Har ni fasta sovtider för barnen nu under sommaren?

Försöker att sonen 6 år går och lägger sig samma tid som vanligt, dvs kl 20. Oavsett hur sent han somnar vaknar han senast kl 06 så för att dagen ska bli dräglig behöver han i säng senast kl 20.
 
Barnen är 7 och 8 år och i normala fall går de och lägger sig 19:30.
Men nu på sommaren försöker jag få dem i säng iallafall innan Kl 21. Men inte det lättaste :p
 
Vi har samma tider, oftast.
Lillen på drygt 2år går och lägger sig 18.30 och den större har lite mer spelrum och får gå och sova som standard 19.00 men händer att vi har filmkväll utan lillebror och då blir det närmare 20.00.
 
Kan tillägga att jag har ett morgontrött barn, hon sover gärna till 8 minst så det gör inget att hon lägger sig ”sent”. Har man barn som vaknar i ottan och blir skitjobbiga av att lägga sig för sent kanske man prioriterar att hålla läggtiderna :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 856
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 054
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör ni som åker snowboard och vill lära era barn åka lift? Skidåkare tar ju sina barn mellan benen men hur gör en snowboard åkare...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp