Bukefalos 28 år!

Hantlar - vilken vikt?

Var hos naprapat igår. Mot slutet "slängde hon ur sig" att det inte vore fel om jag skaffade hantlar för styrka. Det fanns liksom inte mer tid att diskutera och jag glömde att kolla vilken vikt det ska vara.
Ja, vad ska man ha om man vill träna sina muskler lite grann för ökad styrka :) ?

Det finns på tex rusta där du kan ändra vikterna efter behov. De funkar bra om du inte flera köpa flera olika vikter. Ofta är man olika stark i olika rörelser, på vissa övningar klarar man 2kg och på andra 12kg

Annars som fler har tipsat om, allt man har hemma med vikt funkar. Ett vedträ kan funka lika bra, även om det inte är lika smidigt handtag som på en hantel. :)
 
Jag har pyttehantlar på 1 kg som fysioterapeuten rekommenderat pga problem med axlar och nacke.
De känns lätta men kombinerat med ett bra träningsprogram är de alldeles tillräckligt.
 
Annars är ett tips beroende på övning man ska köra att skaffa gummiband. Där kan man reglera motståndet en hel del beroende på hur nära/långt ifrån man står.
Ja, jag tycker gummiband är bättre än hantlar på många sätt! Jag har en hel hög med olika motstånd och olika varianter. De tar mycket mindre plats än hantlar, väger ingenting, är enkla att ta med sig till tex badhuset eller jobbet eller ut i skogen om man hellre tränar där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 039
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 292
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 065
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp