Bukefalos 28 år!

Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Idas

Trådstartare
Börjes har ju två regntäcken till nästan samma pris, Himalaya Regn och Bucas Irish turnout.

Fördelar / Nackdelar med båda täckena? Passformen? Regntätt?
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Jag har två av det förstnämnda, helt värt pengarna! Håller bra, tätt utan att ha impregnerat det och så, dock har det beiga bytt färg till typ grönt, men det funkar ju som det ska. ;) Sitter bra på hästen som är ett normalgrovt halvblod.
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

jag har Himalaya Regn det ärhelt klart värt pengarna, det Sitter bra på hästen
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Himalayas var ju väldigt snyggt också! :)
Men jag tänkte eftersom Bucas är ett såpass känt märke kanske det är mer slitstarkt? Är det inte väldigt billigt med 400:- för ett Bucastäcke?
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Jag reagerade också på det, 400 är väldigt billigt för ett Bucas! Jag hade definitivt tagit Bucas, men mest bara för att det är ett "finare" märke och mera rivstarkt. Kanske har det bättre passform också.

Jag har aldrig haft ett Bucas men ett Himalaya, det gav jag bort, det höll inte tätt och satt inte jättebra.
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Jag hade tagit Bucas, deras andasegenskaper och rivstyrka är helt fantastisk!! :love:




Diana
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Förvisso tror jag att det Bucas-täcket är sänkt ganska mkt i pris, det säljs kanske t o m ut? Men jag tror ändå inte det har samma kvalitet som det "vanliga" bucastäcket.
Jag vet inte vilket jag hade tagit, tror jag hade tagit Himalaya (funderar själv på att köpa ett sånt att ha i reserv). Jag hade några Bucastäcken (utetäcken) till en av mina förra hästar men hon fick så mkt skav av dem, så därför är jag lite tveksam till Bucas.
Har dock köpt ett par termotäcken (oxå väldigt billigt från Börjes) o de är jättebra.
Det mörkgrå Himalaya täcket är faktiskt väldigt fint i färgen tkr jag!
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Nu har jag noll koll på Bucas, men kan det vara ett av de äldre, de har nämligen förbättrat hela täckeskollektionen eftersom det var typ strul med det förut.
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Nä det är deras light version typ. Kostar typ 700:- normalt.
Verkar reas ut på flera ställen nu antagligen utgående kollektion.
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Jag har ingen erfarenhet av Himalaya-täcket.
Men, både jag och syrran samt en bekant till mig Bucas Irish-täcken och vi är alla lika nöjda!
De har fungerat ypperligt hittills iaf! :bow:
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

jag har nästan bara bucas täcken så jag hade tagit ett sånt, men en i mitt stall har ett himalaya som hon är väldigt nöjd med, men jag skulle nog satsat på ett "märkes"täcke så man vet vad man får för pengarna.
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Ponnyn hade ett himalaya (dock vinter, men det är ju samma upplägg) och det höll inte vid lek.

Har en stallkamrat som köpte himalaya regn, hennes häst hade sönder det på bara 2 veckor. Tilläggs dock att han står och drar i sina täcken fram i bogen.

Så min erfarenhet av just himalaya är att det inte är hållbart i längden!
 
Sv: Himalaya Regn / Bucas Irish Turnout

Nu kanske Irish turnout reas generellt som någon sa, men annars så Börjes har ofta VÄLDIGT bra priser på Bucas, de måste köpa in enorma kvantiteter. Och de har i år sänkt priset på andra Bucastäcken med, t ex Buzz Off.

Redan innan de sänkte var de BETYDLIGT billigare på Buzz Off än alla andra, 858 kr, jmf med 1500 - 1600 kr i andra butiker/på andra ställen.

Nu tar de 698 kr för Buzz Off såg jag (!)

Dock, köper man Bucas via Börjes bör man kolla vilken modell. För de säljer slut först innan de byter modell, t ex så när Buzz Off kom i ny modell (och blev dyrare överlag) så det året körde Börjes med den tidigare modellen, först året efter kom den nya.

Men som sagt, Bucas och Börjes blir oftast mkt billigare än på andra ställen, även när Börjes inte rear.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Planerar hopsläpp av 2 hästar och hade planerat släppa dom på ett nerbetat bete. Men, det bara regnar ju! Jag är orolig för halka...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 740
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Monkie
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 339
Senast: Wonderwoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp