Bukefalos 28 år!

Hej, jag heter mandalaki

Syster jobbar som inköpare på större företag.
Hon pratar med en Sxxxxn, säljare från Stockholm.
Efter en stund frågar han var hon ringde ifrån. Hon säger Mariestad. Han svarar då att där har jag släkt. Jaha, sa hon, Vad heter dom då? Han säger Schön. Ok, säger syrran, då heter du xxxx i efternamn, kommer du ihåg när min bror och du strök era snoppar när ni var små?
Så man är inte säker ens i den anonyma storstaden!
 
:p Dom var 4-5 år gamla och hade ett barnstrykbräde och ett barnstrykjärn. Var väl precis lagom höjd att lägga lilla snoppen på och sen stryka lite. Min bror som nu är 70 förnekar ARGT att det har hänt. Vi systrar påminner honom så ofta det går. Äkta syskonkärlek.
Det låter som min form av syskonkärlek! :laugh:

Det där med tidiga minnen är lurigt. Ett av mina tidigaste är att jag bajsade i badkaret - och den skräckblandade förtjusningen när mamma skulle lyfta upp mig och upptäcka det.

Mamma påstår dock att det aldrig hänt. Men det är nog för att hon älskar mig så mycket. :love:
 
Det låter som min form av syskonkärlek! :laugh:

Det där med tidiga minnen är lurigt. Ett av mina tidigaste är att jag bajsade i badkaret - och den skräckblandade förtjusningen när mamma skulle lyfta upp mig och upptäcka det.

Mamma påstår dock att det aldrig hänt. Men det är nog för att hon älskar mig så mycket. :love:

Så rart:love: jag har ett minne av att ha badat med min lillasyster som gjorde just så, sällan har jag hoppat så snabbt ur ett badkar...


Jag lurade ut mitt ena syskon i brännässlorna "för de bränns inte alls". Så gulligt så man baxnar:love:
 
Varför får jag bilder i huvudet av hur någon står på tå och förtvivlat försöker mata in sin skrynkliga snopp i en mangel? :D
Gud så hemskt! Jag var med mamma till mangeln som liten, den fanns några kvarter bort. En stor jäkla stenmangel :eek:
 
Så rart:love: jag har ett minne av att ha badat med min lillasyster som gjorde just så, sällan har jag hoppat så snabbt ur ett badkar...


Jag lurade ut mitt ena syskon i brännässlorna "för de bränns inte alls". Så gulligt så man baxnar:love:
Syskonkärlek är jättegulligt. Ganska högljudd och bemängd med blåmärken, förvisso. Men kärlek börjar ju med bråk! :love::love::love::love::love:
 
:p Dom var 4-5 år gamla och hade ett barnstrykbräde och ett barnstrykjärn. Var väl precis lagom höjd att lägga lilla snoppen på och sen stryka lite. Min bror som nu är 70 förnekar ARGT att det har hänt. Vi systrar påminner honom så ofta det går. Äkta syskonkärlek.

Nu dog jag på allvar :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
Fyfan vad kul - hela grejen med telefonkonversation och allt.
 
På grund av ledighet och sjukdom är i dag första dagen sedan jag skapade tråden som jag ringer jobbsamtal. Och jag kan säga att jag har kramp när jag gör det. Trådjävel :meh:

Jo.

Fast helt ärligt tror jag att vanorna handlar en hel del om vad man har för jobb, också.

Jag anser att jag "är" mitt efternamn mer än mitt förnamn.
Jag är inte på förnamnskompisnivå med patienter. Anser jag.
Precis som jag inte anser mig vara på förnamnskompisnivå med "min" Bankperson trots att jag gått hos samma i ca femton år.

De gånger jag ringer till Bankpersonen kan jag presentera mig "hej, det är kryddelydd kryddansson från Y" och förväntar mig nog att hon kopplar men inte "hej, det är kryddelydd" för det tar jag för givet att hon inte kan koppla.

När personer ringer till mig, tycker jag att "hej, det är karin" är en konstig form av presentation medan "hej, jag heter karin" är en helt rimlig presentation.
I första fallet utgår karin från att jag vet vem det är; i andra fallet visar personen att den inte tar det för givet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 327
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 907
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp