Helgstrands åtgärd efter kritiken: Kameror i ridhusen

Och vad säger att det inte visas egna repriser på "bra" ridning och sedan sker djurplågeriet som vanligt där. Efter några xxx timmar så lär det vara svårt att märka om det är repris till största delen eller inte.

Nä litar inte på han öht.
 
Själv tycker jag det är bra att det sätta upp kameror och framför allt att det kommer finnas en visselblåsarfunktion, jag tycker det visar ändå att det finns en ev vilja på att förbättra. Det går att fuska och komma undan på många sätt såklart men just nu känns det som att folk vill hugga på varenda sak, varenda person exakt hela tiden oavsett vad det är och det i sig är tröttsamt och innan ngn fantiserar ihop ngt så är jag givetvis inte för Helgstrands metoder/ridning osvosv.

Jag hoppas innerligt att det är positivt för hästarna och att detta är ett steg i rätt riktning för dem. Helst av allt hoppas jag att den där polisanmälan leder ngnvart och hästar som inte ägs av Helgstrand tas hem av sina ägare. Hästarna som ägs av helgstrand blöder mitt hjärta för och jag önskar de också kunde få komma därifrån. 💔
 
Och vad säger att det inte visas egna repriser på "bra" ridning och sedan sker djurplågeriet som vanligt där. Efter några xxx timmar så lär det vara svårt att märka om det är repris till största delen eller inte.

Nä litar inte på han öht.
Det här är anledningen till att jag, till skillnad mot några i tråden om AH, är emot att tvinga landslagsryttare att ha kameror på anläggningen. Redan nu börjar det spekuleras om att han kanske kommer visa repriser. Vad händer när de får ett strömavbrott eller kamerorna för någon annan anledning inte fungerar..? Försvarar inte hans ridning, men jag förstår verkligen inte hur en kamera ska lösa något, även om det i detta fall är frivilligt.
 
Meningslöst med kameror i ridhusen. Det är bättre att det blir som med oanmälda dopingkontroller. Att ryttare över en viss nivå måste meddela i förväg var de är och att det kommer oanmälda kontroller. Då kan en kontrollant dyka upp när som helst och titta på vilken tränings som helst och försöker man stänga ute/hindra/försena en kontrollant så får man en prick i protokollet precis som med de oanmälda dopingkontrollerna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter avslöjandena om de tortyrliknande träningsmetoderna hos Helgstrand Dressage meddelas att de ska sätta upp videoövervakning i...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Helgstrand Dressage annonserade nyligen att övervakningskameror ska sättas upp i ridhusen på anläggningen, efter att tvång och våld mot...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förändringar när det gäller kontrollen av vad som händer i de tre ridhusen hos Helgstrand Dressage är på gång.
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
Islandshäst För några veckor sen visades en video på youtube på en ung tjej som ska träna en häst i ett ridhus någonstans på Island. Hästen är...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp