Bukefalos 28 år!

Hej, jag heter mandalaki

Åh gud! Så hette man Johansson (jag gjorde det) så kunde man hålla inne med det för låta påskina att man nog egentligen var en Adlersporre?

:laugh:
Jag uppfattade det - bland annat med tanke på min ömma moders flicknamn, som hon omsorgsfullt har gift bort sig från - snarare som att det var motsatsen man vill göra gällande.:p
 
Jag uppfattade det - bland annat med tanke på min ömma moders flicknamn, som hon omsorgsfullt har gift bort sig från - snarare som att det var motsatsen man vill göra gällande.:p
Ja, jag misstänkte att det var salongsvänstern vi talade om. Men i min enkla värld blev motsatsen roligare. :D
 
Missa inte att han har två konton. Ett som the real djt och ett som POTUS. Det senare skrivs mestadels av en medarbetare som på sitt eget konto brukat dela saker som att 911 var ett insidejobb och Michelle Obama är man.
Var tvungen att kolla hans konton nu. POTUS-kontot retweetar Donald J Trumps tweets. :laugh:

Och Donald J Trumps senaste:
The failing @nytimes was forced to apologize to its subscribers for the poor reporting it did on my election win. Now they are worse!

Det verkar inte ha sjunkit in hos honom än att han är president!
 
Kritisera? Men för jösse namn, tagga ner. Jag trodde att du missförstått frågan, därför förtydligade jag. Och det var det här som fick mig att tro det: Om man ringer till en support/kundtjänst/växel så räcker namnet ändå inte 99 gånger av 100 eller så är det ointressant för växeln att veta namnet om de ändå bara ska koppla till rätt funktion oberoende av vem det är.

Till support/kundtjänst/växel antog jag att man oftast ringer som privatperson. Men tydligen antog jag fel. Det är inte detsamma som kritik.
Jo det är kritik att agera forumpolis och tala om att någon gjort fel.

Och ja det är mycket vanligt att folk ringer till support/växlar/kundtjänst även som anställda - många företag har funktioner som riktar sig till enbart företag eller rent utav har en egen tjänst för de anstälda. Vad som är vanligast vet jag inte.

Däremot är det extremt ovanligt att man ringer i rollen journalist eller läkare som privatperson, det var exemplen jag jämförde med när jag skev om "Det är en stor skillnad beroende på ärende och vad/vem man representerar" Vilket var idén med hela inlägget.
 
Jo det är kritik att agera forumpolis och tala om att någon gjort fel.

Och ja det är mycket vanligt att folk ringer till support/växlar/kundtjänst även som anställda - många företag har funktioner som riktar sig till enbart företag eller rent utav har en egen tjänst för de anstälda. Vad som är vanligast vet jag inte.

Däremot är det extremt ovanligt att man ringer i rollen journalist eller läkare som privatperson, det var exemplen jag jämförde med när jag skev om "Det är en stor skillnad beroende på ärende och vad/vem man representerar" Vilket var idén med hela inlägget.
Alltså jag vet inte hur jag ska förklara att jag tydligen fattade fel om det inte redan framgått. Jag avstår hursomhelst från att försöka.
 
Jag sitter också i landskap, det var där den här funderingen uppstod. Närmast mig sitter en 50-talist, han använder som jag hela namnet. På andra sidan om mig varierar personerna men de har det gemensamt att de är 90-talister. Och ingen säger efternamn.

Vad kan den här förändringen bero på?

Jag misstänker två faktorer:
-Uppvuxen med mobiltelefon vet man oftast vem man ringer, och ingen annan förväntas svara än telefonens ägare. Enligt samma argument som att jag inte alltid använder efternamn när jag svarar så förväntar sig både uppringare och den som svarar att veta innan vem det är man kommer mötas av. Alltså blir hälsningsfraserna mer en bekräftelse av detta än en regelrätt presentation? (Jag har för övrigt haft en del kontakt med gymnasieungdomar som prydligt och artigt presenterat sig med för- och efternamn,och ärende direkt. Det finns hopp ;) )

-Sociala media och all annat tillgänglig personinformation, faktiskt. Om man i upprop på allehanda platser använder fulla namnet kan vem som helst som råkar lyssna på en sekund plocka fram var jag bor (och med vem), var jag jobbar och vad jag tjänar så börjar namn bli lite av en hårdvaluta...
 
Jag misstänker två faktorer:
-Uppvuxen med mobiltelefon vet man oftast vem man ringer, och ingen annan förväntas svara än telefonens ägare. Enligt samma argument som att jag inte alltid använder efternamn när jag svarar så förväntar sig både uppringare och den som svarar att veta innan vem det är man kommer mötas av. Alltså blir hälsningsfraserna mer en bekräftelse av detta än en regelrätt presentation? (Jag har för övrigt haft en del kontakt med gymnasieungdomar som prydligt och artigt presenterat sig med för- och efternamn,och ärende direkt. Det finns hopp ;) )

-Sociala media och all annat tillgänglig personinformation, faktiskt. Om man i upprop på allehanda platser använder fulla namnet kan vem som helst som råkar lyssna på en sekund plocka fram var jag bor (och med vem), var jag jobbar och vad jag tjänar så börjar namn bli lite av en hårdvaluta...
Ja, så kan det säkert vara. Namn som hårdvaluta, intressant ... Jag har fortfarande fast telefon hemma, där svarar jag med mitt förnamn. Men i privatmobilen ute bland folk svarar jag bara med Hallå, eftersom jag inte vill meddela omgivningen mitt förnamn. I jobbmobilen, däremot, hela namnet.

Jag undrar om också den ökade tillgängligheten hos myndigheter, företag, organisationer kan spela in. Vem som helst kan fråga något via facebook och faktiskt få svar. För många kanske det skapar en personligare relation än det egentligen är.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 340
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 351
V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 977
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp