Bukefalos 28 år!

Helt slut.

R

rattalskare

Har lagt ner så mycket kraft för att hitta ett hem åt mina kära kaniner. Men tack odh lov så fanns det en ängel här på buke:bow: Som kunde tänka sig ta dem.

Eftersom det varit väldigt trångt i rummet eftersom kaninburen tagit vääldigt stor plats. Så möblerades det om igår. Eftersom vi nu flyttat så finns det inge plats kvar åt lille Hugo (guldhamster) att ha sin bur skyddad från katterna. (förut stod buren uppe på en garderob så att katterna inte kom åt den) Funderar nu på att sälja/skänka bort honom men vill ju inte det eftersom han är en liten krabat som jag förälskat mig i. ( iofs så älskar/gillar jag självklart alla djur, och ninerna kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.)

Just nu står buren uppe på marsvinsburen men där kan den inte står mycket länge till, eftersom katterna börjar misstänka att det rör sig något riktigt smarrigt i buren.

Funderar på att skaffa ett större akvarium som han skulle kunna bo i.

MEN kan jag göra "locket" kattsäkert? Eller kommer de kunna peta bort den? (träram med finmaskigt nät) Min mamma säger att buren kommer bli alldeles för varm på sommaren.

Hur är era erfarenheter med akvarium som smådjursburar?

// Erika som funderar på att lägga av med djurhobbyn:crazy:
 
Sv: Helt slut.

För varmt tror jag inte det blir om du har nät ovanpå och inte har den i direkt solljus, däremot kan luften bli rätt dålig beroende på hur högt akvariet är.

Terrarium kanske är lämpligare då? De brukar ju ha ventilation på sidorna också, så jag kan tänka mig att luften är bättre på det viset än på akvarium. Har sett terrarier med nätlock och ventilation på zooaffären så det borde ju inte vara omöjligt att fixa fram iaf om det nu skulle vara lämpligt :)
 
Sv: Helt slut.

Okej, Tack zebrisen.

Väntar på fler svar.
 
Sv: Helt slut.

Erika, jag håller med Zebran, ett terrarium kanske vore något. Går att hitta billiga begagnade. Det går att sätta lås på dom så att det blir garanterat säkert.

Jo, ninerna har idag hoppat runt i köket och mumsat på gurka. Busan tog sig dessutom till att smaka av hundmaten som låg kvar i skålen, tyckte tydligen det var gott för hon knaprade en bra stund:)

Nu har barna kommit hem och Sarah har parkerat i soffan med Busan på magen, nu ligger dom och halvsover tillsammans:love:
 
Sv: Helt slut.

Okej, Finns dock inget begagnat i min omgivning för tillfället. Men ska hålla koll!

Du måste bara sända en bild på Busan och Sarah tillsammans:p
 
Sv: Helt slut.

Såg att det finns ett stort billigt terrarium här i närheten, bara 300 spänn. Kanske kan vara något?

"Har ett terrarie till salu. Vitt med måtten B120xD60xH81. Lite fix men som nått galler som sitter löst men lätt fixat. Pris 300:-
Här även uvlampa, värmesten och lite annat smått som kan följas med men då blir priset 600:-

Ring för intresse. 073-7386868

Tommy <spjuuth@msn.com>
Inkommet: 2005-11-24"
 
Sv: Helt slut.

I närheten av Borlänge? Då är det för långt.. Får inte föräldrana att åka så långt:crazy:
 
Sv: Helt slut.

Ingen aning, borde vara det iaf. Står inte stad men jag antar att det är i närheten iom att annonsen är från Tunabyggens annonstjosan.
 
Sv: Helt slut.

Okej, Tack ändå och håll gärna utkik i Gävle- Uppsala området:bow:
 
Sv: Helt slut.

Tackar:bow: :bow:

Men vänta lite nu.. Boss? har jag verkligen stigit så högt i min grad:confused: :D :angel:
 
Sv: Helt slut.

Jasså verkligen? Nåja skickat är skickat och turen kommer aldrig åter:devil: :D
 
Sv: Helt slut.

Men dah! Jag e boss sluta tjattra nu:p

Men gosh vilken härlig avatar du har;)
 
Sv: Helt slut.

Nej Pekka är boss och jag sitter i rådet och diskuterar med honom vad han ska bestämma. Sådeså! :p

Oh yes, den är wonderbar :love: Från Rambo II dessutom, han är ju som snyggast där :d
 
Sv: Helt slut.

Okej okej, jag ger mig nöjd nu fröken zebra?

Ja :love: :love: :love:
 
Sv: Helt slut.

Jag är ingen fröken, jag är en viking :mad:

Hu, nu blir jag ju sådär sugen på att kolla på Rambo ju. Undrar om man hinner tro... Vet du hur länge Rambo II håller på? :D
 
Sv: Helt slut.

Näe vikingarna är utdöda:p

Näe man glömmer ju bort tiden när man tittar på honom:d
 

Liknande trådar

R
Övr. Djur Så har mina föräldrar gått med på att skaffa råttor. Men det förstås om ett par år.:( Men det är mest för att det är alldeles för...
2
Svar
32
· Visningar
6 126
Senast: rattalskare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp