Hästsjukdom!

M

MatiiiildaK

Hej jag är ny här och kan inte så mycket :D men jag skulle vilja be om er hjälp:crazy:
min kompis sköter ett föl som antagligen har fått någon typ av hudsjukdom den har tappat håret på två fläckar som är typ i storlek av en 1krona och så ibörjan var det helt svart, men sen efter ett tag så blev det en liten vit prick/fläck i alltihopa tror ni det kan vara ringorm eller svamp:confused:
tacksam för svar:laugh:


hoppas ni fattar mitt inlägg, det blev lite förvirrande:o
 
Sv: Hästsjukdom!

Ring och rådfråga en veterinär istället för att be folk gissa här som inte är yrkesmänniskor. Då får du ett bättre svar som är mer övertygande än vad nån här säger...
 
Sv: Hästsjukdom!

Skulle tro att det är helt normalt, såwida det inte kliar eller ser irriterat ut. Det kan wara ringorm, men det är sällan det yttrar sig som runda, kala fläckar på häst.
 
Sv: Hästsjukdom!

Kan vara ringorm, de ringormar som jag har sett(ganska många då vi hade det på skolan:s) har yttrat sig som runda kala fläckar.
Fråga vetrinär och undvik att pilla på fläcken.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
T
Däggdjur Hej! Jag har en kaninhona på ca 3-4 månader. Hon är extremt långhårig och pälsen kräver mkt tid. För ca en månad sen slarvade jag med...
Svar
10
· Visningar
5 717
Senast: Tregly
·
F
Hästvård Hej! I förgårr tappade min häst en tuss päls på rumpan, det blev som en femtiörings storlek. Alltså pälsen lossnade så att det bara...
Svar
11
· Visningar
3 184
Senast: flummtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp