Bukefalos 28 år!

Duktigt!
Jag har några fler kvar, tex Turboförare II, 20 leveranser på 30 minuter, den går ju inte utan diamanter?!? Jag menar väntetiden äter upp de 30 minuterna.
Nädå den går, se till att planera tavlan innan, rensa sånt du inte har, och vet att du inte kommer ha tillräckligt av, så du har hela tavlan full med gröna bockar. Försök även planera in när det är någon annan inne som kan hjälpa dig om du blir att sakna nått när det dyker upp nya lappar :) Det är ju lättare när man har ett större lager såklart, men med hjälp ska det gå. När jag tar lastbilsuppdrag i derbyt är det inte ovanligt att jag kan klara av 32 st bilar på typ 10 minuter. Bara man har lite flyt med lapparna, och som sagt har alla gröna från början.
 
Jag måste sticka iväg, men har en fråga inför i morgon och nytt derby. Kommer att läsa senare i kväll.
Vad tror ni om följande tuffa förslag, åsikter gillas (även ogillande såna)!
  • Alla uppdrag under 320p slängs till och med fredag förutom Gruva 318p
  • Ingen tar uppdrag under 320p förrän tidigast lördag förutom Gruva 318p
  • Ull och Getmjölk slängs alltid oavsett poäng
  • Från lördag slängs allt under 315p. Ingen tar uppdrag under 315p
  • Allas målsättning är 2870p på 9 uppdrag.
  • Alla är beredda att ta ett extrauppdrag om det krävs.
  • Alla strävar efter att vara klara senast lördag så att vi kan ta taktiska beslut under söndagen.
Tuffare, men roligare. OBS att jag föreslår en målsättning, inte ett avrättningssnöre. Oh, shit, nu lägger jag huvudet på stocken....
 
Vi skall få megasnö imorgon och sedan skall jag till Spanien så jag missar derbyt i två veckor om inget förändras. Hjälper dock till så mycket jag kan!
 
Jag måste sticka iväg, men har en fråga inför i morgon och nytt derby. Kommer att läsa senare i kväll.
Vad tror ni om följande tuffa förslag, åsikter gillas (även ogillande såna)!
  • Alla uppdrag under 320p slängs till och med fredag förutom Gruva 318p
  • Ingen tar uppdrag under 320p förrän tidigast lördag förutom Gruva 318p
  • Ull och Getmjölk slängs alltid oavsett poäng
  • Från lördag slängs allt under 315p. Ingen tar uppdrag under 315p
  • Allas målsättning är 2870p på 9 uppdrag.
  • Alla är beredda att ta ett extrauppdrag om det krävs.
  • Alla strävar efter att vara klara senast lördag så att vi kan ta taktiska beslut under söndagen.
Tuffare, men roligare. OBS att jag föreslår en målsättning, inte ett avrättningssnöre. Oh, shit, nu lägger jag huvudet på stocken....
Jag är med på det! Vi måste vara tuffa om det fortsätter så här.
 
Jag måste sticka iväg, men har en fråga inför i morgon och nytt derby. Kommer att läsa senare i kväll.
Vad tror ni om följande tuffa förslag, åsikter gillas (även ogillande såna)!
  • Alla uppdrag under 320p slängs till och med fredag förutom Gruva 318p
  • Ingen tar uppdrag under 320p förrän tidigast lördag förutom Gruva 318p
  • Ull och Getmjölk slängs alltid oavsett poäng
  • Från lördag slängs allt under 315p. Ingen tar uppdrag under 315p
  • Allas målsättning är 2870p på 9 uppdrag.
  • Alla är beredda att ta ett extrauppdrag om det krävs.
  • Alla strävar efter att vara klara senast lördag så att vi kan ta taktiska beslut under söndagen.
Tuffare, men roligare. OBS att jag föreslår en målsättning, inte ett avrättningssnöre. Oh, shit, nu lägger jag huvudet på stocken....

Jag gillar förslagen, liknar det vi haft hittills. Men, jag kan ju säga såhär, mitt mål var ju knappast att vara klar med det nionde uppdraget under natten mot måndag... Dessa två veckor jag nu varit med i derbyt har inte varit lätta, de där 320 poängsuppdragen har vägrat visa sig när jag rensat, och har de visat sig har det varit tidskrävande uppdrag eller byuppdrag.
Vis av den långa väntan på nytt uppdrag i föregående derby gjorde ju att jag inte vågade stå över ett tidskrävande 320 poängsuppdrag i hopp om ett snabbare uppdrag på samma poäng.
Summan blir då för mig att ska vi vara klara senast lördag så måste jag verkligen fundera ett varv till kring denna derbymedverkan då det under dessa två veckor inte funnits ens en liten chans att jag hade kunnat nå den målsättningen. Och det har inte berott på bristande daglig aktivitet på gården eller i tavelbesöken/rensningarna.
Hursomhelst, jag har klickat ur mig ur derbyt under funderingarna.
 
Tycker ditt förslag är bra förutom klar senast lördag. Med tanke på hur svårt det varit att få uppdrag de senaste så kan man verkligen behöva hela helgen oxå.

Men har klickat ur mig ur derbyt då jag i te upplever att jag kommer hinna till lördag.
 
Tycker ditt förslag är bra förutom klar senast lördag. Med tanke på hur svårt det varit att få uppdrag de senaste så kan man verkligen behöva hela helgen oxå.

Men har klickat ur mig ur derbyt då jag i te upplever att jag kommer hinna till lördag.
Men snälla Nizhoni och landet, det här är ett förslag från mig - som jag bad om synpunkter på, och som jag räknade med att få synpunkter på. Så istf att säga - jag är inte med - så kan vi väl omvärdera förslaget med klar före söndag?! Gissar att det är fler än ni som tycker det är tufft. Dessutom så är det en megaskillnad mellan att ha ngt som mål och att ha en deadline.
 
Anledningen till att jag föreslog att vi skulle sträva efter att vara klara lite tidigare, är att som nu senast när alla inte var i mål förrän måndag morgon - så är det ju stört omöjligt att veta om vi ska ta extra uppdrag eller ej. Hur många poäng har vi, blir alla klara.. osv. Trots upprepade anrop på chatten så visste vi inte. Men det kan ju lösas med att alla är lite mer kommunikativa?!
Som jag skrev - oh, shit, nu lägger jag huvudet på stocken...
 
Jag gick med i detta kvarteret för att det verkade sträva efter något. Jag är med på att försöka få så mycket poäng som möjligt och göra det allra bästa man kan. Låt oss alla hjälpas åt. Behövs något till derbyt så fråga efter det. Jag är iallafall mycket villig att hjälpa till så mycket jag bara kan.
 
Men snälla Nizhoni och landet, det här är ett förslag från mig - som jag bad om synpunkter på, och som jag räknade med att få synpunkter på. Så istf att säga - jag är inte med - så kan vi väl omvärdera förslaget med klar före söndag?! Gissar att det är fler än ni som tycker det är tufft. Dessutom så är det en megaskillnad mellan att ha ngt som mål och att ha en deadline.

Alltså, det är ju egentligen inte förslaget om målsättningen som är mitt problem, utan att Hay Day under de två veckor jag varit med nu inte gett mig förutsättningen att klara det. Med uppdrag som kola, sushi, indigo, båt och bacon på samma vecka blir det knepigt att hinna med alla nio till lördag.
Och nej, jag kan inte längre vänta på att den där dumma tavlan ska ge mig ett snabbare uppdrag, det enda som händer är att jag istället står helt utan ett 320 poängsuppdrag den dagen, tro mig, jag har provat!
Hade jag kunnat välja hade alla nio uppdrag varit klara redan på fredagen, så helgen blir fri, det är min målsättning varje vecka. Men det är längesedan det var möjligt, eller ens närapå möjligt, vilket är anledningen till pauserna från derbyt.

Som jag sagt tidigare så är det derbyt som gör att gården växer och att det är roligt att spela, med det gäller ju bara om man känner att man faktiskt har en chans att alls klara av alla uppdrag, vilket absolut inte är fallet just nu. :crazy:
 
Tänkte bara höra här på buke om det är någon som fortfarande bygger ut gården? Isåfall sparar jag varorna annars säljer jag dem bara
:-)
 
Nyheter verkar komma till nästa vecka. Hoppas det blir något bra!
Om jag tolkat rätt så innebär det;
1. Nytt område att bygga ut
2. Nya grejer att pynta med (oj va bra)
3. Personlig utmaning i derbyt
4. Ngt med Tom
1, 3 och 4 kan ju vara intressant.
Hoppas iaf på det.
Och det @Jerseyite har längtat efter, kombinerade uppdrag! :p Fast det var kanske det du menade med personliga utmaningar?
 
Om man får hoppa in lite i tråden även om man blott är på en nybliven nivå 18 (aktiv spelare) så undrar jag om det är något av de mindre Buke-kvarteren som är aktiva, och om någon är på väg ut så man kan få en plats? :)
 
Om man får hoppa in lite i tråden även om man blott är på en nybliven nivå 18 (aktiv spelare) så undrar jag om det är något av de mindre Buke-kvarteren som är aktiva, och om någon är på väg ut så man kan få en plats? :)
Hej Nox!
Inne i spelet så kan du söka på "Bukefalos" bland kvarteren, förut tror jag de var 3 olika kvarter, nu kanske det är fler (eller färre). Hoppas du hittar något som passar bättre där! Så hörs vi kanske om ett tag?! Lycka till
 
Jodå det vet jag :) 2 stycken fulla bukekvarter och så ert men där har jag en bit att gå ;) Men tänkte om det var fler bukefalister som läser här som inte är med i ert superkvarter men vet om det är något på väg ur de andra bukekvarteren, och om de är aktiva :)
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 032
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
659
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp