Hans mustach förstör för oss

Fresubin

Trådstartare
Jag har ett problem i mitt förhållande som jag skulle behöva få lite input.
Min kille har från början vi blev tillsammans (4 år) vetat att jag inte tycker om skägg och mustach, jag tycker sällan det är snyggt på någon , men störta grejen är att jag tycker det är rent av obehagligt och får kväljningar vid kyssar om något hårstrå kommer in i munnen.

Han har vetat om detta om har därför alltid rakat bort mustachen men behållt skägget som en kompromiss. Skägget får han gärna ha kvar om han tycker om det för jag älskar honom oavsett att jag tycker det är snyggare utan. Problemet nu är att han har slutat raka bort mustachen. Jag saknar något så fruktansvärt att vilja kyssa den jag älskar och tycka det är trevligt inte obehagligt. Han säger bara "äsch du vänjer dig" . Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

slutsatsen är alltså att han älskar sin mustach mer än han älskar mig? Det gör mig så fruktansvärt ledsen att han inte kan göra ens en sådan grej för min skull. Omvänt skulle jag aldrig göra så mot honom. Själklart skulle jag axeptera i princip nästan vad som helst på kroppen som han vill ändra/spara ut/gå upp i vikt etc. Men när det påverkar mig så att jag tycker en så viktig grej som kyssar är obehagliga...

Känner mig som skit..känns elakt mot honom när han älskar sin mustsch (mer än mig)att be honom att ta bort den. Men jag kan inte hjälpa hur jag känner.

Känner mig oälskad och oviktig, hur kan det rulla på månader och han tycker det är fine utan närhet å sex?! Blir ledsen..

Om jag är idioten i detta så får ni gärna skriva det..
 
Jag har ett problem i mitt förhållande som jag skulle behöva få lite input.
Min kille har från början vi blev tillsammans (4 år) vetat att jag inte tycker om skägg och mustach, jag tycker sällan det är snyggt på någon , men störta grejen är att jag tycker det är rent av obehagligt och får kväljningar vid kyssar om något hårstrå kommer in i munnen.

Han har vetat om detta om har därför alltid rakat bort mustachen men behållt skägget som en kompromiss. Skägget får han gärna ha kvar om han tycker om det för jag älskar honom oavsett att jag tycker det är snyggare utan. Problemet nu är att han har slutat raka bort mustachen. Jag saknar något så fruktansvärt att vilja kyssa den jag älskar och tycka det är trevligt inte obehagligt. Han säger bara "äsch du vänjer dig" . Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

slutsatsen är alltså att han älskar sin mustach mer än han älskar mig? Det gör mig så fruktansvärt ledsen att han inte kan göra ens en sådan grej för min skull. Omvänt skulle jag aldrig göra så mot honom. Själklart skulle jag axeptera i princip nästan vad som helst på kroppen som han vill ändra/spara ut/gå upp i vikt etc. Men när det påverkar mig så att jag tycker en så viktig grej som kyssar är obehagliga...

Känner mig som skit..känns elakt mot honom när han älskar sin mustsch (mer än mig)att be honom att ta bort den. Men jag kan inte hjälpa hur jag känner.

Känner mig oälskad och oviktig, hur kan det rulla på månader och han tycker det är fine utan närhet å sex?! Blir ledsen..

Om jag är idioten i detta så får ni gärna skriva det..
Skylla era problem på en mustaschs vara eller inte vara tycker jag inte är rimligt överhuvudtaget.

Vilket innebär att du/ni har någon slags problem och borde söka proffessionell hjälp. Kommunerna brukar ha gratis parsamtal?

Vad vill du uppnå? Total makt? Varför mustaschen? Fetisch?
 
Ta dig samman och gör något åt din mustaschfobi. Det är den som "förstör" för er, inte hans mustasch.

Han har vetat hela tiden att du inte gillar skägg och mustasch? Nå, du har ju uppenbart vetat hela tiden att han gör det och brytt dig om att försöka acceptera det. Den slutsats jag kan dra av det är att du älskar din mustasch-fobi mer än honom.
 
@Fresubin: Jag förstår att det är jobbigt för dig men vänd på det hela, skulle du vara ok med att han sa åt dig hur ditt hår skulle se ut? Eller hur långa/korta dina naglar får vara?

Jag utgår ifrån att han har en normal hygiennivå, dvs det är inte matrester i mustaschen (:yuck:). Det kanske är läge för dig att ta hjälp för att hantera ditt problem med mustascher. Alternativt gör slut då men det löser ju inget på sikt om du skulle träffa någon annan med mustasch eller som skaffar det. En stilla undran är också om det verkligen är mustaschen som är problemet?

Personligen fick jag ett lätt spel när partnern rakade av sig sitt skägg första sommaren vi var ihop (jag hade skämtat och sagt att "Undrar hur du ser ut utan skägg?") och då rakade han av den :D Vi är enormt ense om att han ser bättre ut med skägg men givetvis, väljer han att vara utan säger jag inget om det. Hans skägg, hans val.
 
Själklart skulle jag axeptera i princip nästan vad som helst på kroppen som han vill ändra/spara ut/gå upp i vikt etc.

Det är långt, långt från självklart att man ska acceptera att andra vill ändra något på ens kropp. Därmed inte sagt att jag inte förstår ditt problem. Men hur både du - och förmodligen också han - hanterar det faktum att han vill ha mustasch och att du inte klarar av att kyssa honom när han har det verkar helt ha gått helt i baklås.

Att han rakar av mustaschen kommer inge lösa något och att han inte gör det kommer heller inte att lösa något. Att tvingas ändra på sitt yttre för att en parter ska klara av att kyssa en måste kännas oerhört avtändande. Frånvaron av närhet och sex kanske lika mycket beror på det? Jag har inga råd att ge hur ni bör gå vidare, mer än att jag tror att ni nog måste flytta fokus från mustaschen ett tag.

Men för att ändå adressera skäggfrågan så tänkte jag bara länka till skäggbloggen där frågan diskuteras. Se även kommentarerna.
http://skaggbloggen.se/2013/01/nar-skagget-vaxer-tappar-jag-lusten-att-kyssa-min-kille/
 
Mustasch och skägg är en stor turn off för mig. Skäggstubb kan jag tycka är ganska sexigt, förvisso. Typ "jag skulle ha rakat mig i går" är nog egentligen min bästa skäggdag. :D

Min man får väl ha mustasch under movember om han vill - men jag ser fram emot december. ;)

Förstår inte alls den skäggromantik som råder just nu. Det känns som en retroflört?

Hur som helst: Det går inte att kräva att kräva att han ska raka bort sin mustasch, men det är enligt mig helt rimligt att göra slut på grund av den.
 
Skägg går inte alls hos mej... Ytlig som jag är så sveper jag konsekvent vänster på alla killar med skägg... Sen att 23 åringar med skägg ser ut som 45 är ju stor del i det hela...

Så nej jag hade sagt "skägget eller mej" ... Tyvärr så "ytlig" är jag ...
 
Mustasch och skägg är en stor turn off för mig. Skäggstubb kan jag tycka är ganska sexigt, förvisso. Typ "jag skulle ha rakat mig i går" är nog egentligen min bästa skäggdag. :D

Min man får väl ha mustasch under movember om han vill - men jag ser fram emot december. ;)

Förstår inte alls den skäggromantik som råder just nu. Det känns som en retroflört?

Hur som helst: Det går inte att kräva att kräva att han ska raka bort sin mustasch, men det är enligt mig helt rimligt att göra slut på grund av den.
Håller med om allt, utom att movember skulle vara ett godtagbart skäl till mustasch. Jag ogillar verkligen ansiktsbehåring och skulle inte hångla med någon som har det. Vill min man skaffa mustasch så är det så klart omöjligt att förbjuda det men jag kan hota med att kopiera hans frisyr och gå från långt hår som han gillar till några få cm. Barnsligt men effektivt.
 
Var tvungen att hämta datorn så att jag kunde skriva lite mer allmänt för det här var ett oväntat engagerande ämne. :D

Jag vet att man inte får säga så här eftersom alla ska ha makten över sitt eget utseende osv, men jag tycker visst att man ska få ha åsikter om sin partners utseende. Inom rimliga gränser, vad nu det innebär.

Vi såg båda ut på ett visst sätt när vi träffades och även om det viktigaste var att vi tyckte om varandras personligheter så tror jag inte att någon av oss hade varit intresserad av den andre om vi inte också gillade utseendet. Självklart kan saker hända och t ex sjukdom eller olycksfall kan förändra våra utseenden och det tror och hoppas jag att vi skulle kunna ta oss förbi. Att däremot med vilje ändra hur vi ser ut på ett sätt som vi vet gör oss mindre attraktiva för varandra tycker jag inte är automatiskt okej. Inte utan diskussion för att kalibrera hur viktig förändringen är för den som vill göra den resp. hur stor skillnad det skulle göra för den andre.
 
Skulle någon man försöka tvinga mig att ha jättelångt hår, vara blond, raka av håret eller på annat vis byta frisyr till något jag inte trivdes med, då skulle jag utan tvekan bryta kontakten. Min frisyr är en del av mig och inget som någon annan ska välja. Likadant ser jag på det där med skägg och mustasch.

Hade du tyckt att det var ok att tex raka av dig allt hår för att din partner sa sig äcklas av det? Om inte så ställer du högre krav på honom än på dig själv.

Det är klart att folk kan ha fobier. Det är klart att vissa saker är oöverkomliga. Men har du ens gjort något för att försöka komma över din ovilja till mustasch eller är det bara han som ska anpassa sig?
 
Hmm...jag funderar här nu lite. Du säger att han vet att du inte gillar skägg och mustasch, men vet han verkligen vilket obehag du har av att få hår i munnen, eller tror han bara att det mera handlar om en utseendesgrej för dej och att det därför är lättare att "vänja sig"?
Har ni diskuterat det hela på djupet? Är mustaschobehaget ni i sådana fall båda skulle kunna hjälpas åt med att försöka arbeta bort?
Sedan, har inte han märkt av bristen på sex och närhet? Om inte skulle jag tycka att det i sig skulle tända en varningslampa hos mig om att det kanske finns något problem i förhållandet som sträcker sig förbi lite ansiktsbehåring.
 
Hihi, jag har varit fast i skäggromantiken sen jag var typ.... -98 :D! Jag ääääälskar män i skägg, det är lite av ett måste för mig :love: !

/Hon som sa till sin man att om han rakar sig skiljer jag mig :D
Jag med! Det är helt galet upphetsande med män i skägg. Gärna lite "ovårdad" skäggstubb. :love::love::love:

Sen är jag svag för långt hår också, typ karlarna i diverse hair metal bands runt '80. :o:D
 
Jag förstår ärligt inte hur någon vill odla nåt i ansiktet som växer vilt i arslet. :wtf:

Skägg och mustasch, för att inte tala om "pubertetstofs" är bara SÅ-J*VLA-FULT! :yuck:
 
Jag kan till viss del förstå din ovilja. Jag förstår inte heller den skäggtrend som råder som några andra har skrivit om. För mig är den direkt avtändande. Men med det sagt tror jag att ert problem egentligen ligger någon annanstans än i ansiktsbehåringen. Vill du vara ihop med denna kille, för den han är, tycker jag ni ska söka hjälp utifrån.
 
Tänker att det blir slitit för er båda. Jag kan absolut förstå om man har något som man inte uppskattar, men också att han vill ha sin mustasch. Man måste ju få se ut som man vill, det är så jäkla viktigt.

Och jag tänker att du blir avtänd av mustaschen och han blir avtänd av att han inte "duger" som är han eller vill vara. Svårt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 128
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 156
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 220
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Det här med klädsel
  • Fågelskit på fönster + på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp