningarna, men man kanske måste vara medlem i Hannoveranerklubben (och därmed Hannoveranerförbundet också) för att få tillgång till dem?
 
Sv: Hannoveranerförbundet i Sverige

Fölen får ju inga poäng så det finns inte mkt resultat att redovisa antar jag , i a f om bed går till som i Tyskland. Men föl till slutring brukar ju publiceras och championföl.
Absolutkravet på namn på faderns bokstav för stambokföring, gäller det i Sverige eller? Intressant också att se i vilken stamboksavd de svenska stona hamnar, hoppas vi får mer info.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·
Samhälle Jag upplever att det är mycket mer krav här än i andra länder. Jag har ju bott i några andra länder också. Svensken måste se så himla...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
13 219
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp