Bukefalos 28 år!

Är inte så sugen på att vara med nästa vecka... Derbyt har inte varit snällt med uppdragen och nu när vi är flera som sitter med ett uppdrag kvar att göra så går somliga och tar fina extrauppdrag innan vi får chansen att få fulla poäng. :meh:
Ja, jag tycker det har varit uselt med uppdragen. I fredags satt jag med äggklockan hela eftermiddagen och kvällen och kastade uppdrag på löpande band. En gång var det SJU båtar på tavlan.

Det är som att Supercell har bestämt sig för att boosta diamantanvändandet i derbyt för att tjäna mer pengar. Hjälpredorna är det ju ingen som använder så det var en stor flopp å spelets sida. Jag förstår ju att de försöker tjäna pengar men strategin kommer ju att sluta i att färre spelare deltar i derbyt = mindre chans till omsättning av diamanter (och alltså inkomst) för dem.

Tror inte att vi som kvarter vill satsa 30-40 diamanter vardera i varje derby för att dra fram nya uppdrag, som de gör i dem stora kvarteren. Det är liksom inte därför vårt lilla kvarter spelar - vi spelar ju för att det är roligt.
 
Ja jag skulle aldrig falla mig in att köpa diamanter för att kunna få fram nya uppdrag! Det känns nästan som man vill skita i pallen och spela dåligt för att se om det kan lura spelet att ge bättre uppdrag veckan därpå :banghead: inte för att jag tror det skulle funka :meh:
 
Uselt är ju bara förnamnet för denna vecka!
Att använda diamanter för att dra fram nya uppdrag funkar inte, det blir alldeles för dyrt. De tio som går till ett eventuellt extrauppdrag är inget, men det är betydligt svårare att tjäna ihop fler för att dra fram uppdrag.

I åtta timmar satt vi och kollade uppdragen utan att få ett uppdrag vi kunde ta. Eller ja, ett uppdrag kom fram på morgonsidan men vi var två minuter sen så det uppdraget blev taget som extrauppdrag av en annan istället. *fick ett inte så vackert utbrott* :angel:
 
Till att börja med - att få ett uppdrag man inte tycker sig ha valt, har hänt mig flera gånger det senaste året. När någon annan är inne i "derbykiosken" och trycker på uppdragen samtidigt, så händer det att man får det uppdrag man har haft för avsikt att slänga. Det har säkert hänt mig 10 gånger.
Att använda diamanter till att dra fram uppdrag, aldrig. Däremot använder jag diamanter till att snabba på extratåget om jag hittar en bra perrong som jag vill plocka, innan ngn annan hinner. Men det är 1 eller 2 st.
De senaste veckorna har jag haft fullbokade helger varför jag har jobbat hårt för att vara klar med alla uppdrag tidigt. Det har fungerat. Nizhoni - jag förstår att du blir frustrerad när någon tar ett extrauppdrag före du är klar med grunden, men hur tusan ska man veta? Ska man låta bli att ta ett extra som man ser att man kan klara? Det funkar inte heller... bra att det diskuteras! Hoppas alla deltar!
 
Alltså, extrauppdrag kan man ju ta. Men det är ju bra om man låter de som inte är klara få gruv- och hjälpuppdrag till exempel. Extra surt kändes det ju idag när vi sedan fick vänta halva dagen innan det kom ett nytt uppdrag att ta.
Det är ju lätt att kolla i loggen hur mycket folk har kvar, och sedan fråga.
Har verkligen stressat ihjäl mig över bristen på uppdrag denna vecka! :crazy:
 
Jag tyckte också det var skitsvårt den här veckan! Kommer det fortsätta på samma sätt med uppdragen kommer jag inte kunna vara med i derbyt, har inte möjlighet att sitta och passa nya uppdrag som kommer på tavlan
 
Jag tyckte också det var skitsvårt den här veckan! Kommer det fortsätta på samma sätt med uppdragen kommer jag inte kunna vara med i derbyt, har inte möjlighet att sitta och passa nya uppdrag som kommer på tavlan

Kan bara hålla med, större delen av söndagen gick nu till att sitta med näsan i paddan, inte riktigt vad jag hade planerat. Och det blev ju även mycket passande de andra dagarna också.

Alltså, derbyt (på den nivå vi har det) är jätteroligt och det är när vi är med i derbyt som gården hålls igång och går framåt. Men denna stress är verkligen inte rolig.
 
Jag håller med, det är jättebra att man kan ta ett extra uppdrag, men som nu när iv verkar kunna ta 2 platsen utan extra uppdrag och så många har haft uppdrag kvar kan det vara schysst att lämna till exempel gruva och hjälp till dessa. Jag tog byfolk som sista nu, just för att jag vet att det tar lite tid men jag kommer hinna innan derbyt tar slut. Visst hade det vart skönt med nått snabbt, men tänkte att nån annan säkert kan behöva det istället.
 
Sen är det ju bra om man kollar lite snabbt i chatten också innan man tar ett extrauppdrag. Vi hade sparat byfolksuppdrag och också sparat byfolk till dessa uppdrag så att de skull kunna bli snabbjobbade. Detta hade vi skrivit flera gånger i chatten, och ändå är det någon som tar ett extrauppdrag utan att kolla. Blir ju lite surt också när man försöker att hjälpa till så gott man kan och försöka att underlätta för de som har uppdrag kvar.
Och det har verkligen varit jättedåligt med bra uppdrag denna vecka!..
 
Alltså, jag har varit med i kvarteret i ganska precis ett år nu och det här är första gången jag kan påminna mig om att man går på någon som tar extrauppdrag om att man ska kolla först. Det visar vilken urtuff vecka det varit. Men vi har en ny kvartersmedlem som jobbat järnet, har full poängpott och som sen dessutom tar ett fullpoängare-extraupodrag för 10 diamanter för kvarteret. Va lite bussiga!
 
Som jag sa, jag tycker man kan ta extrauppdrag om man vill, men spara gärna de lätta uppdragen till de som kämpar med att få ihop minimumpoängen!

Det är det jag har gillat med vårt kvarter, att folk varit så hjälpsamma så alla kunnat lyckas. Det har också gjort att jag utan att blinka gett bort, eller sålt, rent av det sista jag haft av något bara för att hjälpa till, även om jag sen fått kämpa lite för att själv fixa tex en lastbil utanför derbyt. Att hjälpa kvarteret med derbyt (och även utanför derbyt också förstås) har gått före allt annat, vilket jag känts helt rätt för mig. :)
 
Alltså, jag har varit med i kvarteret i ganska precis ett år nu och det här är första gången jag kan påminna mig om att man går på någon som tar extrauppdrag om att man ska kolla först. Det visar vilken urtuff vecka det varit. Men vi har en ny kvartersmedlem som jobbat järnet, har full poängpott och som sen dessutom tar ett fullpoängare-extraupodrag för 10 diamanter för kvarteret. Va lite bussiga!
Det har verkligen varit en tuff vecka! Nej, det var inte alls Dimmheden som jag menade, hon bad dessutom om ursäkt. För henne var det naturligtvis inte lätt att veta att vi brukar hjälpas åt, och att det är viktigt att kolla i chatten.
 
Vi har fått ta många extra uppdrag den senaste månaden för att rädda upp poäng som inte kommit in från ordinarie deltagare.
Skitsvårt att veta när man behöver gå in och täcka upp eller inte.
Men jag förstår vad du menar Niz.
 
Så sant så, Rancho. Men just Pony, Sleepy och jag som nu legade efter poängmässigt brukar inte sluta derbyt utan nog med poäng, vad jag sett. Skulle det hända är det då rakt inte slarv, utan något totalt oförutsett och oundvikbart, vilket kan hända alla.
Hur Handels brukar ligga i poäng vet jag dock inte då mitt derbydeltagande legat nere ett tag innan denna vecka, så jag kan inte uttala mig om det.
 
Det är inte så lätt att veta hur ni vill ha det. Ber än en gång om ursäkt och tar inga extra uppdrag fler gånger om ni inte säger att jag ska göra det.
 
Det är nog främst deltagaren-vars-namn-vi-icke-nämner som åsyftas; den som saboterade två derbyn i rad och inte längre är kvar i kvarteret. :devil:

Jag tror inte det finns ett rätt eller fel sätt, men viktigast är att vi är medvetna om vad alla pysslar med. Om man tar ett snabbt extrauppdrag som gruva eller hjälp när det är många som har uppdrag kvar att göra OCH inte har ett pågående uppdrag (mao, tydligt väntar på att ett uppdrag skall komma fram) tycker jag att man får vara beredd att hjälpa till så att de kan bli klara. Inte för att vi inte hjälper varanda -- jag tycker vi är helt fenomenalt bra på det, och den välviljan mot kvartersmedlemmarna är det som jag upplever som allra roligast och härligast med vårt kvarter -- men man kan ju faktiskt försätta en annan person i en knivig sits.

Å andra sidan är det väl bättre att vi tar en pallplats än att vi inte gör det, eller hur? :)

Måste säga att jag blev otroligt glad när jag vaknade imorse och två framsynta medlemmar hade fixat lärarinnor till ett helt 320p-uppdrag som jag tog på studs. :bow:
 
Tycker att denna derbyvecka har varit mycket lättare än de senaste veckorna men allt handlar om tur. Tror hälften klarade sina uppdrag snabbt bl.a. Jag som hade turen att få 5 hjälp och 2 by uppdrag sen har hälften verkligen haft otur och bara behövt vänta och vänta på ett bra uppdrag:(
Kommer inte vara med nästa vecka för jobbar mån-sönd långa pass men jag önskar er lycka till och hoppas bara 320poängs uppdrag kommer upp!!:bump:
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
681
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
487
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp