Bukefalos 28 år!

hej allihopa!

Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
inte jag heller


Ok.
Kan kika lite på catweb senare, men nu vill det inte fungera för mig, datorn bara hänger sig... Menmen, kikar senare som sagt. Om 6 veckor när jag åker till skolan kan jag ju kika i vetböckerna i bibblan där också :)
 
Sv: hej allihopa!

Kom på att en lärare på skolan är ju utbildad djursjukvårdare, så jag mailade henne och frågade iaf :-)
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
JA *riiiiiiiinnnggg*

Terramycin heter det!!!!!!!!!!!!!!!!


Ok. Hur fungerar det då? Har hört att många som ger rosslande råttor terramycin får byta medicin eller kombinera med baytril för att terramycin inte fungerar så bra...
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
det fungerar bra hitills!


Ok, tur det.

Men du, ska du göra återbesök sen eller så? Tänkte om du kanske kunde höra med vetten var man kan hitta info om vad-det-nu-hette eller om hon kanske kan berätta lite? Är väldigt nyfiken!
 
Sv: hej allihopa!

gul_zebra skrev:
Ok, tur det.

Men du, ska du göra återbesök sen eller så? Tänkte om du kanske kunde höra med vetten var man kan hitta info om vad-det-nu-hette eller om hon kanske kan berätta lite? Är väldigt nyfiken!


Nej jag ska bara ringa och höra av mig om det inte blir bättre!

Men du har du gett dina råttor terrycin ellerv vad det nu heter....
Tills igår (8 dagar sedan jag började) så har hon bliivt helt "Tokig" i sin meddicin hon så fort hon får se pipetten så hugger och slickar hon på den och blir skit förbannad när det tar slut! :rofl: :rofl: vad kan det vara som gör henne tokig? smaken? eller är hon beroende? :bow:
 
Sv: hej allihopa!

rattalskare skrev:
Nej jag ska bara ringa och höra av mig om det inte blir bättre!

Men du har du gett dina råttor terrycin ellerv vad det nu heter....
Tills igår (8 dagar sedan jag började) så har hon bliivt helt "Tokig" i sin meddicin hon så fort hon får se pipetten så hugger och slickar hon på den och blir skit förbannad när det tar slut! :rofl: :rofl: vad kan det vara som gör henne tokig? smaken? eller är hon beroende? :bow:


Nope, aldrig behövt ge medicin öht. har bara besökt vet en gång, när Lolita hade en knöl... Var bara en fettknöl dock som hann försvinna innan vetbesöket. Hade inte behövt åka dit men ville vara säker :-)

hehe det är säkert bara smaskens ;)
 
Sv: hej allihopa!

gul_zebra skrev:
Nope, aldrig behövt ge medicin öht. har bara besökt vet en gång, när Lolita hade en knöl... Var bara en fettknöl dock som hann försvinna innan vetbesöket. Hade inte behövt åka dit men ville vara säker :-)

hehe det är säkert bara smaskens ;)


oki man kan ju alltid fundera... :rofl: :rofl:
 
Sv: hej allihopa!

Hej igen.....

Nu antar jag att jag har något tråkigt att berätta jag kommer nog inom en tid att förlora en av mina bästa vänner nämligen FRIPPAN för hon äter fortfarande medicin och hon rosslade igår natt (hela natten) jag sov inte en blund vad ska jag göra? vänta tills söndag och se hur hon mår då?(sista medicindagen)
 
Sv: hej allihopa!

Har den inte hjälpt nu så hjälper den inte. Har hon verkligen fått i sej det hon ska?
Antingen får ni prova med en ny sorts medicin, eller ja...fundera på det tråkiga...

Stackare!
 
Sv: hej allihopa!

Jag vet inte...... men om jag funderar på det "tråkiga" så blir min inte ens 1år gamla Frippe ensam och jag får inte skaffa någon ny råttkompis för veterinären..... Vet inte ved jag ska ta mig till men men idag har hon inte rosslat ett dugg så det kanske kommer någon gång ibland och när jag pratade med veterinär så sade han att hon kunde leva så bara hon *lever livet* Som hon brukar så tyckte han inte att hon lider...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 748
Senast: Diabetikern
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 450
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 761
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp