Heltidsresan forts

Vilket är ytterligare en tredje rapportform, utöver tillbud och arbetsskada.
På en tidigare arbetsplats skrev vi tillbud vid OJ (det här kunde ha lett till en skada), AJ (skada) och RISK (observationer vid olika typer av ronder eller bara sånt som vi observerat eller t ex besökare observerat).
Ett exempel:
Vid rengöring av golvlist upptäcks att det hänger en elkabel med krokar (såna där man spikar fast kabeln i väggen med) lös ovanför/vid golvlisten.
Det är en riskobservation att se kabeln och krokarna.
Det blir ett OJ när krokarna/spikarna gör en reva i engångshandsken som sitter på den städande handen.
Det blir ett AJ när det blir ett sår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
343
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp