Bukefalos 28 år!

Själv hade jag tur. Fick många bra uppdrag.

Men något jag reagerade på och inte gillade var att det paxades uppdrag. Var olika spelare som gjorde det. Jag tycker att det är först till kvarn som gäller. Alla har lika rätt att ta de uppdrag som ligger på tavlan. Tex läste jag: har e0 min kvar på mitt uppdrag, då vill jag ha .... uppdraget.
 
Själv hade jag tur. Fick många bra uppdrag.

Men något jag reagerade på och inte gillade var att det paxades uppdrag. Var olika spelare som gjorde det. Jag tycker att det är först till kvarn som gäller. Alla har lika rätt att ta de uppdrag som ligger på tavlan. Tex läste jag: har e0 min kvar på mitt uppdrag, då vill jag ha .... uppdraget.

Jag var en av dem, tyvärr. Men efter att ha suttit och stressat över att det bara kom skit på talvan, var tvungen att ta flertalet uppdrag på 317 och 318, så kändes det som att jag inte hade något annat val än att be att få det uppdraget. Kunde sitta en dag och leta uppdrag utan att få något annat än skit på tavlan, det var inte kul! Minns att det var precis sådär förra gången jag var med i derbyt och då blev det en lång paus istället, och det är ju inte så jag vill att det ska vara. Det är derbyt som gör Hay Day roligt, men bara om det faktiskt är möjligt att få ihop nödvändiga poäng utan att ha förskräckligt med tur. Känns nu som att det är lönlöst att vara med så länge byn (och ladan) inte är nog uppgraderad, det är ju bara byuppdrag och båtar som finns i överflöd när jag tittar på tavlan. Båtar gör jag, med andan i halsen, men jag gör dem bara för att samla ihop nog med poäng.

Men ja, jag förstår precis. Och jag tycker egentligen att det är först till kvarn som gäller, men man ska också kunna be om hjälp om man behöver det, oavsett om det är grejer till en båt, att något uppdrag sparas en liten stund så man kan nå rätt poäng, eller vad det nu kan vara.
 
Vi med mycket pengar och stora lador och silo borde väl ändå kunna hjälpa dem som sitter på mindre gårdar. Det gynnar ju i slutet alla, åtminstone i derbyt :)
Hjälper gärna till med mat och grejer till byinnevånarna, men där måste ju ni med låga bypoäng prioritera att få upp dem. Har man väl fått snurr på byn så är den en enorm hjälp!
 
Och i ditt fall Nizhoni så kunde man ju se på slängda uppdrag att du jobbat hårt, har för mig att det åtminstone var över 350 stycken, och ligger man då illa till i slutet så ser jag inget fel i att önska uppdrag.
 
Jag var en av dem, tyvärr. Men efter att ha suttit och stressat över att det bara kom skit på talvan, var tvungen att ta flertalet uppdrag på 317 och 318, så kändes det som att jag inte hade något annat val än att be att få det uppdraget. Kunde sitta en dag och leta uppdrag utan att få något annat än skit på tavlan, det var inte kul! Minns att det var precis sådär förra gången jag var med i derbyt och då blev det en lång paus istället, och det är ju inte så jag vill att det ska vara. Det är derbyt som gör Hay Day roligt, men bara om det faktiskt är möjligt att få ihop nödvändiga poäng utan att ha förskräckligt med tur. Känns nu som att det är lönlöst att vara med så länge byn (och ladan) inte är nog uppgraderad, det är ju bara byuppdrag och båtar som finns i överflöd när jag tittar på tavlan. Båtar gör jag, med andan i halsen, men jag gör dem bara för att samla ihop nog med poäng.

Men ja, jag förstår precis. Och jag tycker egentligen att det är först till kvarn som gäller, men man ska också kunna be om hjälp om man behöver det, oavsett om det är grejer till en båt, att något uppdrag sparas en liten stund så man kan nå rätt poäng, eller vad det nu kan vara.
Bra skrivet :)

Och som @Saija säger, vi med stora lador/silos osv hjälper gärna! Men då måste ni som behöver fråga. Jag brukar försöka fråga men det är inte alltid man tänker på det :) Jag bistår gärna med både bybygg och till silo/lada, min by är maxad på både folk och tid, så jag behöver inte lägga mer tid på den, och jag är rätt nöjd med min lada och silo så jag hjälper ju gärna till.
 
Vad vill ni göra med derbyt nästa gång? Skall vi hålla 2870p eller skall vi gå ner ett snäpp till 2860? Vad tycker ni?
 
För min del kan vi gärna testa 2870 en vecka till :) En tanke för att underlätta för de som har svårt att få bra uppdrag när det är som det nu är.
Ska vi sätta någon gräns på hjälpuppdragen som är de absolut lättaste och snabbaste? Tex om man har haft två hjälpuppdrag under veckan så låter man dem ligga så någon annan får chansen? Eller något liknande
 
För min del kan vi gärna testa 2870 en vecka till :) En tanke för att underlätta för de som har svårt att få bra uppdrag när det är som det nu är.
Ska vi sätta någon gräns på hjälpuppdragen som är de absolut lättaste och snabbaste? Tex om man har haft två hjälpuppdrag under veckan så låter man dem ligga så någon annan får chansen? Eller något liknande
Det tror jag blir jättesvårt. Alla kan ju inte spela lika mycket veckan igenom. Mina helger brukar vara fulla så jag försöker vara klar med derbyt på fredagen, till exempel.
Vad vi kan göra är att försöka hjälpa dem som inte vågar ta båtar och byuppdrag pga för små lador. Kollektivt kan vi fixa dem uppdragen även om uppdragstagaren inte har tillräckligt mycket socker etc. Alla, var snälla och fråga när ni behöver hjälp, och använd fågelholken! Vi delar gärna med oss när vi kan. Det är bara att fråga.
 
En sak som jag har tänkt på är att man ser en tydlig skillnad i hur man jobbar med byn. Jag som är en riktig by-bonde är alltid aktiv med byn, hela tiden fullt med folk och alla med mat i mun. Samlar på färdiga gubbar och gummor att aktivera vid uppdrag. När jag letar folk på andras perronger så ser jag tydligt en skillnad på hur aktiv man är i sin by. Några verkar glömma byn helt mellan uppdragen och då är det klart att det är jättetungt att ta ett byuppdrag om inget är förberett. Jobba med byn parallellt hela tiden är mitt tips!
 
En sak som jag har tänkt på är att man ser en tydlig skillnad i hur man jobbar med byn. Jag som är en riktig by-bonde är alltid aktiv med byn, hela tiden fullt med folk och alla med mat i mun. Samlar på färdiga gubbar och gummor att aktivera vid uppdrag. När jag letar folk på andras perronger så ser jag tydligt en skillnad på hur aktiv man är i sin by. Några verkar glömma byn helt mellan uppdragen och då är det klart att det är jättetungt att ta ett byuppdrag om inget är förberett. Jobba med byn parallellt hela tiden är mitt tips!

Jag är en av dem som inte vart super aktiv i byn tidigare utan börjat bygga ut den nu och det tar sig :D alla byggnader har sex platser öppna så just nu ligger prio på perrongen och tåget
 
Ok, vad gäller Pony, kör vi som förra veckan?
  • Inget sparas under 320p förrän fredag, förutom gruva 318p. (Ull och getmjölk slängs oavsett poäng.)
  • Från fredag sparas inget under 315p förrän när någon får panik sista dagen och uttryckligen ber om ändring.
  • Allas målsättning är att nå 2870p
Detta som huvudregel, sen får vi se vad som händer???
 
Japp, precis som @Rancho sade precis här ovan: samma regler för denna vecka som förra veckan.

Vill tillägga att om ett 320p uppdrag har legat framme en halv dag kan det vara läge att slänga det trots att det inte är ett ull eller get-uppdrag. Var snälla och fråga först i chatten, men när vi är så pass få som är med i derbyt kan dem där kvar-på-tavlan uppdragen fungera som irriterande små korkar. Till exempel låg där ett matningsuppdrag på 318p halva lördagen.

Nu kör vi, Supreme! :bump:
 
Jag har krossat min telefon och kommer inte hinna med att bara spela på plattan så jag har klickat ur mig ur derbyt tills jag har en ny telefon. Hjälper givetvis till så mycket jag kan under tiden :)
Passar på att bygga ut gården under tiden så har någon bybygg över hojta! :D
 
Det här med donationer i Holken....
Vad ger det, jag har aldrig tagit mig högre än affärsnovis och undrar om jag missat, något medalj- eller diamantregn? Eller kanske en resa till Bahamas?
Någon som varit duktigare än jag och som vet?
 
Det här med donationer i Holken....
Vad ger det, jag har aldrig tagit mig högre än affärsnovis och undrar om jag missat, något medalj- eller diamantregn? Eller kanske en resa till Bahamas?
Någon som varit duktigare än jag och som vet?
Jag har tagit mig en nivå upp en vecka, det gav ingenting!.. Och nästa vecka trillade jag tillbaka till affärsnovis. Så nej, det ger absolut ingenting.
 
Det här med donationer i Holken....
Vad ger det, jag har aldrig tagit mig högre än affärsnovis och undrar om jag missat, något medalj- eller diamantregn? Eller kanske en resa till Bahamas?
Någon som varit duktigare än jag och som vet?
Det ger väl inget, däremot finns det husmedaljer att få, "generös granne", sista nivån som jag har på den är det att det är 4000 föremål som ska skänkas. Så jag ser ju gärna att så många som möjligt ber om saker, om det så är struntsaker bara, för det är sista medaljen jag har kvar i huset, sen har jag klarat alla 132 st :) Jag har skänkt 1322/4000 så är en bit kvar, men tyvärr går det segt eftersom holken ofta är tom :) :down:
 
Det ger väl inget, däremot finns det husmedaljer att få, "generös granne", sista nivån som jag har på den är det att det är 4000 föremål som ska skänkas. Så jag ser ju gärna att så många som möjligt ber om saker, om det så är struntsaker bara, för det är sista medaljen jag har kvar i huset, sen har jag klarat alla 132 st :) Jag har skänkt 1322/4000 så är en bit kvar, men tyvärr går det segt eftersom holken ofta är tom
Duktigt!
Jag har några fler kvar, tex Turboförare II, 20 leveranser på 30 minuter, den går ju inte utan diamanter?!? Jag menar väntetiden äter upp de 30 minuterna.
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
681
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
487
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp