Bukefalos 28 år!

hej allihopa!

Sv: hej allihopa!

Ringde vet igår och de sade att eftersom min familj var oense så skulle jag behandla mot förkyldning över helgen och skulle det bara bli värre eller inga förbättringar så ska vi åka ned med henne. Alltså jag sitter här inne på lektion men kan inte konsentrera mig på skiolarbetet bara för att jag sitter och tänker på henne hela tiden. Jag sitter här och gråter tyst tyst så det inte hörs fan att inte mamma gick med på att åka till vet igår…….*suck*
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
TROR DU ATT JAG AVLAR PÅ MINA DJUR :confused: :confused:

Tja............ jag antar att du inte sett i tidigare trådar att hannen är katstrerad
Nejdå, jag menar bara att om alla (dvs alla som avlar) avlar noga och på bra djur, så minskar sånt här...
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
Ringde vet igår och de sade att eftersom min familj var oense så skulle jag behandla mot förkyldning över helgen och skulle det bara bli värre eller inga förbättringar så ska vi åka ned med henne. Alltså jag sitter här inne på lektion men kan inte konsentrera mig på skiolarbetet bara för att jag sitter och tänker på henne hela tiden. Jag sitter här och gråter tyst tyst så det inte hörs fan att inte mamma gick med på att åka till vet igår…….*suck*


Ok. Får hålla tummarna iaf... :(
 
Sv: hej allihopa!

Hej!

Jag ringde vet igår igen då hon blvit värre så jag ska till vet ikväll 19.30 tänk på mig då.....

Jag har diskuterat med mamma och hon gick med på att behålla råttan om det var mycoplasma OM hon inte lider...... Men sedan blir det ingen mera råtta :cry: :cry:

Så om det är så pass illa *svälj* så det blir avlivning får jag väl försöka hitta en ny familj åt Frippe....... eller kan man ha en okastrerad Råtthanne ihop med en kastrerad???
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
Hej!

Jag ringde vet igår igen då hon blvit värre så jag ska till vet ikväll 19.30 tänk på mig då.....

Jag har diskuterat med mamma och hon gick med på att behålla råttan om det var mycoplasma OM hon inte lider...... Men sedan blir det ingen mera råtta :cry: :cry:

Så om det är så pass illa *svälj* så det blir avlivning får jag väl försöka hitta en ny familj åt Frippe....... eller kan man ha en okastrerad Råtthanne ihop med en kastrerad???

Nej vad synd :( Sänder en tanke då...

Ingen aning, jag har bara hört om att man inte ska ha en kastrerad med flera okastrerade... Har aldrig haft kastrerad själv heller så... Men det finns folk som haft det på www.srs.st, prova forumet där...
 
Sv: hej allihopa!

Så tråkigt att hon är sämre, jag håller tummarna för dig och dina råttisar!
 
Sv: hej allihopa!

:banana: Hej om ni bara visste hur glad jag e men samtidig :banana: nervös.....

Frippan fick diagnosen Mycoplasmo eller Kolorea (hoppas det stavas så)

Mycoplasma kan hon leva med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolorea kan hon leva med ett tag =( (Obotlig)
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
:banana: Hej om ni bara visste hur glad jag e men samtidig :banana: nervös.....

Frippan fick diagnosen Mycoplasmo eller Kolorea (hoppas det stavas så)

Mycoplasma kan hon leva med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolorea kan hon leva med ett tag =( (Obotlig)


Bra att du var iväg till vetten :bow:
Mycoplasma är också obotligt, det är bara symptomen (rossel) som kan lindras.

Kolorea har jag aldrig hört om. Har du möjligtvis någon info om det? Vetgirig ju :-)
 
Sv: hej allihopa!

gul_zebra skrev:
Jodå, of course :-)

tack för man vill ju veta vad ens råtta kan gå moch bära på hon äter medicin just nu i 15 dagar jobbigt att ge en stretande liten hal råtta! *suck*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 826
Senast: Diabetikern
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 600
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 866
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 402
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp