Häst släpar bakbenen?

torsdag

Trådstartare
Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?
 
Kolla upp den !! Träna i kuperad mark om den är frisk. Kolla även sadeln. Jag trodde att jag hade en perfekt sadel men den var för rak och tryckte mycket bakpå.
 
Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?

Man börjar med en kontroll hos veterinär, med fokus på bakknän. Hittas något fel ska det åtgärdas om det går.

SEDAN kan man börja tänka på övningar, t ex cavaletti, skritt i skogen över stock och sten, korta och intensiva pass med travträning med fokus på att aktivera bålmusklerna och bakdelen.
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Tänker att det nog finns flera här som äger hästsläp. Vad skulle ni säga att ni uppskattar med ert släp och är det något med ert...
2
Svar
20
· Visningar
1 227
Senast: MiniLi
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Murray
·
Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
722
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp