Bästa konstgranen

Voeux

Trådstartare
Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på vinden att plocka ner varje år den dag som passar bäst.

Har ju konstgran? Är ni nöjda? Vilken ska man köpa?
 
Denna är ju både snygg och smakfull!
Tänker att den skulle smälta in bra i ditt hem som jag tror har en lugn och lite avskalad stil.

2560.jpg
 
Da vart hus ar mindre an foregaende hus har vi lite mindre plats an tidigare for gran, numera har vi en konstgjord gran som ar smal sa den far battre plats och hundarna inte springer in i den (eller piskar den med svansarna :cautious: hela tiden) Det ar en valsignelse att ha konstgjort trad, smidigheten i att fa upp elandet ar fantastiskt ...
 
Har haft en jättefin plastgran från Clas Ohlson. Tror inte exakt den modellen säljs längre, men den var verkligen som en disneygran! Tät och superfin.
Det var en sån variant med lösa grenar, så när man bygger ihop den sätter man grenarna på stammen (de är färgkodade så man får rätt längd på rätt ställe) och så var det enkelt att justera och liksom böja till grenarna om man ville.

IMG_0160.jpeg


Har sålt den pga är för slö för att julpynta, men gillade verkligen den här egentligen.
 
Jag aker forbi en julgrans farm varje dag ... precis sa ser alla granar ut, super tata, perfekta koner och sa harligt morkgrona. Nar jag bodde i Florida kopte jag en "Disney gran" i silver ett ar. Den var huggen i North Carolina och vaxte ute i skogen dar. :p Det ar inte klokt sa manga olika haftiga granar som finns.
 
Vi har en, så praktiskt.
Åkte till rusta och köpte den vi gillade bäst, de hade många olika.
Däremot var det omöjligt att avgöra på bild vilka som var fina på riktigt och inte.
 
Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på vinden att plocka ner varje år den dag som passar bäst.

Har ju konstgran? Är ni nöjda? Vilken ska man köpa?

Vi gav upp tanken kring millennieskiftet och sedan dess noll träd inomhus. Mycket smidigt. Men då har vi å andra sidan fullt av granar utanför husknuten som får tjänstgöra även som julgranar där de växer.

Den märkligaste erfarenheten av konstgranar (inte hemma hos mig) är att de varit väldigt noga med att efterlikna det där med barrskräpandet, som många nog helst vill undvika. Plastbarrsflingor verkar sprida sig minst lika bra som naturbarr på golv och rum.
 
Vi gav upp tanken kring millennieskiftet och sedan dess noll träd inomhus. Mycket smidigt. Men då har vi å andra sidan fullt av granar utanför husknuten som får tjänstgöra även som julgranar där de växer.

Den märkligaste erfarenheten av konstgranar (inte hemma hos mig) är att de varit väldigt noga med att efterlikna det där med barrskräpandet, som många nog helst vill undvika. Plastbarrsflingor verkar sprida sig minst lika bra som naturbarr på golv och rum.
Ja det tänkte jag också på! Vår konstgran barrade, känns ju väldigt onödigt 😅
 
Jag har haft konstgran hela mitt liv (allergisk...), men ingen av dem har faktiskt barrat. :eek:
Numera finns det ju superfina konstgranar, kollade in ett par hos plantskolan förra året. Vi har våran i uterummet (den är oemotståndlig för katter), och har en modell som såldes på ikea för några år sedan. Väldigt fin på lite avstånd, men skulle jag ha den på nära håll hade jag valt något mer påkostat.
 
I år blev det en konstgran, en Rusta Chamonix 210 cm med inbyggd ledbelysning, som medlem fick man köpa den för 999kr men kostar nu ordinarie pris 1999kr... Den är RIKTIGT snygg enligt mej =)
Ja den står i ett rum som ännu inte är renoverat i huset ;) Och den är snyggare i verkligheten och framförallt när det blir mörkare ute =) Men det är så mkt "skräp" runt den så kan inte ta en mkt bättre bild just nu ändå...

403622084_10159648621752653_6755596163558696248_n.jpg
 
Har från Plantagen deras ”langfjella”. Tycker verkligen om den, påminner väldigt mycket om en riktig gran på utseendet. 210cm hög så den fyller rummet bra, jag har 250 i takhöjd.
 
Har ett Triumph Tree med "inbyggda" led-ljus. Är mycket nöjd med detta. Inget skräp och inget krångel.

Är allergisk så har alltid haft plastgran och mina föräldrar har också plastgran.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
934
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 036
Senast: Smurfoff
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 455
Senast: Squie
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp